• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3784 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين

اقدامات ضربتي براي حذف كارتن‌خواب‌ها موثر نيست

ايسنا|  قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اجراي طرح‌هاي ساماندهي معتادان متجاهر در حاشيه بزرگراه‌هاي تهران، گفت: اگر برخي انتظار دارند هر معتادي كه در جامعه وجود دارد را بگيريم و جمع‌آوري كنيم بايد بدانند تصور غلطي دارند.
سردار علي مويدي گفت: در حال حاضر بيش از 70 درصد از معتادان متجاهر را ساماندهي كرده‌ايم و شايد به تعداد كم و ناچيز معتادان متجاهري همچنان در سطح شهر حضور داشته باشند. به شهروندان اعلام كرده‌ايم كه در صورت مشاهده معتادان متجاهر در سطح شهر موارد را به پليس گزارش دهند تا در جهت ساماندهي و پاكسازي آن منطقه اقدام شود و اين مساله از طريق ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز پيگيري خواهد شد. وي در ادامه با بيان آنكه در سال 95 نزديك به 40 هزار نفر معتاد متجاهر ساماندهي شده‌اند كه اين خود يك ركورد در اين حوزه بود، ادامه داد: طي دو سال اخير اقدامات قابل توجهي در خصوص ساماندهي معتادان متجاهر در كشور صورت گرفته است و همچنان تلاش مي‌كنيم تا ديگر شاهد حضور اين افراد در سطح شهرها نباشيم.
قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به اجراي طرح جمع‌آوري و ساماندهي معتادان متجاهر در 12 استان كشور از اسفندماه 95 تا خردادماه 96 اشاره كرد و گفت: وقتي در پايان سال 95 حدود 20 هزار معتاد متجاهر را در سطح كشور ساماندهي مي‌كنيم يعني اقدامات درخور توجهي در اين حوزه شكل گرفته است كه اميدواريم با استمرار آن شاهد حضور كم معتادان متجاهر در سطح شهرها باشيم. مويدي در خصوص برخوردهاي قضايي با پاتوق‌ها و پاكسازي‌هاي ضربتي اين مناطق گفت: در بحث كارتن‌خوابي بايد اقدامات ايجابي داشته باشيم و نه اقدامات حذفي، زيرا تجربه به ما ثابت كرده است كه اقدامات حذفي در حوزه آسيب‌ها موثر نيستند.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه اقدامات ايجابي كه تمام ابعاد مساله را بررسي و نوع شكل‌گيري موضوع در آن تعريف مي‌شود، مي‌تواند اثرگذار و راه‌حل مناسب براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد و كارتن خوابي باشد اما اينكه شما برويد در فلان خيابان و فلان منطقه هر كارتن خواب را كه ديديد بدون توجه به بخش‌هاي قبلي و بعدي آن جمع كنيد و ببريد نمي‌تواند موثر باشد.
قائم‌مقام، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص نحوه همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر با پليس نيز گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر براي تمامي دستگاه‌هاي فعال در حوزه اعتياد برنامه داشته و با آنها تفاهمنامه‌اي را تنظيم كرده است، اين در حالي است كه پاكسازي محلات از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان در دستور كار ويژه پليس قرار دارد.
مويدي در ادامه با بيان آنكه ستاد مبارزه با مواد مخدر از نظر مالي و معنوي پليس را در اين راستا حمايت خواهد كرد، ادامه داد: در سال 95 بودجه پليس در حوزه مبارزه با مواد مخدر را نسبت به سال 94، 30 درصد افزايش داديم و امسال هم اين بودجه افزايش خواهد يافت. به گفته وي برخورد با خرده‌فروشان از اولويت‌هاي اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 96 خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون