• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

با انتخابات

جهانگيري در شبكه سه:
جوانان ظرفيت بزرگ جامعه ما هستند

گروه سياسي| اسحاق جهانگيري ديروز در رسانه ملي از جوانان گفت. آنها را ظرفيت‌هاي بزرگ جامعه دانست و تاكيد كرد كه نبايد آنان را مشغول به كارهاي كنيم كه سودي براي‌شان ندارد. سازوكار سياسي ما بايد مشخص شود تا اين سرمايه عظيم به هدر نرود. به گزارش ايلنا، اسحاق جهانگيري گفت: انتخابات نه تنها در كشور ما بلكه در همه كشورهاي جهان مهم است و ما براي اينكه دموكراسي را نهادينه كنيم بايد به احزاب و جريان‌هاي قدرت مانور بدهيم. نامزد انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: ما بايد كاري كنيم كه انتخابات ما به سمت حزبي شدن برود، ‌سازو كار حزب مشخص است، احزاب براي اداره كشور يك سليقه مشخص دارند و اين يك تجربه موفق در تمام دنيا است. ما بايد كاري كنيم كه انتخابات ما به سمت پارلماني برود. جهانگيري تاكيد كرد: منافع ملي بايد بر هر چيزي ارجحيت داشته باشد، منافع ملي بايد خط قرمز ما باشد و ما بر اين اساس اقدام كنيم. جهانگيري در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي چه برنامه‌اي داريد، عنوان كرد: هر وقت بحث جوانان مطرح مي‌شود نمي‌دانم چرا تهديدهاي جواني مطرح مي‌شود. جوانان فرصت‌هايي هستند كه در كشور ما وجود دارد. قشر تحصيلكرده جوانان مي‌تواند ده‌ها فرصت براي كشور ايجاد كنند. او افزود: بايد قبل از اينكه اعتياد را درمان كنيم سراغ اين برويم كه چرا جوانان سراغ اعتياد مي‌روند. وقتي جوانان ما محدوديت‌ها را در مقابل خود مي‌بينند، دنبال شادي و نشاط مي‌گردند اما آن را نمي‌بينند. كنسرت و سينما مي‌خواهد برود، به مشكل بر مي‌خورد و با محدوديت رو‌به‌رو مي‌شود و به اعتياد روي مي‌آورد. معاون اول رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت يازدهم در زمينه رفع آسيب‌هاي اجتماعي اظهار داشت: اين دولت تمام تلاش خود را براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي به كار برد. بعضي‌ها با برخورد‌هاي انتظامي فقط مي‌خواهند صورت مساله را پاك كنند. اين اشتباه است و بايد ما مشكلات را ريشه‌يابي كنيم. او خاطرنشان كرد: آسيب‌هاي اجتماعي براي مقام معظم رهبري بسيار مهم است. گزارشاتي در اين زمينه تهيه شد و به ايشان ارايه شد. چندين جلسه با حضور رهبري و ساير سران قوا گذاشته شد و مسائل اجتماعي مورد بحث قرار گرفت. او ادامه ادامه داد: مردم ظرف دوره‌اي كوتاه در سال‌هاي گذشته شاهد اين بودند كه ارزش دارايي‌شان به يك سوم كاهش پيدا كرد و هيچ ايراني نبود كه از آن دوران ضرر نكرده باشد. سفره مردم در آن دوران كوچك شد و مردم وقتي به بازار مي‌رفتند، مي‌ديدند كه نمي‌توانند كالايي كه مي‌خواهند خريداري كنند. جهانگيري در پاسخ به اينكه در بخش مسكن چه برنامه‌اي براي تامين مسكن ارزان براي جوانان داريد، گفت: يكي از مسائلي كه جوانان با آن روبه‌رو هستند، مسكن است و اتفاقي كه در طي سال‌هاي گذشته افتاد، جهش قيمت مسكن بود. براي خانه اولي‌ها صندوق سپرده‌گذاري ايجاد شد تا وجهي را بگذارند و دولت دوبرابر آن را به آنها وام دهد كه در تهران ۸۰ ميليون تومان است و در شهرستان ۶۰ ميليون تومان است كه فكر مي‌كنم اگر حدود ۳۰ يا ۴۰ ميليون سپرده بگذارند با وامي كه دريافت مي‌كنند، بتوانند در برخي نقاط تهران آپارتمان ۲۰۰ميليوني تهيه كنند.

 

هاشمي‌طبا:
پيشنهاد ارايه ليست اموال را قبول ندارم
سيد مصطفي هاشمي طبا با اشاره به شفاف‌سازي موضوعات در اين امر كه نبايد آنها را در قالب كاريكاتور به مردم ارايه كرد، گفت: ما بايد با حقيقت روبه‌رو شويم و مردم را متوجه صحبت‌هاي سنجيده خود كنيم چرا كه مسووليت رياست‌جمهوري ساده نيست و نمي‌توانيم هر كاري را كه اراده كنيم انجام دهيم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشمي‌طبا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شما با پيشنهاد يكي از نامزدهاي انتخاباتي مبني بر اعلام ليست اموال موافق هستيد يا خير، گفت: بنده مخالف هستم براي آنكه پيشنهاداتي را كه نتوان از آن نتيجه‌اي دريافت كرد را مهمل مي‌دانم. نامزد انتخابات رياست‌جمهوري تصريح كرد: فرض كنيد فردي اموالي ندارد و ديگري داراي مُكنت است، شما كدام يك را انتخاب مي‌كنيد؟ بنده شايد اعلام كنم آن فرد دارا بهتر باشد. شايد شخص فقير بعد از انتخاب فرصت را غنيمت شمرده و از بيت المال براي خود اموالي فراهم كند اما ممكن هم هست كه آن دارا اموال خود را از راه غيرمشروع جمع‌آوري كرده باشد و شخص فقير درويش‌صفت باشد لذا بايد ديد ملاك چه چيزي است. وي تاكيد كرد: بر اساس قانون كساني كه مسووليتي در كشور بر عهده دارند مانند شخص رييس‌جمهور بايد در ابتدا و انتهاي مسووليت ليست اموال خود را به قوه قضاييه اعلام كند تا تغييرات آن بررسي شود. هاشمي‌طبا با بيان اينكه پيشنهاد اعلام ليست اموال نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري تنها جوسازي بوده و ملاكي براي انتخاب نيست، افزود: ملاك در اسلام تقواست، اصل اين قضيه را منطبق با حسن نيت نمي‌دانم لذا با اين روش مخالف هستم.

قاليباف بالاخره سفر استاني رفت
محمدباقر قاليباف كه از زمان آغاز تبليغات انتخاباتي به هيچ سفري نرفته بود ديروز به استان لرستان سفر كرد. البته تا اينجاي كار قاليباف ستادي در شهرستان‌ها تشكيل نداده است كه همين موضوع فرضيه احتمالي كنار رفتن قاليباف از عرصه انتخابات را تقويت كرده است. ديروز قاليباف در لرستان هم ترجيح داد تا به دولت حمله كند و در همين راستا گفت: « فاصله جوان تحصيلكرده با اعتياد فقط يك شغل است. همه وعده‌هاي من مبتني بر سياست‌هاي ابلاغي و برنامه ششم است. »

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون