• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي برگزار مي‌شود

گروه فرهنگ و هنر| هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران ارديبهشت‌ماه در برج ميلاد برگزار مي‌شود. در هشتمين دوره سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران 29 هنرمند ايراني و خارجي حاضرند كه نيمي از آنها را مجسمه‌سازان ايراني تشكيل مي‌دهند و از يكم تا بيست‌وچهارم ارديبهشت‌ماه در بخش كارگاهي اين سمپوزيوم كه در برج ميلاد برگزار مي‌شود آثار خود را اجرا مي‌كنند.
 هنرمندان اين دوره با فراخواني كه سال گذشته منتشر شده در اين سمپوزيوم ثبت‌نام كرده و طرح‌هاي‌شان را به دبيرخانه اين سمپوزيوم فرستاده‌اند تا آثار نهايي انتخاب و معرفي شوند. سعيد شهلاپور، محمد سالاريان، بهداد لاهوتي، مجيد حقيقي، محمدرضا يزدي شوراي انتخاب آثار اين دوره از سمپوزيوم بودند و در نهايت هيات داوران آن متشكل از كامبيز صبري، رافي داوتيان، بلن رومرو آثار ارسالي را داوري كردند. در اين سمپوزيوم هنرمندان مجسمه‌ساز خارجي هم مثل چند دوره گذشته حضور فعالي دارند و 14 هنرمند از 13 كشور مختلف در ايام برگزاري بخش كارگاهي اين سمپوزيوم در برج ميلاد تهران آثارشان را خلق خواهند كرد.
در اين سمپوزيوم 187 هنرمند از 53 كشور ثبت نام كردند و طرح‌هاي خودشان را فرستادند كه در نهايت 12 نفر از اين ميان انتخاب شده‌اند. اين هنرمندان از كشورهاي آلمان، ايتاليا، اسپانيا، آلباني، اوكراين، بلغارستان، روسيه، تركيه، گرجستان، روماني، ژاپن، ارمنستان و لتوني هستند. به گفته عليزاده، بخش هنرمندان حرفه‌اي اين سمپوزيوم به شكل رقابتي برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون