• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

پيشخوان

با حضور در يكي از بيمارستان‌هاي تهران؛
رهبر معظم انقلاب از آيت‌الله هاشمي شاهرودي عيادت كردند

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز با حضور در يكي از بيمارستان‌هاي تهران از آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي، نايب‌رييس مجلس خبرگان رهبري عيادت كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين عيادت، ضمن گفت‌وگو با تيم پزشكي در جريان روند معالجه قرار گرفتند و براي آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي دعا و آرزوي سلامتي كردند.

 

خنثي‌سازي برنامه‌ريزي يك گروهك تروريستي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
 با اشرافيت اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) طي يك عمليات تخصصي و دقيق، برنامه‌ريزي يك گروهك تروريستي ضدانقلاب براي اقدامات انفجاري و تروريستي، كشف و خنثي شد. از اين گروهك نفاق كه دستش به خون هزاران نفر از مردم مظلوم و بي‌گناه كشور آغشته و مزدوري و جاسوسي آنها براي بيگانگان ادامه دارد، تجهيزات و اقلام انفجاري متنوع و متعددي كشف و ضبط شد. شايان ذكر است گروه‌هاي تروريستي ضد انقلاب تلاش دارند، از طريق فضاي مجازي با افراد ناآگاه ارتباط برقرار كرده و آنان را تحريك به اقدامات تروريستي و خرابكارانه كنند، كه هوشياري شهروندان عزيز در زمينه خنثي‌سازي اين توطئه‌ها مورد انتظار است.

 

مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان:
تمايل اكثر اهل سنت به آقاي روحاني است

گروه سياسي| جامعه اهل سنت پشتيبان حسن روحاني است. اين حمايت با وجود انتقاداتي است كه جامعه شش و نيم ميليون نفره جامعه اهل سنت به دولت دارد اما همچنان حسن روحاني را در ميان كانديداهاي انتخاباتي اصلح مي‌دانند. اعلام حمايت مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان در ديدار روز گذشته او با محمود صادقي نماينده تهران صورت گرفته است. ديداري كه در آن مولوي عبدالحميد از مشكلات و معضلات اين روزهاي جامعه اهل سنت گفته و در نهايت تاكيد كرده است كه روحاني منتخب جامعه اهل سنت باشد. مولوي عبدالحميد اما هفته گذشته هم ديداري با اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور داشت؛ ديداري كه اسحاق جهانگيري در آن بر لزوم حمايت از اهالي سنت تاكيد كرده بود. اما در ديدار صادقي و مولوي عبدالحميد چه گذشت؟ به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه جمعي از اساتيد دانشگاه زاهدان وي را همراهي مي‌كردند، در اين ديدار به «حضور گسترده مردم» در انتخابات شورا و رياست‌جمهوري تاكيد كرد. صادقي در ادامه با تاكيد بر «وحدت اقوام و مذاهب» در كشور، به بيان خدمات دولت تدبير و اميد در زمينه‌هاي مختلف، به‌ويژه در بُعد اقوام و مذاهب پرداخت. اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنانش بر لزوم حمايت از دولت روحاني «براي تكميل برنامه‌هاي ناتمام دولت» تاكيد كرد.وي تصريح كرد: تخريب عبادتگاه‌هاي اديان و مذاهب با دستورات اسلام مغايرت دارد؛ اينها «اِعمال سليقه‌هاي قدرتمندانه» هستند كه هرازگاهي در كشور صورت مي‌گيرند و بايد پايان داده شوند. كساني‌كه بين پيكره واحد ملت ايران تفاوت قايلند و آن را دو پيكره مي‌بينند كه البته در بدنه حاكميت و بيرون از حاكميت هم موجود هستند، قدرت بينايي‌شان مشكل دارد كه بايد آن را اصلاح و مداوا كنند. امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در عين‌حال خاطرنشان كرد: جامعه اهل سنت ايران با وجود گلايه‌هايي كه از دولت تدبير و اميد دارد، پس از مشورت‌ها و تبادل‌نظرهايي كه بين علما و نخبگان آن صورت گرفته است، به اين نتيجه رسيده‌اند كه در دوران دولت جناب دكتر روحاني فضا براي اهل‌سنت مقداري آزادانه‌تر از دو دوره قبلي (دولت نهم و دهم) بوده است. بنابراين تمايل اكثر اهل سنت به آقاي روحاني است. وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد جامعه اهل سنت، دولت يازدهم با وجود مشكلات و نقاط ضعفي كه داشته است، اما نقاط قوت آن بيشتر بوده است كه اميدواريم اگر دولت فعلي مجددا روي كار بيايد در راستاي رفع مشكلات و نقاط ضعف تلاش‌هاي بيشتري انجام دهد. مديريت دارالعلوم زاهدان كه به نمايندگي از اساتيد دارالعلوم زاهدان در اين ديدار سخن مي‌گفت، عدم صدور مجوز براي ماهنامه عربي «الصحوة‌الإسلامية» (زيرنظر دارالعلوم زاهدان) را نمونه كوچكي از عدم همكاري وزراي دولت يازدهم با خواسته‌هاي جامعه اهل سنت ذكر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون