• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

آغاز رقابت‌هاي غرب‌آسيا از امروز

تقابل سنتي بسكتبال ايران و لبنان در اردن

رقابت‌هاي بسكتبال باشگاه‌هاي غرب‌آسيا از امروز يكشنبه به ميزباني اردن آغاز مي‌شود و نماينده‌هاي ايران بايد كارشان را برابر حريفان شروع كنند. پتروشيمي، نفت آبادان و شيميدر نماينده‌هاي ايران در غرب‌آسيا هستند كه روز گذشته در سالن اصلي مسابقات تمرين كردند تا براي رقابت‌هاي پيش‌رو آماده شوند. بسكتبال غرب‌آسيا در هر مقطعي باشد بيشتر تقابل ايران و لبنان به عنوان دو حريف سنتي منطقه است. در رقابت‌هاي باشگاه‌هاي اين منطقه نيز همين مساله اتفاق مي‌افتد و نماينده‌هاي كشورمان بايد با حريفان لبناني خود براي رسيدن به عنوان و سهميه باشگاه‌هاي آسيا تقابل كنند. اين رقابت‌ها از امروز و به ميزباني اردن آغاز مي‌شود و دو نماينده جنوبي ايران در روز نخست پيكار دارند و شيميدر استراحت مي‌كند. پتروشيمي مدافع عنوان قهرماني مسابقات است كه در اين دوره با الرياضي، سريت فلسطين و نفت آبادان هم‌گروه شده است. ماهشهري‌ها با قهرماني در دوره گذشته سهميه باشگاه‌هاي آسيا را گرفتند اما در آن رقابت‌ها برابر الرياضي باختند و در نهايت سوم شدند. حالا شاگردان مهران شاهين‌طبع كه يك سنتر استراليايي را نيز در كنار خود دارند، همانند سال قبل مدعي قهرماني هستند و مي‌خواهند انتقام شكست از الرياضي را نيز بگيرند. نفت آبادان ديگر تيم جنوبي بسكتبال ايران امسال براي نخستين‌بار رويدادي بين‌المللي را تجربه مي‌كند. آباداني‌ها در ليگ ايران كه خيلي خوب بوده‌اند و دو بار هم برابر پتروشيمي به برتري رسيده‌اند. با اضافه شدن فريد اصلاني به نفت شرايط اين تيم بهتر هم شده و شاگردان حماد سامري به دنبال نتيجه‌اي شايسته براي تيم‌شان هستند. اين گروه با حضور سه تيم مدعي بسيار سنگين و خطرناك است اما همين كه نماينده‌هاي ايران در مرحله بعدي با الرياضي كه از مدعيان قهرماني مسابقات است روبه‌رو نمي‌شوند، براي‌شان خوب است.
شيميدر سومين نماينده بسكتبال ايران در غرب ‌آسيا است. اين تيم نيز نخستين حضورش در يك رويداد بين‌المللي را تجربه مي‌كند و در گروه دوم با تيم‌هاي ساجس لبنان و المينا عراق رقابت خواهد كرد. شاگردان مصطفي هاشمي كار بسيار دشواري دارند چرا كه هم رقابت گروهي‌شان سخت است و هم در مرحله بعدي بايد با مدعيان اصلي تورنمنت پيكار كنند. در اين گروه نيز بسكتبال كشورمان تقابل با حريف سنتي‌اش را تجربه خواهد كرد و بايد ديد شيميدر در اين مسابقات چه نتيجه‌اي كسب خواهد كرد.
برنامه روز نخست - يكشنبه ۲۲ اسفند: گروه اول: نفت آبادان - سريت رامالا فلسطين، پتروشيمي-الرياضي. گروه دوم: ساجس لبنان - المينا، شيميدر ايران استراحت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون