• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

معاون رييس‌جمهور:

يك ميليارد و 700 ميليون دلار اموال غارت شده اين ملت را برگردانديم

گروه سياسي| معاون حقوقي رييس‌جمهور با اشاره به كاهش تورم در دولت يازدهم تصريح كرد: تورم 40 درصدي كشور، در دولت يازدهم مهار شد و به زير 10 درصد آمد و كساني كه خود را مدعي ارزش‌ها و انقلابي مي‌دانند، بگويند كدام يك از سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري را در گذشته اجرا كرده‌اند؟
به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مجيد انصاري به شرح زير است:
  ‌ نظام جمهوري اسلامي ايران اين روزها هم در معرض تخريب رسانه‌هاي هميشه معاند دشمنان و از سوي ديگر، درگير سوداي غيراخلاقي و در معرض تخريب تبليغاتي از سوي برخي در داخل قرار دارد.
 ‌ متاسفانه خواسته مقام معظم رهبري در زمينه تبليغات و اعلام برنامه‌ها توسط نامزدهاي انتخاباتي محقق نشده و امروز از سوي برخي مسائلي ترسيم مي‌شود كه اگر كسي در ايران نباشد، تصور مي‌كند ايران به مراتب عقب مانده‌تر از كشور افغانستان در همه زمينه‌هاست.
 ‌ متاسفانه عده‌اي يك تابلوي سياه از فقر، فساد و ويراني مطلق و تصويري از كشور و ملتي نااميد و درگير سياهي و پليدي‌ها نشان مي‌دهند و حال جاي سوال دارد كه انصافا آيا چهره ايران اين است؟
 ‌ خدمات بسياري در نظام اسلامي و همچنين توسط دولت تدبير و اميد در ايران و در استان كرمان صورت گرفته كه ارتقاي آموزش و پرورش، توسعه مراكز بهداشتي و درماني، توسعه اشتغال پايدار و مراكز اقتصادي، رفع محروميت از روستاها، مديريت بحران آب و... ازجمله اين اقداماتي است كه قابل رويت است.
 ‌  اين مسائل به معني اكتفا كردن به وضع موجود نيست و اينكه مشكلات را نبينيم، نيست بلكه مي‌گوييم مشكلات امروز كمتر شده و در آينده بايد به‌طور كامل برطرف شود.
 ‌ دولت تدبير و اميد با درك اين واقعيت، در آغاز نقشه راهي براي كل نظام آموزشي كشور تهيه كرده همچنان كه براي مشكلات ساختاري حوزه اقتصاد نقشه راه تهيه شد.
 ‌ تمام مطالبات فرهنگيان كه از سال 89 تا 92 متراكم شده بود، در اين دولت مديريت شد و پاداش پايان خدمت سال 95 طي دو روز اخير تسويه شده است، ما معتقديم دغدغه معيشتي معلمان بايد برطرف شود، در اين دولت با اينكه پولي نداشتيم، توانستيم متوسط حقوق معلمان را از يك ميليون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 ميليون و 700 هزار تومان افزايش دهيم.
 ‌  تورم در كشور مهار شد و به زير 10 درصد آمد و كساني كه خود را مدعي ارزش‌ها و انقلاب مي‌دانند، بگويند كدام يك از سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري را در گذشته اجرا كرده‌اند؟
 ‌  دولت يازدهم مفتخر است به اينكه در عمل پايبند به اجراي دستورات مقام معظم رهبري است و محورهاي كليدي فرمان اقتصاد مقاومتي را متحول كرده‌ايم.
 ‌  اين دولت در سال گذشته كشور را در توليد گندم خودكفا كرده و جزو صادركنندگان گندم قرار گرفت و 10 هزار ميليارد تومان بيش از سال 92 در خريد گندم خرج كرده‌ايم.
 ‌  پروژه پالايشگاه خليج فارس سال 88 كلنگ خورد و تا اين دولت 40 درصد پيشرفت داشت اما دولت يازدهم كار را به اتمام رسانده و با اختصاص يك ميليارد و 700 ميليون دلار اين پروژه به بهره‌برداري رسيد.
 ‌  در دوره‌هاي قبلي برنامه‌هاي رييس‌جمهور تا روز قبل از انتخابات به عنوان دولت مستقر پخش مي‌شد، اما سخنراني رييس‌جمهور و وزير نفت در افتتاح پالايشگاه به بهانه تبليغات بودن پخش نشد.
 ‌  21 هزار تخت بيمارستاني در اين دولت ايجاد شده و هزينه پرداختي مردم از جيب‌شان بابت درمان كاهش يافته و در روستاها به سه درصد رسيده است.
 ‌  سال گذشته 21 هزار واحد صنعتي نيمه تعطيل و تعطيل شده و به ارث مانده از دولت قبل به وسيله همين وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با 17 هزار ميليارد تومان به چرخه فعاليت برگشت و در اين دولت تراز تجاري ما در سال گذشته مثبت و صادرات غيرنفتي ما يك ميليارد دلار بيش از واردات شد.
 ‌  ميزان قاچاق كالا در اين دولت 12 هزار ميليارد دلار كم شده اما متاسفانه هنوز برخي مي‌گويند اين دولت با قاچاق مبارزه نكرده است.
  ‌ اين دولت به فهم مردم و شعور ملت احترام مي‌گذارد و كارهاي عوام‌فريبي نمي‌كند. مي‌گويند چرا اين روزها طرح افتتاح مي‌كنيد؟ مي‌گوييم در اين دولت سرمايه‌گذاري شده و اكنون زمان افتتاح طرح‌هاست.
  ‌ در كارزار سياست خارجي مانند فرماندهان سپاه اسلام كه در جبهه برنامه‌ريزي مي‌كردند كه خاك ايران را از اشغال عراق دربياورند، ظريف و همكارانش 18 ماه دفاع كردند كه اقتصاد ايران را از اشغال امريكا و صهيونيست‌ها آزاد كنند، حال مي‌گوييد برجام يعني هيچ.
 ‌  مقام معظم رهبري فرمودند«با حضور مردم سايه جنگ از كشور ما برداشته شد». بله ملت ايران با انتخاب دولت تدبير و اميد موجب اين امر شدند و وزير امور خارجه كشورمان مانند يك قهرمان در برابر طرف مقابل مقاومت كرد.
 ‌ دولت انقلابي يعني دولتي كه كشور را به خودكفايي در گندم رسانده و 700 هزار شغل خالص ايجاد كرده، در حالي كه در گذشته ميانگين شغل در سال 14 هزار مورد بوده است.
  ‌  دولت انقلابي يعني اينكه در سه سال و نيم گذشته در استان كرمان يك معلم بازداشت نشده است. نزديك به 2 هزار و 900 شركت دانش بنيان در اين دولت تاسيس شده و گردش مالي اين شركت‌ها در سال قبل بيش از 12 هزار ميليارد تومان بوده است.
 ‌ ما در تشكيلات رياست‌جمهوري ايستاديم و يك ميليارد و 700 ميليون دلار اموال غارت شده اين ملت را برگردانديم. حال جاي سوال است كه اين مبارزه با امريكا نيست؟

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون