• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3172 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن

مذاكره اردن و داعش از كانال تركيه

سرنوشت معاذ كساسبه خلبان اردني در بند داعش هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. برخي از زنده بودن او نااميد شده‌اند اما منابع اردني گزارش مي‌دهند كه يك هيات امنيتي اين كشور براي مذاكره با داعش به تركيه رفته است.
سفر اين هيات اردني به رهبري يك مسوول امنيتي بلندپايه به آنكارا، به منزله آخرين تلاش امان براي آزادي كساسبه است. بر اساس گزارش‌ها كانال‌هاي ارتباطي و مذاكراتي ميان امان و داعش از طريق تركيه برقرار شده است. اين در حالي است كه برخي نمايندگان اردني با اين مذاكرات به دليل عدم اثبات زنده بودن معاذ كساسبه، مخالفند. اما سخنگوي دولت اردن و وزير اطلاع‌رساني اين كشور اعلام كرده است كه امان به تلاش‌هاي خود براي آزادي گروگان اردني از چنگال داعش ادامه مي‌دهد و همچنان آماده مبادله ساجده ريشاوي و شروط داعش براي زنده بازگرداندن معاذ كساسبه است. ساجده ريشاوي زني ميانسال است كه داعش خواهان آزادي وي در مقابل آزادي گروگان‌ ژاپني شده بود، اما عدم تحقق اين شرط از سوي توكيو موجب كشته شدن گروگان ژاپني كنجي گوتو شد.
 اكنون در حالي كه شينزو آبه نخست وزير ژاپن با انتقادهاي زيادي روبه‌رو است ملك عبدالله دوم پادشاه اردن نيز با تهديد مشابه روبه‌رو شده است. پدر معاذ كساسبه تهديد كرده است در صورت مرگ پسرش دست به قيام خواهد زد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون