• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3784 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين

خبر كوتاه

صعود تيم ملي فوتبال دستي به فينال جام جهاني
تيم ملي فوتبال دستي ايران در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني آلمان، موفق شد اسلووني، حريف اروپايي خود را با نتيجه دو بر صفر تسليم كند و به ديدار نهايي راه يابد. تيم ايران در ديدار پاياني با تيم ايتاليا كه در مرحله نيمه نهايي از سد تيم تركيه گذشته بود پيكار كرد. پيش از اين در اين رقابت‌ها تيم دو نفره ايران متشكل از علي شيرمحمدي و عماد عزيزي در بخش كلاسيك درخشيد و توانست مدال برنز را كسب كند.

ساخت و سازهاي جام جهاني بايد به پايان برسد
ويتالي موتكو كه نماينده نخست وزير روسيه در امور ورزش است از مسوولان خواست كه تا پايان سال ساخت و سازهاي مربوط به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه را به پايان برسانند. موتكو در اين باره به TASS گفت‌: كاملا از مشكلات اقتصادي آگاهي داريم. در آماده‌سازي براي جام جهاني خوب عمل كرديم. با اين حال هنوز كارهاي بيشتري بايد انجام بدهيم. جام جهاني پروژه‌ پيچيده‌اي است. بايد تلاش زيادي كنيم. مطمئنم كه مشكلات اقتصادي برطرف مي‌شود. ساخت استاديوم موردوويا از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است اما هنوز اين پروژه‌ به پايان نرسيده است.

علايم رانندگي به زبان انگليسي در ژاپن
نخستين علايم رانندگي به زبان انگليسي در شهر توكيو رونمايي شدند. اين علايم براي راحت‌تر شدن كار توريست‌هاي در زمان برگزاري المپيك و پارالمپيك توكيو ۲۰۲۰ نصب مي‌شوند. اين هفته‌ از اين علايم رونمايي شده و آنها نصب خواهند شد.  70/1 ميليون تابلوي ايست و هزار تابلوي كاهش سرعت در ژاپن وجود دارد كه به تدريج جايگزين خواهند شد. بيشتر تابلوهاي ايست در ژاپن به شكل مثلث هستند و ممكن است كه براي خارجي‌ها اين مساله گيج‌كننده باشد. در سال ۲۰۱۲ ارزيابي شده بود به دليل ناآشنا بودن خارجي‌ها با علايم راهنمايي و رانندگي ژاپن، در سال ۱۷۸ تصادف اتفاق مي‌افتد. سال ۲۰۱۵ اين رقم به ۲۱۶ تصادف افزايش يافت. در سال ۲۰۱۶ نيز ۲۴ ميليون خارجي از ژاپن ديدن كردند. اين احتمال داده شده كه در سال ۲۰۲۰ اين رقم افزايش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون