• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

رييس سازمان سينمايي خطاب به مديران انجمن سينماي جوان:

ما به اندازه 32 سال عقب هستيم

الهام نداف

 

رييس سازمان سينمايي در نخستين بازديد سينمايي خود در سال جديد، با مديران و كاركنان انجمن سينماي جوانان ايران ديدار كرد. محمدمهدي حيدريان به اين انجمن نگاه زيرساختي دارد و دليل انتخاب او هم توجه به زيرساخت‌هاي سينمايي و هنري است.
اين ديدار كه در ساختمان مركزي انجمن سينماي جوانان ايران انجمن شد، حيدريان مقابل سيد صادق موسوي، مديرعامل اين انجمن قرار گرفت و از سال 64 و دوراني گفت كه اين انجمن سينمايي به منظور توسعه زيرساخت‌ها شكل گرفت: «با توجه به ابعادي كه آن زمان وجود داشت و توسعه‌اي كه در حال حاضر وجود دارد، نقش سينماي جوان نياز به بازنگري دارد.»
رييس سازمان سينمايي در ادامه صحبت‌هاي خود به حلقه مفقوده‌اي اشاره كرد كه از سال 64 تا امروز در اين انجمن ديده مي‌شود: «ارزيابي بنده از سينماي جوان اين است كه از سال ١٣٦٤ تاكنون يك حلقه مفقوده بزرگ داريم و آن هم اين است كه بازنگري‌هايي كه لازم بوده متاسفانه اتفاق نيفتاده است. آقاي موسوي بايد تلاش كنند تا اين مشكلات برطرف شود و ما هم هر تلاشي كه لازم است را انجام مي‌دهيم اما مي‌خواهم بگويم كه ما به اندازه سال ٦٤ تا حالا عقب هستيم و متاسفانه در ١٠ سال گذشته كه يك پيشرفت نجومي در اين حوزه صورت گرفته ما هيچ كاري براي متناسب‌سازي خودمان نكرده‌ايم.»
مشاور عالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مديران انجمن سينماي جوان خواست از بحث‌هاي حاشيه‌اي و پيش پا افتاده فاصله بگيرند و توان خود را صرف توليد حرفه‌اي كنند: «بحث‌هايي نظير اينكه ما الان چند سال درس داريم يا اينكه چه مواردي را تدريس مي‌كنيم مربوط به همان سال ٦٤ است و خيلي وقت است كه دوره آن گذشته و خواهش من اين است كه يك بازنگري اساسي در كارها را بدون ترس و واهمه انجام دهيد. پيشنهاد من اين است كه با اين ديدگاه ببينيد كه حياط وسيعي داريم و اين حياط نيازمند چشم‌انداز مناسب است؛ به موضوع نگاه كنيد.» به عقيده حيدريان انجمن سينماي جوان متولي توليد است نه توليد‌كننده از همين رو 4 هزار توليد حرفه‌اي در طول سال براي اين انجمن اتفاق عجيبي نيست: «اينكه ما چيزهاي عجيب و غريبي براي آموزش و فيلمسازي مي‌خواهيم اصلا مساله ما نيست، بلكه مساله اصلي ما اين است كه كاري كنيم تا به عنوان متولي، تعداد آدم‌هايي كه مي‌توانند فيلم بسازند به آن تعداد واجب و لازم برسد.» به گفته حيدريان بازاري كه سينما ايجاد كرده بي‌نهايت درآمد دارد: «ما نبايد كمك‌گير جاي ديگر باشيم چراكه توليد درآمد مي‌كنيم و ما در ٦ ماه اول قول داده‌ايم كه برنامه سينما را جهت ميزان اشتغال، به دولت ارايه بدهيم. بازاري كه سينما ايجاد كرده و درآمد آن بي‌نهايت است. محتوايي كه در حال حاضر در دنيا دارد خريد و فروش مي‌شود به دليل خيل عظيم و روز افزون نيازهايي كه با طراحي انواع شبكه‌هاي مجازي گره خورده بي‌نهايت است، بنابراين محتوا، خوراك اصلي اين فضا است و انجمن سينماي جوان از سينماي حرفه‌اي نقشش در اين بازار بيشتر و جدي‌تر است، به اين دليل كه سينماي جوان متولي فرهنگ‌سازي براي جوانان است. در اين ديدار رييس سازمان سينمايي بيش از هر چيز بر درآمدزايي سازمان‌هاي سينمايي تاكيد كرد، به نظر مي‌رسد رسيدن به استقلال مالي اين سازمان‌ها، يكي از برنامه‌هاي محمدمهدي حيدريان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون