• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

تبريك تولد صفحه آموزش در روزنامه شرق

در كشور من، تحصيل كودكان اجباري است اما زير پوست شهر و در گوشه و كنار ساختمان‌هاي برافراشته پايتخت، كودكان بسياري هستند كه بنا بر هر دليلي وارد چرخه آموزش نشده‌اند يا بعد از مدت كوتاهي آموزش، به اجبار يا اختيار از فضاي مدرسه بيرون ر‌فته‌اند. نيمكت‌هاي خالي مدارس بالاي شهر و كودكاني كه در مرزهاي كشور از تحصيل محروم مانده‌اند و سهم‌شان از پايتخت‌نشيني، پرسه‌زدن در خيابان‌هاست و اين، واقعيت پنهان وضعيت آموزش در كشور است. همه ما بنا بر تكليف‌هاي شب دانشگاهي‌مان، خوب مي‌دانيم كه توسعه ميسر نمي‌شود مگر از مسير آموزش‌وپرورش اما افسوس كه اين نگاه در همان تئوري‌هاي شب‌هاي امتحاني‌مان جا ماند و در عمل از اين مهم غفلت كرديم. جاي خالي توسعه آموزش باكيفيت همگاني از ملزومات توسعه عدالت آموزشي است.
«شرق» با همراهي موسسه مطالعاتي «حاميان فردا» تصميم دارد به‌صورت هفتگي صفحه‌اي را با عنوان «آموزش» منتشر كند تا مسيري براي «دسترسي همگاني به آموزش‌وپرورش باكيفيت» باز شود. ازهمين‌رو از بزرگان و كارشناسان حوزه آموزش درخواست كرديم پيشنهادهاي‌شان را در ارتباط با سياستگذاري صفحه و سوژه‌هايي كه بايد به آن پرداخته شود، مطرح كنند.
اين متني است كه اعظم پويان، مسوول صفحه آموزش روزنامه شرق در نخستين شماره اين صفحه به عنوان ليد مطلب آورده است و در ادامه نظرات علي الهيار‌تركمن، رييس امورآموزش‌وپرورش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور؛ ايثار خدادادي، مشاور سيستم‌هاي مديريت منابع انساني و روانشناسي صنعتي سازماني؛ محمدامين قانعي‌راد، جامعه‌شناس؛ سپيده كاوه، عضو هيات‌مديره موسسه‌ مطالعاتي حاميان فردا؛ منصور مجاوري، مديركل برنامه و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش؛ ناصر فكوهي، استاد انسان‌شناسي ‌دانشگاه تهران؛ زهرا نژادبهرام، كارشناس مسائل اجتماعي و محمدرضا نيك‌نژاد، عضو كانون صنفي معلمان تهران آمده است كه هر كدام از اين افراد پيشنهادهاي خود را ارايه كرده‌اند.
دست‌اندر‌كاران روزنامه اعتماد و صفحه مدرسه اين روزنامه كه براي سومين سال با انتشار صفحه مدرسه با جامعه فرهنگيان و حوزه آموزش و پرورش در ارتباط است
 و پرداختن به اين حوزه را يك ضرورت همگاني دانسته،
 تولد صفحه آموزش در روزنامه شرق را به همكاران در اين روزنامه تبريك گفته و براي مسوولان مربوطه به ويژه خانم اعظم پويان آرزوي توفيق دارند. اميد است ساير رسانه‌ها نيز به موضوع تعليم و تربيت و نظام آموزشي توجه ويژه‌اي كرده  و اين مطالبه ملي را به گفتمان ملي تبديل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون