• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

پذيرش اظهارنامه به عنوان ماليات قطعي

رييس اتاق بازرگاني تهران گفت: به دليل رشد منفي صنعت در سال ۹۴ به سازمان امور مالياتي پيشنهاد داديم اظهارنامه بنگاه‌هاي كوچك و متوسط به عنوان مالياتي قطعي پذيرفته شود و توافق‌ اوليه صورت گرفت كه موجب آرامش در بخش صنعت خواهد شد.
 مسعود خوانساري به اقدامات انجام شده اتاق تهران در سال 95 اشاره‌اي كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين كارهايي كه امسال انجام داده‌ايم، شفافيت در صدور كارت بازرگاني است و اكنون ديگر كمتر مي‌شنويد كه كارت بازرگاني يك‌بار مصرف در اتاق تهران صادر شده باشد و با اين كار سوءاستفاده از كارت‌هاي بازرگاني به حداقل رسيده است.
وي با اشاره به اينكه 50 درصد كارت‌هاي بازرگاني اكنون به صورت غير حضوري تمديد مي‌شود، تصريح كرد: تعداد صاحبان كارت بازرگاني از 14 هزار نفر در اتاق تهران به 16 هزار نفر رسيده و بنا داريم آن را به 20 هزار نفر برسانيم، اما پيش‌شرط ما براي افرادي كه مي‌خواهند براي نخستين‌بار كارت بازرگاني بگيرند، اين است كه كلاس‌هاي آموزشي حرفه‌اي را طي كنند و آموزش‌هاي واقعي صورت مي‌گيرد و پس از آن فرد قبل از دريافت كارت بازرگاني بايد آزمون بدهد كه با اين كار 20 درصد ريزش خواهيم داشت.
رييس اتاق بازرگاني تهران همچنين از توافق با سازمان فني و حرفه‌اي و وي‌في اتاق اتريش خبرداد و گفت: توافقنامه 3 جانبه‌اي را به امضا رسانده‌ايم كه از سال جديد آموزش مهارت‌هاي حرفه‌اي براي نخستين‌بار پس از انقلاب اسلامي به طور رسمي ارايه مي‌شود.
خبر جالب ديگر اينكه رييس اتاق بازرگاني تهران از فعال كردن بيمارستان بازرگانان كه از سال 1329 به اتاق تهران وقف شده بود، حكايت داشت و خوانساري در مورد آن گفت: اين بيمارستان پس از انقلاب به كميته امداد واگذار شده بود كه از 3 ماه پيش آن را تحويل گرفته‌ايم و اميدواريم با بازسازي آن بتوانيم خدمات درماني خوبي را ارايه كنيم.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معدن و كشاورزي تهران با بيان اينكه در سال جديد 10 اولويت كاري براي اتاق تهران تعريف كرده‌ايم، تصريح كرد: 3 فعاليت در حوزه مالياتي كه ماليات تسعير ارز 3 سال متوالي مشكل بخش خصوصي بود، به خصوص صادر‌كنندگان با آن دست به گريبان بودند و در 4 ماه اخير اين مشكل حل شده است. همچنين ماليات بر ارزش افزوده از سال 91 چالش صادركنندگان بود كه برگشت داده نمي‌شد، اما اكنون 80 درصد آن بلافاصله برگشت داده مي‌شود و 20 درصد ديگر پس از بررسي دفاتر خواهد بود.
خوانساري با اشاره به رشد منفي صنعت در سال 94 گفت: به سازمان امور مالياتي پيشنهاد داده‌ايم كه واحدهايي كوچك و متوسط به اين دليل مميزي نشوند و توافق اوليه‌اي در اين زمينه صورت گرفته كه اگر اجرا بشود، موجب آرامش در بخش صنعت خواهد بود و مميزان مالياتي فرصت پيدا مي‌كنند تا موديان جديد مالياتي را پيدا كنند.
بخش ديگر صحبت‌هاي رييس اتاق بازرگاني تهران به وضعيت سازمان تامين اجتماعي و مشكلات اساسي با اين حوزه اختصاص يافت و گفت: در حوزه تامين اجتماعي مشكل اساسي داريم كه يكي از آنها بازرسي كارگاه‌ها تا 6 ماه بازگشت به عقب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون