• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

عددنوشت

توليد برق از زباله در تهران تنها
قائم مقام وزير نيرو گفت: در حال حاضر توليد برق از زباله تنها در يك مورد آن هم در جنوب تهران با ظرفيت 5/2 مگاوات با كمك دولت و وزارت نيرو انجام مي‌شود. ستار محمودي ديروز در حاشيه نخستين نشست تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي امنيت آبي در سكونتگاه‌هاي انساني در شرايط كم‌آبي در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت توليد برق از زباله در شهر تهران اظهار كرد: با توجه به اينكه قيمت اين انرژي بسيار بالا است اما وزارت نيرو به دليل نو بودن اين صنعت، اين انرژي را با قيمت بالايي خريداري مي‌كند. در حال حاضر اين انرژي رشد چنداني پيدا نكرده لذا اگر حمايت‌هاي كافي از سوي وزارت نيرو براي اين انرژي صورت نگيرد، قطعا نمي‌توان شاهد رشد آن بود. وي تصريح كرد: مي‌توان با قاطعيت اعلام كرد كه اين بخش تنها حوزه‌اي است كه وزارت نيرو در آن هيچ بدهي ندارد و تمام پرداخت‌هاي خود را به موقع انجام داده است.

 

دارندگان پرونده الكترونيكي سلامت
رييس سازمان فناوري اطلاعات گفت: دولت الكترونيك با رشد سه برابري، از متوسط ۱۱ درصد در ابتداي اين دولت، اكنون به رشد ۳۵ درصدي رسيده است. نصرالله جهانگرد، رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه در دولت يازدهم، اهتمام ويژه‌اي به دولت الكترونيك وجود داشته است، افزود: با تمركز دولت در اين حوزه همه زيرساخت‌هاي مقرراتي، ضوابط و استانداردها و زيرساخت‌هاي فني لازم فراهم شده است و خدمات برخط دستگاه‌هاي اجرايي با رشد سه برابري، صد در صد پيش بيني در اين حوزه را محقق كرده است. وي با بيان اينكه شوراي اجرايي فناوري اطلاعات به عنوان نهاد مسوول در اين حوزه عمل مي‌كند، تاكيد كرد: بر اساس بند ج ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود كه در سال ۹۰ اين برنامه تدوين و تصويب شود كه تا ابتداي اين دولت اين مهم انجام نشد و در يك سال، برنامه توسعه دولت الكترونيك در اين دولت تدوين و تصويب و در شهريور ماه ۹۳ نيز ابلاغ شد.

برندهاي مجوز گرفته پوشاك
ابوالقاسم شيرازي، رييس اتحاديه پوشاك از صدور مجوز فعاليت براي صاحبان ۳۰ برند معروف پوشاك در كشور خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده براي فعاليت برندهاي معروف پوشاك، اين بخش بايد به اندازه‌ ۲۰ درصد از ارزش ريالي فعاليت خود در ايران، اقدام به توليد پوشاك كند كه با انجام اين روند امكان ادامه فروش كالا را در بازار كشور خواهند داشت. وي با اشاره به تشكيل كارگروه ويژه پيگيري اجرايي شدن اين دستورالعمل گفت: با بستر‌سازي‌هاي انجام شده به زودي توليد پوشاك برند خارجي در داخل كشور انجام خواهد شد. رييس اتحاديه پوشاك نبود ارتباط بين صنعت پوشاك و دانشگاه را خلأ موجود در اين بخش دانست و ادامه داد: با امضاي تفاهمنامه بين قيمت پوشاك و دانشگاه پيام نور گام‌هاي اساسي براي ايجاد ارتباط در اين بخش برداشته شده است. شيرازي گفت: با امضاي اين تفاهمنامه امكان ايجاد اشتغال براي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان صنعت پوشاك فراهم مي‌شود.


حاشيه نشين‌هاي بيمه شده
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در دولت يازدهم ۱۱ ميليون نفر حاشيه نشين در كشور بيمه شدند، ضمن اينكه اين برنامه همچنان در حمايت از قشر ضعيف جامعه تداوم دارد. علي ربيعي افزود: از دغدغه‌هاي اصلي ما وضعيت كارگران غير رسمي و حاشيه‌نشينان در شهرها هستند كه در اين راستا برنامه‌هايي در ساماندهي اين وضعيت اتخاذ شد. در اين دوره تشكل‌هاي كارگري ۴۷ درصد و تشكل‌هاي كارفرمايي ۶۷ درصد در سطح كشور افزايش يافت و در راستاي تثبيت شغل در جامعه فعاليت‌هايي به ثمر نشست. ربيعي خاطرنشان كرد: امنيت شغلي هنگامي كه ميان عرضه و تقاضا توازن برقرار نباشد به خطر مي‌افتد در اين راستا برنامه‌هايي در جهت حفظ امنيت شغلي و تثبيت شغلي در دست اجراست. يكي از راهبردهاي مهم حركت از جامعه توزيعي به سمت توليدي بود، در اين روش به جاي توزيع پول بدون نگاه كارشناسي، ظرفيت‌هاي توليد و اشتغال ايجاد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون