• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3808 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

همايش اصولگرايان معتدل حامي روحاني برگزار شد

مطهري: با انتخاب درست مي‌توان به راه اصلاح بازگشت

گروه سياسي| ديروز سالن حجاب تهران در همايش اصولگرايان معتدل حامي روحاني ميزبان بيژن زنگنه و علي مطهري بود. وزير نفت روحاني در طول اين چهار سال و بعد از اجرايي شدن برجام تلاش زيادي را به كار برد تا صادرات نفت كشور را كه در دوران تحريم به‌شدت افت كرده بود، افزايش دهد و البته در اين مسير فشارها و تخريب‌هاي زيادي را نيز از سوي مخالفان متحمل شد.
زنگنه در صحبت‌هايش از تجربه وزارتش در سال‌هاي مختلف مي‌گويد و تاكيد مي‌كند: من مي‌دانم روحاني چه كرده است. صراحت لهجه يكي از ويژگي‌هاي بيژن زنگنه است و اين صراحت لهجه را در اين همايش هم به رخ كشيد، وقتي گفت: مردم در انتخابات شركت كنيد و سرنوشت را تعيين كنيد. به گزارش ايلنا، بيژن زنگنه گفت: در سپهر سياسي ايران اتفاقي افتاده كه اعتدال و ميانه‌روي را سرلوحه كار خودش قرار داده و دولتي با چهره‌هاي معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب تشكيل شده است. در اين دولت توجه به اعتدال، عقلانيت و توجه به منافع ملي شده و در سياست خارجي به فكر عزت ملت ايران است. وزير نفت گفت: اينكه امروز كانديدايي كه عمر سياسي‌اش به يك و نيم ماه نمي‌رسد از دولت روحاني انتقاد مي‌كند و مي‌گويد كه دولت روحاني نمي‌تواند، بايد بداند من سال‌ها در دولت‌هاي مختلف وزير بودم و مي‌دانم روحاني چه كرده است. در دوران اصلاحات وزير بودم. آن زمان مانند دولت احمدي‌نژاد ۵ فاز داشتيم. دولت يازدهم در طول اين سه سال و نيم اقدامات بسياري انجام داد و توليد غرب كشور از روزانه ۷۰ هزار به ۲۸۰ بشكه رسيده است. ۹ ميليون تن ظرفيت پتروشيمي افزايش يافته است. روحاني كارستاني انجام داده است، دولت روحاني حق است اگر نمي‌دانيد كار چيست، صحبت نكنيد. او ادامه داد: از قديم گفته‌اند آدم را بايد از دوستانش شناخت، امروز اين آدم‌ها از نام بردن هزاره سوم پرهيز مي‌كنند اما در ستادهاي اين افراد حضور دارند.

صلاح نيست زمام كشور را به دست كسي بدهيم كه يك روز هم سابقه اجرايي ندارد
علي مطهري سخنران ديگر اين همايش بود و عنوان كرد: از اينكه جريان سياسي جديدي به نام اصولگرايان معتدل متولد مي‌شود خوشحال هستم و حسن انتخاب اين نام را به متوليان اين جريان تبريك مي‌گويم. تحولاتي كه در چند سال اخير در جريان اصولگرايي افتاد دوستان ما را مجبور كرد كه راه ديگري را انتخاب كنند. او افزود: اگر بخواهيم عوامل اين قضيه را برشماريم نخست بايد به سكوت در مقابل قانون‌شكني دولت قبل اشاره كنيم. در طول ۸ سال دولت قبل متاسفانه به خاطر نگاه غلطي كه بر اصل ولايت فقيه داشتند سكوت كردند. دوم برداشت غلط آنها بود كه به نام حفظ نظام فكر مي‌كردند هر كاري بايد انجام دهند. سوم ناديده گرفتن حقوق اساسي مردم است. اين عوامل باعث شد كه اصولگرايان نگاهي جديد داشته باشند در همين راستا اصولگرايان معتدل را تاسيس كردند. نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: سال‌ها بيان كردم فرقي بين اصولگرايان معتدل عاقل و اصلاح‌طلبان وجود ندارد. مساله انتخابات مهم است، دخالت در سرنوشت و پيوند دين و سياست مسائلي است كه باعث سرعت در پيروزي انقلاب ما شد. امام‌(ره) فرمودند دخالت دين در سياست يك وظيفه شرعي است، مردم با شنيدن اين سخنان وارد صحنه شدند به‌طوري كه رهبران اصلي جريان انقلاب تعجب كردند. پيوند دين و سياست را در عرصه ظهور بگذاريم، انتخابات حافظ نظام ما و ولايت فقيه و كشور است. مطهري يادآور شد: كساني كه مي‌گويند راه اصلاح بسته است و كاري نمي‌شود كرد در اشتباه هستند؛ به چند سال اخير نگاه كنيم مي‌توانيم پي‌ببريم كه با انتخاب درست مي‌توان به راه اصلاح بازگشت. مشاركت بالا در انتخابات تاثير زيادي در آينده اقتصادي، سياسي و تجاري ما دارد، مشاركت بالا در امنيت كشور نقش بسزايي دارد. با بررسي‌اي كه كردم جناب آقاي روحاني را در ميان كانديداها اصلح مي‌دانم آن هم به چند دليل كه بيان مي‌كنم. او افزود: كانديدا بايد شخصيت رياست‌جمهوري را داشته باشند، برخي به گونه‌اي عمل كردند كه داراي شخصيت رياست‌جمهوري نيستند. بايد نگاه كنيم اين دولت كشور را در چه شرايطي به دست گرفت، دولت يازدهم ثبات اقتصادي را به وجود آورد. مطهري ادامه داد: با وجود حضور هيات حاكمه جديد امريكا با افكار متفاوت مصلحت كشور ما اين است كه دولت روحاني ادامه پيدا كند مساله ديگر آنكه اگر دولت ديگري روي كار‌ آيد حقوق ملت در خطر خواهد افتاد.
او ادامه داد: روحاني براي چهار سال آينده برنامه‌ريزي كرده و صلاح نيست زمام كشور را به دست كسي بدهيم كه يك روز هم سابقه اجرايي ندارد ضمن آنكه در دولت بعد مخالفان مزاحمت كمتري ايجاد خواهند كرد زيرا تمام آنها سعي داشتند كه اين دولت به دور دوم كشيده نشود؛ در حوزه بين‌الملل جايگاه خوبي داريم و حيف است كه اين حركت نيمه راه رها شود. مطهري تصريح كرد: بايد ديد كانديداها كدام يك از وسايل مشروع استفاده كردند، كدام نامشروع؛ پيامبر فرزند شيرخوار خود را از دست داد و خورشيد گرفتگي صورت گرفت همه گفتند به خاطر فوت فرزند پيامبر بوده اما پيامبر نخواست از جهالت مردم استفاده كند و مردم را در مسجد جمع كرد و گفت اين موضوع هيچ ربطي به فوت فرزند من ندارد اما در اين انتخابات ديديم كه برخي كانديداها شعارهاي غير قابل اجرا گفتند و با استفاده از كلمات مقدس و روش‌هاي ارزشي به دنبال رسيدن به اهداف خود بودند كه ان‌شاءالله در ٢٩ ارديبهشت مردم ما پاسخ آنها را خواهند داد و حسن روحاني براي بار دوم رييس‌جمهور خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون