• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

مسوولان فوتبال ازبكستان آمادگي ميزباني از استقلال را ندارند

ديپلماسي ورزشي در اغما

علي عالي دبير گروه ورزش

خبرگزاري فارس در خبري اعلام كرد: «مسوولان فدراسيون فوتبال ازبكستان اعلام كردند آمادگي ميزباني از تيم استقلال براي برگزاري بازي مرحله يك هشتم نهايي بين نماينده ايران و عربستان را ندارند.»
گويا مسوولان باشگاه استقلال در درخواستي از AFC اعلام كردند بازي‌هاي استقلال در كشور ثالث ازبكستان برگزار شود اما طرف ازبكي به بهانه اينكه آماده‌سازي امكانات براي ميزباني از نماينده ايران زمانبر است، به اين ترتيب نمي‌توانند ميزبان تيم استقلال باشند.
 به‌نظر مي‌رسد باشگاه‌هاي ايراني درك درستي از مناسبات بين‌المللي ندارند. مثل روزهايي كه ليست استقلال به كنفدراسيون ارسال نشد و اين تيم از آسيا حذف شد.
 مثل بي‌توجهي باشگاه‌هاي ايراني به توسعه و افول فوتبال ايران در بحث زيرساخت‌ها و ميزباني‌ها. عباس عراقچي، معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزارت امور خارجه هفته‌ها قبل راه‌حلي براي مديران ورزش ارايه كرد.
 او به باشگاه‌ها، فدراسيون‌ها و مجموعه بزرگ ورزش توصيه كرد از نيروهاي بازنشسته وزارت امورخارجه استفاده كنند.
 به اعتقاد او بازنشسته‌هاي اين بخش به‌خوبي وزارت خارجه كشور خودمان و ديگر كشورها را مي‌شناسند و مي‌توانند ارتباط بگيرند و فرصت‌ها و فضاهاي تازه‌اي را براي ورزش باز كنند. يقينا باشگاه استقلال فردي در اين اندازه‌ها ندارد. بايد پذيرفت ديپلماسي عمومي يك امر نسبتا نو و تازه در ايران است و در يك دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است و براي همين ضعف‌هاي بسياري در اين حوزه داريم.
 حتي در كسب كرسي‌هاي بين‌المللي نتوانسته‌ايم جايگاه مناسبي نسبت به پيشرفت‌مان در رشته‌هاي ورزشي داشته باشيم تا بيش از پيش به توسعه ورزش كمك كنيم. حال ما هستيم و بي‌توجهي عجيب به حوزه بين‌الملل.
مصاحبه‌هايي كه مديران و مربيان ايراني مي‌كنند و تنها مصرف داخلي دارد و بيشتر به رويا مي‌ماند. باز كردن درهاي تازه به‌روي ورزش، نيازمند هزينه و برنامه‌ريزي است. اين مهم فاصله بسياري با فانتزي‌هاي ذهني‌مان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون