• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3808 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

معاون پارلماني رييس‌جمهور خبر داد

پيگيري تخريب‌هاي عليه دولت توسط معاونت حقوقي


گروه سياسي| معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: بحث‌هايي كه در جهت تخريب دولت به دلايل مختلف صورت مي‌گيرد از طريق معاونت حقوقي پيگيري مي‌شود. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات حسينعلي اميري در نشست خبري ديروز به شرح زير است:
  آن چيزي كه ما امروز به آن احتياج داريم مراعات اخلاق و آموزه‌هاي اسلامي است. نظام ما بر اخلاق استوار بوده پس نبايد براي انتخابات اخلاق و آموزهاي ديني را فداي انتخابات كنيم. من از نامزدها و طرفداران آنها درخواست دارم كه صداقت و انصاف را رعايت كنند و خدماتي كه نزديك به ٤ دهه نظام جمهوري اسلامي براي مردم داشته را ضايع نكنند.
 جلسه هيات مركزي انتخابات كشور تشكيل شد و وزير كشور گزارشي ارايه دادند. كارها مطابق جدول زمان‌بندي پيش مي‌رود و تمهيداتي در نظر گرفته شده كه انتخابات با آرامش برگزار شود.
 معاون پارلماني رييس‌جمهور وظيفه‌اش ايجاد تعامل مشترك بين دولت و مجلس است و از روزي كه روحاني دولت را تحويل گرفت تا آخر سال ٩٥ براي نخستين بار آماري از فعاليت‌هاي اين معاونت به صورت كتاب تهيه شده است؛ اين كتاب مي‌تواند تصويري از مناسبات مجلس و دولت تبيين كند.
  نمايندگان مجلس شرايط دولت را درك مي‌كنند و تعاملات قانوني خوبي وجود دارد، در مقابل رييس‌جمهور هم دستور دادند كه اين معاونت دغدغه‌ها و پيشنهادهاي نمايندگان را بررسي كند و به دولت ارايه دهند.
 در اين دوره تعداد ملاقات‌هاي رييس‌جمهور ٢٨ جلسه با نمايندگان مجامع استاني، ٢ جلسه با فراكسيون اميد و ولايي، يك جلسه با فراكسيون اهل سنت و يك جلسه با كميسيون برنامه و بودجه مجلس دهم بوده است.
 ما با هدف مفيد بودن جلسات ملاقات مجامع استاني با حضور استاندار و معاون اول برنامه‌ريزي كرديم و معمولا در همان جلسات معاون اول دستور لازم را صادر مي‌كنند. تا حالا ٢٥ جلسه استاني و فراكسيوني با حضور معاون اول تشكيل شده ضمن آنكه ٣٢٦ نماينده مجلس نهم و دهم با جهانگيري ديدار داشته‌‌اند. ٨ جلسه مشترك مجلس و دولت در سطح كلان داشتيم كه ٦ جلسه در مجلس نهم و ٢ جلسه در مجلس دهم تشكيل شده است.
  در ارتباط با طرح‌ها و لوايح در دولت يازدهم ٢٤٨ طرح اعلام وصول شده و از زمان تشكيل مجلس دهم ١٣٨ طرح اعلام وصول شده است. در مجلس نهم ٧١ طرحي كه اعلام وصول شده تبديل به قانون شده و در مجلس دهم ١٠ طرح قانوني شده است در مجلس نهم ٨ طرح مسترد شده است.
 يكي از رسانه‌ها زده بود كه رييس‌جمهور دستور داده‌ برنامه ششم اجرا نشود؛ اين كاملا خلاف واقع است. درست است كه اين برنامه را مجلس تدوين كرده اما اين قانون است حتي وقتي رييس مجلس آن را ابلاغ كردند رييس‌جمهور در جلسه دولت به اعضاي كابينه دستور دادند كه اين برنامه قانون است و آن بخش‌هايي كه نياز به آيين‌نامه و مصوبه دولت دارد را سريعا براي تصويب شدن به هيات دولت بياوريد.
  كميسيون انتخابات مستقل است و زيرنظر هيات اجرايي فعاليت مي‌كند و هيچ وابستگي به دولت ندارد، در بحث انتخابات روحاني دو حيثيت دارد يكي كانديدا است و ديگر رييس دولت است. بحث‌هايي كه در جهت تخريب دولت به دلايل مختلف صورت مي‌گيرد از طريق معاونت حقوقي پيگيري مي‌شود. يك سري ديگر در مورد شخصيت كانديدايي ايشان است كه شكايات را به كميسيون مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون