• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

معاون اول رييس‌جمهور:

رهبري و دولت بهترين رابطه را دارند

گروه سياسي

روز شهيد و شركت در همايش ملي مشاوران ايثارگران فرصتي بود تا معاون اول رييس‌جمهور از برخي صحبت‌ها و نسبت‌ها به رييس‌جمهور گلايه كند. در يك سال و نيم گذشته مخالفان حسن روحاني از هيچ سوژه‌اي براي ضربه زدن به او گذر نكردند و كم نبود خبرها و شايعاتي در اين مورد كه رييس‌جمهور مقابل نظرات رهبري قد علم مي‌كند. اسحاق جهانگيري مي‌گويد: وقتي جايي مي‌شنوم كه مي‌گويند دولت يا رييس‌جمهور مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب ايستادگي كرده‌اند، به عنوان يك انسان غصه‌دار مي‌شوم.
به گزارش ايسنا، معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه عبور از چالش‌ها و مشكلات بزرگ پيش‌روي كشور جز با انسجام و حركت تحت فرامين رهبر معظم انقلاب امكان‌پذير نيست، گفت: ما براي گذر از اين چالش‌ها به لحاظ عقلي، شرعي، منطقي و اخلاقي راهي جز انسجام و عزم ملي و حركت در چارچوب فرامين رهبر معظم انقلاب نداريم. وي با تاكيد براينكه اين فرهنگ و روحيه سرمايه بزرگ معنوي است كه در اختيار نظام جمهوري اسلامي قرار دارد، گفت: مهم‌ترين سرمايه كشور نه چاه‌هاي نفت و تجربه‌هاي مديريتي كه فرهنگ ايثار و شهادت است زيرا ما مي‌توانيم با اتكاي بر اين فرهنگ، راه بنيانگذار انقلاب اسلامي كه امروز نيز توسط رهبر معظم انقلاب تبيين مي‌شود را ادامه دهيم.
او با اشاره به تخصيص منابع براي حل مشكلات اين قشر از جامعه گفت: بايد همه ما به نحوي عمل كنيم تا خانواده‌هاي عزيز شهدا و ايثارگران به قول حضرت امام خميني(ره) در پيچ و خم ادارات گرفتار نيايند. جهانگيري سپس با اشاره به ديدار هفتگي رييس‌جمهور با خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران، گفت: رييس‌جمهور عزيز از ابتداي مسووليت، اين سيره خوب را بدون وقفه ادامه دارند و پيام‌شان از اين حركت اين است كه مسوولان و خادمان كشور دست بوس خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران هستند و از آنها براي ادامه راه روحيه بگيرند.
معاون اول رييس‌جمهور سپس به برخي چالش‌هاي مهم پيش روي كشور نظير بيكاري، محيط زيست، نظام بانكي، بودجه دولت و منابع آب اشاره كرد و گفت: حل اين مشكلات بزرگ نيازمند انسجام و عزم ملي است و همه بايد در سطوح مختلف كشور در يك جهت براي حل اين مسائل قرار بگيريم. وي با تاكيد بر اينكه بهترين ارتباط و تعامل ميان رهبر معظم انقلاب و دولت وجود داشته و دارد، گفت: دولت معتقد است جز با عزم ملي و تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري امكاني براي عبور از اين چالش‌ها وجود ندارد.
جهانگيري اضافه كرد: براي حل اين چالش‌ها برنامه و طرح وجود دارد و نظام مديريتي كشور برنامه‌هاي مستحكمي تدبير كرده كه پيش نياز آن انسجام ملي است. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه وقتي جايي مي‌شنوم كه مي‌گويند دولت يا رييس‌جمهور مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب ايستادگي كرده‌اند، به عنوان يك انسان غصه‌دار مي‌شوم، گفت: راهي جز انسجام و تبعيت از رهبر معظم انقلاب براي عبور از مشكلات وجود ندارد و همه جريان‌هاي سياسي كشور، مسوولان و نيروهاي مسلح بايد در كنار هم قرار گيرند تا بتوانيم از اين معضلات عبور كنيم. وي با اشاره به اينكه امروز برخي كشورها فكر مي‌كنند كه جمهوري اسلامي براي صدور انقلاب و ارزش‌هاي آن كار ويژه‌اي انجام مي‌دهد، تاكيد كرد: اگر ملتي مي‌خواهد بر آرمان‌ها و اهداف خود پابرجا بماند و روي پاي خود بايستد بايد فرهنگ ايثار و شهادت را در پيش بگيرد و اين‌گونه است كه مكتب ملت ايران به عنوان يك فرهنگ صادر شده است. جهانگيري افزود: روحيه ايثارگري و جانفشاني ملت ايران بي‌نظير است كه نمونه اخير آن در حادثه اخير پلاسكو نمايان شد. آنجا جوانان آتش نشان براي نجات جان ديگران ازخودگذشتگي كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون