• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3762 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند

با گيگز و مالديني حسابي رفيق شدم

شمسايي: فالكائو را به ايران مي‌آورم

وحيد شمسايي براي دومين بار به تيم ستارگان جهان دعوت شد و در كنار بازيكناني همچون فالكائو، رايان گيگز و پائلو مالديني در لبنان به مصاف تيم بانك بيروت رفت. شمسايي در اين بازي پنج گل به ثمر رساند و سه پاس گل هم داد. او درباره اين بازي و ارتباطش با ستارگان فوتسال و فوتبال جهان صحبت‌هاي جالبي را مطرح كرد كه در ادامه مي‌خوانيد:

آقاي شمسايي! درباره حضور در تيم ستارگان صحبت كنيد. بازي در كنار بزرگاني مثل گيگز، مالديني و فالكائو چطور بود؟

اگر بخواهم سال 1395 را مرور كنم بهترين خاطره‌ام آمدن به لبنان و در كنار بزرگان بود. امسال اصلا سال خوبي را پشت سر نگذاشتم، اما آخرين روزهايش برايم به بهترين شكل رقم خورد. به‌ هر حال زماني كه به عنوان نماينده كشورت در چنين رويدادي شركت مي‌كني انتظار از شما بالا است و خوشحالم توانستم بيشترين گل را براي تيم ستارگان به ثمر برسانم.

برگه گلزنان داور نشان مي‌دهد چهار گل در اين بازي به ثمر رسانده‌ايد، اما رسانه‌ها از به ثمر رساندن پنج گل توسط شما خبر داده‌اند.

شايد داوران خواسته‌اند رفاقتي يكي از گلزنان را در اين ليست جا دهند، اما من ديروز گل‌هاي اول، دوم و چهارم بازي را در نيمه اول به ثمر رساندم و در نيمه دوم هم دو گل زدم. الياس براتي هم براي بانك بيروت بازي مي‌كند و گل اول بازي را به ثمر رساند. بسيار خوشحالم كه اين بازيكن در چنين بازي بزرگي به ميدان رفت. البته به الياس گفته بودم كه اگر در زمين با من روبه‌رو شدي دريبل نزن و فقط گيگز و مالديني را حق داري دريبل بزني. (با خنده)

از ارتباط و صحبت‌هاي‌تان با هم تيمي‌ها در تيم ستارگان بگوييد.

فالكائو كه رفيق قديمي‌ام بوده و با او به مرور خاطرات مي‌پرداختيم، اما گيگز و مالديني شناختي از من نداشتند. با اين حال رفته رفته با هم رفيق شديم. فكر مي‌كنم با ارتباطي كه در حاشيه اين بازي‌ها كسب كردم، مي‌توانم تورنمنتي مشابه با حضور ستاره‌هايي مثل گيگز، مالديني و فالكائو در ايران برگزار كنم. كمي ايتاليايي بلد بودم و با مالديني ارتباط گرفتم. ارتباط با او بسيار سخت بود، اما بعد از بازي رفيق شديم. گيگز كمي مردمي‌تر بود و راحت‌تر مي‌شد با او ارتباط گرفت، اما مالديني حسابش جدا بود. او حتي با اتوبوس تيم رفت و آمد نمي‌كرد و ماشين اختصاصي داشت و مدام به مدير برنامه‌هايش غر مي‌زد.

در مورد عنوان آقاي گلي جهان با فالكائو صحبتي داشتيد؟

او پرسيد چرا از تيم‌ ‌ملي خداحافظي كردم. من هم گفتم اتفاقاتي افتاد و خودم هم نخواستم در تيم‌ ‌ملي باشم. همچنين فالكائو مي‌گفت قرار است تنها در دو بازي ديگر براي تيم‌ ‌ملي برزيل به ميدان برود و به زودي خداحافظي خواهد كرد چون با مربي فعلي تيم‌ ‌ملي رابطه خوبي ندارد. به‌ هر حال او بسيار چاق شده و بيشتر از اينها نمي‌تواند بازي كند. فكر مي‌كنم اگر فالكائو در ايران بود در كنار هم بازي مي‌كرديم بالاي هزار گل مي‌توانستم به ثمر برسانم. در 40 سالگي همديگر را بسيار راحت در زمين پيدا مي‌كرديم و بازي در كنارش بسيار لذت بخش بود. او همچنين به من گفت‌ چرا براي همكاري با مربيان برزيلي سراغ من نمي‌آييد؟ فالكائو اعلام آمادگي كرد تا بهترين مربيان برزيلي را براي همكاري با من به ايران بفرستد و به اين صورت واسطه‌ها از ميان برداشته شوند تا كسي نتواند پولي به جيب بزند. شماره و ايميلش را گرفتم و او گفت‌ در ايران هر چه خواستي به من بگو. اگر فالكائو يك ايراني بود خيلي كارها با هم مي‌كرديم. خودم عاشق فالكائو بودم.

چنين بازي‌هايي مي‌تواند در ايران برگزار شود؟

خودم به فكر اين هستم تا بازيكناني مثل فالكائو و شوماخر را كه همدوره‌اي‌هاي من در تيم‌ ‌ملي برزيل بودند را به ايران بياورم. فالكائو از اين پيشنهاد استقبال كرد و گفت‌ مي‌تواند براي آوردن بازيكنان قديمي برزيل همه كار كند. من هم در ايران بازيكناني مثل حيدريان را مي‌آورم. به‌ هر حال من از سال 2000 كه نخستين بازي‌ام را برگزار كردم با فالكائو و شوماخر همدوره بودم. او گفت
39 ساله است، اما گفتم دروغ مي‌گويي از من پيرتري. ضمن اينكه گيگز مي‌گفت‌ تو 25 سال داري كه اينقدر راحت مي‌تواني بازي كني.

استقبال لبناني‌ها از اين بازي چطور بود؟

آنها از ماه‌ها پيش براي اين بازي برنامه‌ريزي كرده بودند و هر كدام از صندلي‌هاي سالن قيمت متفاوتي از 30 تا 150 دلار داشت. لبناني‌ها در برنامه‌ريزي و امكانات به ايران نمي‌رسند، اما با حمايت‌هاي مالي ‌اسپانسرها توانستند برنامه آبرومندانه‌اي را مهيا كنند. اين بازي به صورت همزمان زنده پخش تلويزيوني مي‌شد و لبناني‌ها از پخش مستقيم آن هم پول خوبي به دست آوردند. فكر مي‌كنم با اين رويه‌اي كه مشاهده كردم مالديني حسابي سرشان را بريده باشد.

شما بابت اين بازي چقدر دريافت كرديد؟

حرفه‌اي نيست كه رقم را اعلام كنم، اما پول خوبي گرفتم. مطمئن باشيد كه شمسايي جايي نمي‌خوابد كه آب از زيرش رد شود! با اين حال اگر پول هم نمي‌دادند مي‌ارزيد به لبنان بيايم، چون به لحاظ ارتباطي بسيار به من كمك كرده است.

لبناني‌ها چقدر از وحيد شمسايي و فوتسال ايران شناخت داشتند؟

در ابتداي بازي زماني كه اسم مالديني و گيگز در سالن اعلام شد، تماشاگران آنها را تشويق زيادي كردند، اما زماني كه بازي به اتمام رسيد، تشويقي كه از من به عمل مي‌آوردند با آنها برابري مي‌كرد. جمعيت زيادي براي عكس و امضا آمدند.

مالديني و گيگز خوب فوتسال بازي مي‌كردند؟

مالديني بيشتر روي نيمكت بود و مجموعا شش‌–‌هفت ‌دقيقه بيشتر بازي نكرد اما گيگز چون در فوتسال هند بازي كرده است، نسبت به مالديني بهتر بود، اما در كل لبناني‌ها روي اين دو حسابي باز نكرده بودند. در مجموع اتفاق بسيار خوبي بود و در تمام شهر بيلبوردهاي ما را نصب كرده بودند. شب قبل از بازي در سالني نشسته بوديم و هواداران يك به يك مي‌آمدند و عكس و امضا مي‌گرفتند. ديداري هم با كودكان بيمار در موسسه خيريه داشتيم و همه كارها از قبل برنامه‌ريزي شده بود. البته مالديني در برخي از برنامه‌ها شركت نمي‌كرد و به عنوان مثال شب قبل از بازي به اتفاق تيم به رستوراني رفتيم، اما او نيامد.

در هفته‌اي كه شما به همراه تاسيسات دريايي نبوديد تيم‌تان بهترين نتيجه‌ را گرفت و پنج گل به مقاومت زد.

مشخص شد نبود من به نفع تيم است. (با خنده) اما ما يك فصل بد را گذرانديم كه دلايل خاص خودش را دارد. با اين حال سال بعد هر جا باشم انگيزه قهرماني دارم و مي‌خواهم روي تمام ناكامي‌هاي امسال خط بطلان بكشم. در سال 95 نتيجه‌ خوبي در ليگ كسب نكرده بودم. همچنين پايم عمل شد و براي قلبم هم آنژيو كردم. فكر مي‌كنم من را نظر كرده بودند و چشم خوردم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون