• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3784 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين

تا انتخابات

يك وزير ديگر احمدي‌نژاد از عرصه انتخابات كنار رفت

ايلنا| علي نيكزاد با صدور پيامي از انصراف از نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري در جهت وحدت اصولگرايان و كمك به پيروزي نيروهاي انقلاب خبر داد. نامزد جمنا با صدور پيامي درباره انصراف خود از نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري توضيح داد. در اين پيام آمده است: در جهت وحدت اصولگرايان و كمك به پيروزي نيروهاي انقلاب از ثبت نام در انتخابات منصرف شدم اما نهايت امتنان و سپاسگزاري و تشكر را از تك تك خواهران و برادران گرامي اعلام مي‌دارم. از زحمتي كه در اين مدت برشما عزيزان دادم حلاليت مي‌طلبم و اميدوارم در سنگر‌هاي ديگر در خدمت انقلاب، نظام اسلامي و آحاد مردم به خصوص محرومين باشم.

هيات‌هاي نظارت بر انتخابات اصل بي‌طرفي را رعايت كنند

ايرنا| معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان با توصيه به هيات‌هاي نظارت براي عدم ورود به دسته‌بندي‌ها و جناح‌هاي سياسي و رعايت اصل بي‌طرفي گفت: مهم‌ترين موضوع براي اين شورا برگزاري انتخاباتي سالم و قانوني است. سيامك ره‌پيك افزود: بر اساس برنامه زمانبندي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و ميان دوره‌اي مجلس، كارهاي هيات نظارت به خوبي پيش رفته و تا امروز مشكل ويژه و حادي نداشته‌ايم. وي با بيان اينكه كارها با دقت و برنامه‌ريزي پيش رفته است، گفت: اميدواريم از اين به بعد و تا انتهاي امر انتخابات، رسيدگي به شكايات و حصول نتيجه نهايي اين مسير ادامه يابد و نتيجه‌اي كارآمد براي نظام ايجاد شود. وي خاطرنشان كرد: صرف نظر از برگزاري ميان دوره‌اي انتخابات مجلس، آنچه كه در انتخابات رياست جهموري مهم است برگزاري انتخابات بوده و بررسي صلاحيت‌ها طبق روال انجام مي‌شود. وي به هيات‌هاي مركزي نظارت توصيه كرد كه تعاملي دوستانه با هيات‌هاي اجرايي داشته باشند و اظهار داشت: بايد در مسير برگزاري انتخابات قانون را رعايت كرد و از شاخصه‌هاي قانونگرايي رعايت بي‌طرفي و برگزاري سالم انتخابات است.هيات‌هاي نظارت از هر اقدامي كه شائبه خروج از قانون و طرفداري از شخص، گروه و جناحي به وجود مي‌آورد، بايد پرهيز كنند تا هويت شوراي نگهبان مورد توجه قرار گيرد.

مشغول بررسي صلاحيت‌ها هستيم

ايسنا| سخنگوي شوراي نگهبان گفت: اينكه مقررات جزيي‌تري در خصوص انتخابات لازم است طبيعتا بر عهده مجلس و دولت بوده كه اميدواريم بعد از اين دوره انتخابات اين كار انجام شود؛ بايد بپذيريم كه همه قصور داشتيم. عباسعلي كدخدايي گفت: ستاد مركزي نظارت بر انتخابات در شوراي نگهبان از ديروز كار خود را آغاز كرد. در بخشي بررسي صلاحيت‌ها را آغاز كرده و استعلامات انجام شده است. ما امروز در شوراي نگهبان جلسه داشتيم كه در اين جلسه بخشي از كار بررسي صلاحيت‌ها را آغاز كرديم. جلسه بعدي شوراي نگهبان چهارشنبه است كه ادامه بررسي صلاحيت‌هاي كانديداهاي رياست‌جمهوري در آن جلسه انجام مي‌شود.

براساس وظيفه خود در قانون تلاش مي‌كنيم

ايرنا| عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: اين شورا سعي مي‌كند داوطلباني كه حداقل صلاحيت و استاندارد نامزدي انتخابات رياست‌جمهوري را داشته باشند، تاييد شوند. آيت‌الله سيد محمدرضا مدرسي يزدي گفت: شرايطي كه در قانون براي رياست‌جمهوري و ديگر انتخابات وجود دارد در هيچ جاي دنيا نظير نداشته است و شوراي نگهبان نيز بر اساس وظيفه خود در قانون اساسي تلاش مي‌كند، هركس حداقل صلاحيت و استاندارد را داشته باشد، تاييد صلاحيت شوند. آيت‌الله مدرسي يادآور شد: البته اين موضوع بر اساس قدرت وي و نظرات اعضاي شوراي نگهبان خواهد بود.

عذر مرا بپذيريد

تسنيم| دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به تقاضاهاي مردمي كه از او خواسته بودند در انتخابات شركت كند پيامي صادر كرد. متن پيام محسن رضايي به شرح زير است: از اينكه درمقابل فشارها و اصرارهاي شما مقاومت كردم و براي ثبت‌نام به وزارت كشور نرفتم، عذر مرا بپذيريد. اميدوارم اين اقدام مرا حمل بر بي‌مسووليتي نكنيد. هرچند كه بيش از سال‌هاي ٩٢و ٨٨ براي نجات اقتصاد و بازگشت كارآمدي جمعي به اداره كشور احساس تكليف مي‌كنم اما بپذيريد كه در شرايط كنوني وحدت بر كانديداتوري من مقدم بود. ان‌شاءالله يكي از نيروهاي انقلاب در انتخابات موفق مي‌شود و من در كمك به او تكليفم را ادا خواهم كرد. اين جانب خود را سرباز ملت ايران و رهبر معظم انقلاب مي‌دانم و تا جان در بدن دارم، در خدمتگزاري به مردم فروگذار نخواهم كرد. از نيروهاي انقلاب مي‌خواهم صفوف خود را فشرده‌تر كنند و در تشكيل يك دولت انقلابي فراگير متحد شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون