• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3811 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

خبر كوتاه

آغاز تعيين تكليف سپرده‌هاي تا ٢٠٠ ميليون فرشتگان
در ادامه برنامه تعيين تكليف سپرده سپرده گذاران محترم تعاوني اعتبار منحله «فرشتگان» به اطلاع مي‌رساند مرحله دوم از تاريخ ٩ خردادماه آغاز مي‌شود. بانك مركزي اعلام كرد، در مرحله دوم، سپرده سپرده‌گذاران تعاوني منحله فرشتگان تا مبلغ ٢٠٠ ميليون ريال توسط موسسه اعتباري كاسپين تعيين تكليف مي‌شود. سپرده گذاران محترم مي‌توانند مبلغ قابل دريافت را نزد موسسه اعتباري كاسپين سپرده‌گذاري كرده و در صورت عدم تمايل، نسبت به دريافت آن اقدام كنند. تعيين تكليف سپرده‌هاي تا مبلغ ٢٠٠ ميليون ريال براساس برنامه زمان‌بندي كه در پايگاه اطلاع‌رساني موسسه اعتباري كاسپين به اطلاع عموم خواهد رسيد، اجرايي مي‌شود.
شايان ذكر است، براساس اطلاعيه مورخ ۲۶ ارديبهشت بانك مركزي و آغاز كار شعب 20 گانه موسسه اعتباري كاسپين در روز ٢٧ ارديبهشت ماه، تعيين تكليف سپرده‌هاي كمتر از ۱۰۰ ميليون ريال در موسسه مذكور از روز ٢٨ ارديبهشت ماه آغاز و با استقبال سپرده گذاران مواجه شده است. فرآيند حل و فصل سپرده‌هاي تا سقف ۱۰۰ ميليون ريال تا تاريخ ٨ خرداد سال جاري ادامه دارد كه با تكميل اين روند، ۳٩٧ هزار و ٣٩٢ نفر از مجموع ۴٥٨ هزار و ٨٢٦ نفر سپرده‌گذار (٨٧ درصد) تعاوني منحله فرشتگان، تعيين تكليف مي‌شوند. بر اين اساس، با پايان مرحله دوم، ٩٠ درصد از سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان تعيين تكليف خواهند شد.


سوييچ كارت‌هاي بانكي ايران و روسيه متصل شد
كليد اتصال سوييچ كارت‌هاي بانكي ايران و روسيه در ادامه گسترش ارتباطات بانكي در سطح بين‌المللي، زده شد. بر اساس اعلام بانك مركزي، هموطنان داراي كارت‌هاي شتابي و همچنين دارندگان كارت‌هاي روسي از اواخر مردادماه سال جاري مي‌توانند از خودپردازهاي دو كشور و در فاز بعد، از ساير درگاه‌هاي پذيرش به صورت مشترك استفاده كنند. با توجه به مذاكرات چند ماهه اخير و توافق براي اتصال سامانه كارت جمهوري اسلامي ايران با سامانه كارت كشور روسيه از 25 ارديبهشت‌ماه سال جاري، ارسال، دريافت و پردازش تراكنش‌هاي آزمايشي بين دو كشور آغاز شده و مطابق با برنامه زمان‌بندي از اواخر مرداد سال جاري، دارندگان كارت‌هاي شتابي و همچنين دارندگان كارت‌هاي اعتبار روسي مي‌توانند در فاز اول، از خودپردازهاي دو كشور و در فاز بعد، از ساير درگاه‌هاي پذيرش به صورت مشاع استفاده كنند. ارتباط بين سوييچ‌هاي كارت ايران و روسيه علاوه بر توسعه امكانات گردشگري در نقاط مختلف كشور براي گردشگران روس و همچنين كشورهاي مشترك‌المنافع، تسهيلات قابل توجهي را براي مسافران و گردشگران ايراني كه به مقصد اين كشورها سفر مي‌كنند، فراهم مي‌كند.
اين اقدام از مجموعه اتصالات بين كشوري است كه بلافاصله پس از برجام در دستور كار بانك مركزي قرار گرفته و با توسعه آن به ساير كشورها، علاوه بر بهره‌مندي هموطنان و گردشگران از امكانات پرداخت، مقدمه‌اي براي استانداردسازي و بين‌المللي شدن شبكه شتاب در سطح جهان
محسوب مي‌شود.


اتمام طراحي مقابله با افت فشار در پارس جنوبي تا دو هفته ديگر
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از اتمام طراحي مقابله با افت فشار در پارس جنوبي تا آخر ماه مه (حدود دو هفته ديگر) خبر داد. محمد مشكين‌فام در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به افت فشار در پارس جنوبي، گفت: افت فشار يك مساله طبيعي است و در حال حاضر يك مشاور بين‌المللي از كشور فرانسه كه قبلا هم در پارس جنوبي فعاليت داشته در اين زمينه با ما فعاليت مي‌كند. وي با تاكيد بر اينكه شركت فرانسوي مذكور، توتال نيست، افزود: طراحي مقابله با افت فشار تا آخر ماه مه ‌تمام مي‌شود. بعد از اينكه طراحي مفهومي تمام شد، طراحي پايه انجام‌ مي‌شود و بعد از اينكه تصوير روشني از شرايط اين ميدان به دست آمد مشخص مي‌شود چه تاسيساتي براي اين هدف مورد نياز است و به چه ميزان سرمايه نياز دارد. بر اساس اين گزارش، مديرعامل شركت نفت و گاز پارس پيش از اين اعلام كرده بود: توتال يك پيمانكار عمومي بوده كه پروژه را مي‌گيرد و اداره مي‌كند در حالي كه افت فشار يك مساله تخصصي است و نياز به مشاوره تخصصي دارد. ما اين موضوع را با دقت دنبال و سعي مي‌كنيم از آن طراحي مفهومي به دست بياوريم و پس از آنكه طراحي آن انجام شد، طراحي پايه و پس از طراحي پايه، طراحي پايه پيشرفته انجام مي‌شود، سپس پيمانكار تعيين كرده و سكوي تقويت فشار را مي‌سازيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون