• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

رييس‌جمهور: از ارتش جمهوري اسلامي همواره با نيكي ياد مي‌شود

گروه سياسي| رييس‌جمهور در مراسم گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، عشق، اعتماد و احساس تكليف شرعي نيروهاي مسلح در برابر فرماندهي كل قوا را از ويژگي‌هاي ممتاز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران دانست و تاكيد كرد: قدرت ما تدافعي و بازدارنده و نه تهاجمي است اما نشان داده‌ايم كه در برابر تجاوز متجاوزان تا چه حد سخت و قاطعانه از ملت و كشورمان دفاع مي‌كنيم. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه از ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره با نيكي و عظمت ياد مي‌شود، اظهار داشت: نام برخي از ارتش‌هاي دنيا يادآور دخالت در امور داخلي ساير كشورها، نسل‌كشي، حمايت از تروريسم، كودتا و بي‌اعتنايي به نظرات ملت و قانون اساسي است، اما ارتش جمهوري اسلامي ايران يادآور نظم، انضباط، ايمان و دفاع مشروع از سرزمين مقدس ايران و حركت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملي است. ارتش جمهوري اسلامي ايران آزمون خود را در 8 سال دفاع مقدس، پس داد، هيچ عمليات بزرگي در دوران 8 سال جنگ تحميلي نمي‌يابيد كه از حركت پرواز هواپيماهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي رساندن مهمات، تجهيزات و سلاح از مناطق دور دست جهان قرين نباشد. هيچ عمليات بزرگي در 8 سال دفاع مقدس نمي‌يابيد مگر آنكه قبل از عمليات، پرواز آر. اف. 4 را در آن منطقه شاهد بوديم و با اين نوع هواپيماها بود كه طراحي عملياتي و نظامي، تكميل مي‌شد و هيچ عملياتي را در آن دوران نمي‌يابيد مگر آنكه پشتيباني هواپيماهاي نيروي هوايي، توپخانه و زرهي نيروي زميني و هوانيروز در كنار رزمندگان وجود نداشته باشد و همچنين در 8 سال دفاع مقدس، شاهد وحدت ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي در كنار هم هستيم. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني‌ رياست‌جمهوري، روحاني با بيان اينكه ارتش جمهوري اسلامي ايران با فداكاري و ايثار به وظايف خود در قانون اساسي عمل كرد و طبق قانون اساسي، ارتش جمهوري اسلامي ايران وظيفه پاسداري از استقلال، تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي ايران را برعهده دارد، گفت: حفظ نظام، حراست از تماميت ارضي ايران و اقتدار كشور به صراحت در قانون اساسي بر دوش ارتش جمهوري اسلامي ايران است. رييس‌جمهور تاكيد كرد: امروز توانايي و قدرت نظامي هوشمند نيروهاي زميني، هوايي و دريايي ارتش و پدافند هوايي در كنار سپاه پاسداران قدرتمند، بسيج دلاور و نيروي انتظامي، با دوران 8 سال دفاع مقدس قابل مقايسه نيست. روزي نيست، مگر آنكه ابتكار نيروهاي مسلح و صنعت دفاعي در شرايط و ميدان جديد و همچنين تجهيزات و ابتكارهاي نو، ما را قدرتمندتر از گذشته نكرده باشد.
نيروهاي مسلح ما هيچگاه تهديدي براي ديگران نبوده‌اند
روحاني با بيان اينكه امروز آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از هر زمان ديگر بيشتر است، تاكيد كرد: نيروهاي مسلح ما هيچگاه تهديدي براي ديگران نبوده‌اند و برخورد نظامي با كشورهاي ديگر، هيچگاه در اولويت آنها نيست، اما در عين حال بايد همواره هوشياري خود را در برابر توطئه ديگران حفظ كرده و قدرت دفاعي خود را افزايش دهيم. همسايگان ايران مطمئن باشند كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، يك قدرت دفاعي براي همه كشورهاي منطقه خاورميانه هستند و اطمينان داشته باشند كه قدرت دفاعي ايران، قدرتي بازدارنده بوده و تهاجمي نيست. روحاني تاكيد كرد: ما در عين حال بارها نشان داده‌ايم كه در برابر تجاوز دشمن و متجاوزين، سخت و قاطعانه ايستاده و از كشور و ملت دفاع مي‌كنيم.
شرط اقتدار بيشتر ارتش، دوري از سياست‌بازي‌ها است
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه، صلاح و سداد نيروهاي مسلح ما، اجراي توصيه و وصيت امام راحل و تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نيروهاي مسلح بايد از بازي‌هاي سياسي فاصله داشته باشند، است، گفت: هر چه فاصله نيروهاي مسلح از سياست و سياست‌بازي‌ها دور باشند، با قدرت و اقتدار بيشتر مي‌توانند از منافع مردم دفاع كنند كه ارتش و نيروهاي مسلح در طول 30 سال گذشته پس از دفاع مقدس به اين تاكيد امام و رهبري به خوبي عمل كرده‌ و اين ارزشمند است. البته ارتش طبق «قانون ارتش، ماده 6» بايد در زمان صلح در زمينه‌هاي مختلف امدادي، آموزشي، توليدي و جهاد سازندگي در صورتي كه به قدرت دفاعي آنها لطمه‌اي وارد نشود، به دولت كمك كنند، اما در عين حال ورود نيروهاي مسلح در وسوسه‌هاي اقتصادي مي‌تواند آنها را از هدف و وظيفه اصلي خود دور كند. رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد، با وحدت نيروهاي مسلح و اجراي دستورات مقام معظم رهبري، هر روز شاهد وحدت و اقتدار بيشتر نيروهاي مسلح باشيم و در همه جا مردم در كنار نيروهاي مسلح احساس امنيت و آرامش كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون