• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

برتري مقتدرانه ايران بر امارات

فوتبال ساحلي ايران بر بام آسيا

گروه ورزش| تيم‌ملي فوتبال ساحلي ايران در سال‌هاي گذشته رشد چشمگيري داشته و توانسته با كسب نتايج خوب در سطح آسيا و جهان چشم‌ها را به خود خيره كند. فوتباليست‌هاي ساحلي ايران در سال‌هاي قبل عناوين مهمي مثل قهرماني در قاره آسيا و همچنين قهرماني در رقابت‌هاي بين قاره‌اي را نيز به دست آورده‌اند و حالا بار ديگر بر بام قاره كهن قرار گرفتند. تيم ايران در اين دوره از رقابت‌ها با نمايش‌هايي چشمگير توانست بازي‌ها را شروع كند و روز گذشته نيز ملي پوشان كشورمان در نيمه نهايي با نتيجه 8 بر 6 ژاپن را از پيش‌رو برداشتند تا جواز حضور در جام جهاني را به دست آورند. شاگردان ميرشمسي روز گذشته در فينال مقابل امارات قرار گرفتند تا يك پيروزي ديگر كسب كنند. همين اتفاق نيز در نهايت اقتدار رخ داد و برد هفت بر دو پاياني رويايي براي فوتبال ساحلي بود. اين پيروزي تيم ايران را به مقام قهرماني قاره كهن رساند. بدين‌ترتيب از قاره آسيا تيم‌هاي ايران، امارات و ژاپن سهميه حضور در جام جهاني 2017 را كسب كردند. تيم ملي فوتبال ساحلي ايران حالا بدون ترديد قدرتمندترين تيم قاره كهن محسوب مي‌شود و با توجه به قرار گرفتن در رده پنجم رنكينگ جهاني در مسابقات جام جهاني نيز كه سال آينده برگزار مي‌شود، حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. حالا آنها چشم اميدشان به حمايت مسوولان فدراسيون فوتبال است تا با پشتيباني از اين تيم قدرتمند افتخارات ارزشمندشان ادامه پيدا كند و بتوانند اتفاقات خوبي را در اين رشته رقم بزنند. تيم ملي فوتبال ساحلي ايران براي دومين بار است كه در آسيا عنوان قهرماني را به دست آورده است.
تقدير رييس AFC
رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا از تيم ملي ايران كه با پيروزي مقابل امارات فاتح رقابت‌هاي قهرماني فوتبال ساحلي آسيا شد، تقدير كرد. شيخ سلمان گفت: امارات عربي متحده نيز بايد به خاطر تلاش‌هاي درخشانش مورد تقدير قرار گيرد. او با اشاره به سه تيم فوق‌العاده آسيا شامل ايران، امارات و ژاپن، گفت: مطمئن هستم كه اين سه تيم در باهاما باعث افتخار آسيا خواهند شد. رييس‌اي اف سي از ترنگانو مالزي ميزبان مسابقات و كميته برگزاري اين رقابت‌ها براي اين ميزباني به ياد ماندني آن تقدير كرد. او ادامه داد: اين نخستين بار است كه اين تورنمنت در جنوب شرق آسيا برگزار مي‌شود و بار ديگر ماموريت و چشم‌انداز‌اي اف سي براي مشاركت هواداران پرشور فوتبال از سراسر قاره را نشان داد. سايت رسمي فيفا در گزارشي نوشت: « ايران، امارات متحده عربي و ژاپن به نمايندگي از آسيا در جام جهاني 2017 باهاما شركت مي‌كنند. سه تيم آسيا با كسب سه عنوان برتر اين رقابت‌ها، سهميه اين قاره را در جام جهاني باهاما به دست آوردند. تيم ايران كه چهار سال پيش فاتح آسيا شده بود، در فينال رقابت‌هاي قهرماني آسيا با پيروزي مقابل امارات با نتيجه هفت بر دو براي دومين بار مقام اول آسيا را كسب كرد. تيم ملي ايران علاوه بر كسب موفقيت در سطح قاره‌اي، در دو دوره گذشته جام جهاني به مرحله يك چهارم نهايي هم راه يافته بود. ژاپن نيز با پيروزي مقابل لبنان در ديدار رده‌بندي، آخرين سهميه آسيا را در جام جهاني باهاما از آن خود كرد.»
گروه‌بندي جام‌جهاني
رقابت‌هاي فوتبال ساحلي قهرماني آسيا در شرايطي با قهرماني تيم ايران خاتمه يافت كه پس از اين مسابقات همگروهاي ايران در رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال ساحلي مشخص شدند. بر اين اساس تيم فوتبال ساحلي كشورمان با تيم‌هاي نيجريه، مكزيك و ايتاليا همگروه شد. قرعه‌كشي رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال ساحلي باهاما و زمان برگزاري اين مسابقات به شرح زير است:
   گروه A: باهاما- سوييس- اكوادور- سنگال
   گروه B: نيجريه - ايران- مكزيك- ايتاليا
    گروه C: امارات- پرتغال- پاراگوئه- پاناما
    گروه D: برزيل- تاهيتي- ژاپن-لهستان
روايت قهرماني
پريا شهرياري اگر تا ديروز نامي ناشناخته بود، حالا به‌خوبي براي همه شناخته شده است. رييس دپارتمان فوتبال ساحلي ايران از تلاش‌ها و برنامه‌هاي دپارتمان و فدراسيون براي اين قهرماني مي‌گويد: « طي دو سال اخير تمامي برنامه‌ها معطوف به حضور قدرتمند در مسابقات قهرماني آسيا بود. » او با اشاره به اينكه تيم ايران در دوره گذشته به مقام سوم قهرماني آسيا دست يافته بود، عنوان كرد: «هدف اول كسب مجوز حضور در جام جهاني 2017 باهاما و سپس رسيدن به قهرماني بود كه تيم ملي ايران با اقتدار تمامي حريفان را مغلوب كرد و به خواسته خود رسيد. علاوه بر كسب قهرماني، عنوان بهترين بازيكن و آقاي گل مسابقات به «محمدعلي مختاري» رسيد و تيم ايران جايزه اخلاق را هم به خود اختصاص داد تا قهرماني شيرين‌تر شود.» شهرياري با اشاره به اينكه فدراسيون فوتبال حمايت همه‌جانبه‌اي از فوتبال ساحلي دارد، گفت: «تمامي خواسته‌هاي ما را «مهدي تاج» (رييس فدراسيون) و «محمدرضا ساكت» (مدير تيم‌هاي ملي فوتبال) عملي كردند تا بتوانيم بهترين نتايج را كسب كنيم. همچنين حضور «علي كفاشيان» ‌به عنوان رييس كميته برگزاري مسابقات فوتبال ساحلي آسيا نيز موجب دلگرمي تيم شده بود. » او در مورد همگروهي ايران با ايتاليا، مكزيك و نيجريه در جام جهاني 2017، گفت: «براي خيلي‌ها جاي سوال بود كه چرا قرعه كشي قبل از مسابقات مقدماتي برگزار شده است، اما اين مسائل را از قبل پيش بيني كرده بوديم تا با توجه به فاصله اندك بين دو مسابقه، با مشكلي مواجه نشويم. برنامه كادر فني از قبل مشخص بود و به همين منظور تورنمنت پرشين كاپ را با حضور ايران، ايتاليا، لهستان و اوكراين كه از بهترين‌هاي جهان هستند، چندي پيش در بوشهر برگزار كرديم تا آماده‌سازي براي ساحلي‌بازان كشورمان باشد. با درخواست كادر فني، به احتمال فراوان تيم ملي ايران چند روز زودتر از زمان مقرر تعيين شده از طرف فيفا، راهي باهاما محل برگزاري جام جهاني 2017 خواهد شد تا اردويي در اين كشور داشته باشيم.» شهرياري با اشاره به زمان كوتاه باقيمانده تا جام جهاني باهاما كه هفتم ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود، گفت: «ابتدا بازيكنان ريكاوري كوتاه‌مدتي خواهند داشت و سپس تمرينات را پيگيري مي‌كنند تا بتوانيم نمايش خوب خود را در جام جهاني هم ارايه كنيم.» او با اشاره به اينكه ايران در تورنمنت پرشين كاپ مقابل ايتاليا تيم چهارم جام جهاني گذشته به برتري دست يافت، گفت: «اميدوارم در باهاما نيز اين تيم را شكست دهيم، اما فوتبال ساحلي به سرعت در سطح جهان در حال پيشرفت است و قابل پيش‌بيني نيست. به طور مثال عمان قهرمان دوره گذشته آسيا، امسال در دور نخست حذف شد.»
پيام تبريك وزير ورزش و جوانان
وزير ورزش و جوانان به دنبال قهرماني فوتبال ساحلي ايران در آسيا و صعود اين تيم به جام جهاني پيام تبريك صادر كرد. مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان به مناسبت قهرماني تيم ملي فوتبال ساحلي در آسيا و صعود به جام جهاني پيام تبريكي را منتشر كرد. متن پيام تبريك سلطاني‌فر به شرح زير است: «قهرماني تيم ملي فوتبال ساحلي كشورمان در آسيا و صعود به جام جهاني را به ملي‌پوشان، كادر فني، خانواده‌هاي گرامي‌شان و جامعه فوتبال كشور تبريك مي‌گويم. اكنون ديگر تيم خوب فوتبال ساحلي كشورمان تبديل به يكي از قدرت‌هاي جهان شده و برد مقتدرانه ديدار فينال آسيا با نتيجه هفت بر دو مقابل امارات، نشان از اين قدرت بلامنازع تيم ملي ساحلي كشورمان داشت. اميدوارم در ادامه اين روند موفقيت‌آميز، تيم ملي فوتبال كشورمان نيز براي نخستين بار در تاريخ در دو دوره متوالي به جام جهاني روسيه صعود كرده و سبب اميد و نشاط روزافزون جوانان عزيز كشورمان گردد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون