• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

حكيمي‌پور، رييس فراكسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر:

بابك زنجاني چه مناسباتي با شهرداري دارد؟

ايلنا | احمد حكيمي‌پور، رييس فراكسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر در نشستي خبري با اشاره به عملكرد مالي شهرداري تهران گفت: اكنون در شورا گزارشات حسابرسي را از سال ۹۰ بررسي كرده‌ايم و در برخي موارد حسابرس تاكيد كرده است كه بررسي بايد دوباره تكرار شود. در اكثر اين گزارش‌ها شاهد بي‌انضباطي شديد مالي هستيم و سازمان بازرسي بارها اين مساله را تذكر داده است. او افزود: اكنون شاهد هستيم، دلالان سياسي در اين سيستم نقش اصلي را ايفا مي‌كنند و فاجعه در حال تكرار شدن است. چهار سال گذشته به قاليباف هشدار داديم، اگر مي‌خواهي باز هم در انتخابات رياست‌جمهوري شركت كني بايد از مديريت شهر تهران خارج شوي تا شهرداري تبديل به بنگاه سياسي نشود.
اين عضو شوراي شهر در ادامه با اشاره به اينكه بي‌انضباطي مالي و دلالي‌هاي موجود تخلف در شهرداري تهران را نشان مي‌دهد، نامه‌اي را رونمايي كرد و گفت كه نامه متعلق به بابك زنجاني و خطاب به معاونت مالي وقت شهرداري تهران است. حكيمي‌پور گفت: در اين نامه كه از نظر زماني به انتهاي دوران شوراي سوم بازمي‌گردد بابك زنجاني از نياز مبرم خود براي تهيه پروانه ساخت مربوط به پروژه ايران‌زمين و پرداخت ۲۰۰ ميليارد تومان براي دريافت پروانه اشاره كرده است.  او با اشاره به اينكه در اين نامه بابك زنجاني با لحني تهديدآميز مطالبات خود را در مورد پروانه ساخت از شهرداري طلب مي‌كند، گفت: چنين فردي چه مناسبات و حساب و كتابي با شهرداري دارد؟ در شوراي چهارم ما نگران بوديم كه اين افراد وارد مديريت شوند.  
اين عضو شوراي شهر ادامه داد: شهرداري بدهي‌هايش را برعهده دولت مي‌گذارد اين در حالي است كه اكثريت بدهي‌ها مربوط به دولت قبل بوده و از سوي ديگر اين چه شهرداري و مديريتي است كه نمي‌تواند با دولت اصولگرا يا اصلاح‌طلب كار كند. حكيمي‌پور به ساخت يك مجتمع تجاري در ميدان ارگ در بازار تهران اشاره كرد و افزود: اين مجتمع تجاري در حريم كاخ گلستان قرار دارد و من از سال 92 در اين مورد تذكر دادم. كاخ گلستان تنها بناي تهران است كه به عنوان اثر ملي در يونسكو ثبت جهاني شده است اما با ساخت اين مجتمع تجاري اين بنا در معرض حذف از ليست بوده و در اين ميان هيچ‌كس جوابگو نيست. بايد پرسيد مافياي ساخت‌وساز چقدر قدرت دارند؟ اين عضو شوراي شهر به ادعاهاي انتخاباتي قاليباف در مورد آلودگي هوا اشاره كرد و افزود: او ادعا مي‌كند كه براي حل معضل آلودگي تهران راه‌حل ارايه داده و دولت نپذيرفته است اين در حالي است كه ما دو سال است از او در شورا مي‌خواهيم اين طرح را به ما نشان دهد و او تاكنون طرح را به شورا ارايه نكرده است. حكيمي‌پور ادامه داد: براي مثال براي طرح انضباط شهري قاليباف 400 ميليارد تومان هزينه كرد. آيا كسي خروجي از اين پروژه شاهد بود. حاميان قاليباف بايد به پاسخ‌دهي تن‌دهند تا مردم مطلع شوند. اين عضو شوراي شهر با اشاره به اينكه هفته گذشته به اتهام نشر اوراق محرمانه سازمان بازرسي احضار شده است، گفت: هفته گذشته براي تفهيم اتهام به جرم نشر اكاذيب و افترا احضار شدم. اتهامات وارده را رد كردم و با قرار كفالت اكنون آزاد شده‌ام. شاكيان پرونده چهار نفر از اعضاي فعلي شورا؛ قناعتي، راستگو، پيرهادي و معصومه آباد هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون