• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3763 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

وزارت بهداشت: افزايش تعرفه‌هاي درمان 96 كمتر از نرخ تورم خواهد بود

 اعتماد| سخنگوي وزارت بهداشت در پاسخ به برخي اظهارات درباره تحميل هزينه‌هاي گزاف به بيماران به دليل نسخه نويسي پزشكان گفت: «پزشكان عمومي بيش از 50 هزار تومان و پزشكان متخصص بيش از 250 هزار تومان نمي‌توانند نسخه بنويسند و اگر بخواهند بيش از اين رقم، نسخه ارايه دهند بايد بيمه آن را تاييد كند.»
در حالي كه برخلاف وعده‌هاي مطرح طي هفته‌هاي گذشته، هنوز از تعرفه‌هاي درمان سال 96 كه بايد طبق قانون، تا پايان امسال، در شوراي عالي بيمه و هيات وزيران، نهايي و به مراكز درمان ابلاغ شود خبري نيست، ايرج حريرچي اشاره‌اي به آخرين وضعيت تعرفه‌هاي درمان سال جديد داشت و گفت: «جلسه شوراي عالي بيمه در خصوص تعرفه‌هاي پزشكي سال 96 برگزار شده و دبيرخانه پيشنهاد آتي را داشته و بحث‌هايي صورت گرفته كه در زمان لازم اعلام خواهد شد. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكي هم پيشنهاداتي داشته‌اند اما درخواست ما اين بوده كه همين خدماتي كه در سال 95 بخش‌هاي ارايه‌كننده خدمت يعني بخش دولتي، عمومي غيردولتي، خصوصي و خيريه‌ها انجام مي‌دهند، بررسي كنند كه چه ميزان هزينه اين خدمات در سال 96 افزيش پيدا كند. اگر هزينه خدمات در سال 96 تغييري نمي‌كند افزايش تعرفه هم صفر باشد اما هر ميزان كه هزينه‌ها تغيير مي‌كند لازم است كه در تعرفه‌ها لحاظ شود تا فشاري به بنگاه‌هاي اقتصادي يعني بيمارستان‌ها و مراكز درماني وارد نشود. انتظار داريم رفتاري كه با بقيه دستگاه‌ها مي‌شود همان رفتار با بيمارستان‌ها هم انجام شود.» ابراز اميدواري حريرچي از مشخص شدن هرچه سريع‌تر تعرفه‌هاي درمان 96 درحالي بود كه وزير بهداشت هم روز گذشته در گفت‌وگو با ايرنا، درباره آخرين وضعيت تعرفه‌هاي درمان 96 گفت: «وزارت بهداشت به صورت رسمي پيشنهاد خود را درباره تغييرات تعرفه‌هاي خدمات تشخيصي و درماني به شوراي عالي بيمه ارايه كرده و منتظريم تصميم اين شورا را مشاهده كنيم. نظر وزارت بهداشت اين است كه هر نوع تغييرات در تعرفه‌هاي پزشكي بايد مبناي علمي داشته باشد. نظر مسوولان دولت اين است كه افزايش تعرفه‌هاي پزشكي زير نرخ تورم باشد و تعرفه و هزينه‌هاي خدمات پزشكي به مردم فشاري وارد نكند و به همين علت نسبت به هر نوع افزايش در تعرفه‌هاي پزشكي در سال آينده مقاومت دارد.»
حريرچي اشاره‌اي هم به آخرين وضعيت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان‌هاي بيمه‌گر داشت و ضمن آن‌كه وعده به خبرهاي خوش درباره تسويه شدن مطالبات وزارت بهداشت داد، گفت: «وزير رفاه يكشنبه‌شب اعلام كرد كه براي پرداخت بدهي‌ها به مراكز درماني به صورتي اقدام مي‌كند كه فقط 4 ماه از مطالبات باقي بماند. بدهي بيمه‌ها به بيمارستان‌ها اكنون بين 8 تا 12 ماه و حدود 10 هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود. روز گذشته براي جبران بخشي از اين بدهي، هزار ميليارد تومان به حساب سازمان بيمه سلامت واريز شد و قول دادند تا چند روز آينده 3 هزار ميليارد تومان ديگر در اختيار اين سازمان قرار گيرد كه اميدواريم هرچه زودتر بين بيمارستان‌ها توزيع شود. هماهنگي‌هاي لازم با سازمان تامين اجتماعي نيز انجام شده و قرار است در روزهاي باقيمانده تا پايان سال اين سازمان نيز دو هزار ميليارد تومان از بدهي خود را جبران كند. اميدواريم در يكي، دو هفته آينده با توجه به دستور رييس‌جمهوري و معاون اول و با توجه به جلساتي كه در سازمان برنامه و بودجه داشته‌ايم شاهد قدم‌هاي بيشتري براي جبران بدهي بيمه‌ها به بيمارستان‌هاي دولتي باشيم.» انتقاد از تاخير در اعلام حكم نهايي پرونده عباس كيارستمي؛ كارگردان ايراني كه تابستان امسال در پاريس فوت كرد، بخش ديگري از اظهارات حريرچي بود كه وي تسريع در صدور اين راي را با توجه به حساسيت افكار عمومي خواستار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون