• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

چهره‌ها- خبرها

‌ وخامت حال اسراي فلسطيني
كميته اطلاع‌رساني اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني تاكيد كرد وضعيت جسماني اسرايي كه در اعتصاب غذا هستند، در سي و ششمين روز «نبرد كرامت» وخيم است. همزمان روز گذشته اعتصاب عمومي در تمامي استان‌هاي كرانه باختري در همبستگي با اين اسرا آغاز شد. به گزارش ايسنا و به نقل از شبكه اسكاي نيوز عربي، كميته اطلاع‌رساني اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كرد، تعداد زيادي از اين اسرا ظرف چند ساعت اخير در پي وخامت شرايط جسماني‌شان به بيمارستان‌هاي غيرنظامي منتقل شدند. مديريت زندان‌هاي رژيم صهيونيستي سياست منزوي‌سازي اسرا از دنياي بيرون را در پيش گرفته و در برابر خانواده‌هاي آنها و نهادهاي حقوقي براي اطلاع از شرايط جسمي اسرا و نام كساني كه به بيمارستان منتقل شده‌اند، مانع‌تراشي مي‌كند. به گزارش اين كميته، مديريت زندان‌هاي رژيم صهيونيستي درمانگاه‌هاي موقتي را پيش از آغاز اعتصاب غذا در داخل زندان‌ها ايجاد كرد كه از حداقل تجهيزات اصلي پزشكي برخوردار نبود. در اين درمانگاه‌ها مطرح شد در صورتي كه آنها از اعتصاب غذا دست بردارند داروها و درمان مناسب به آنها ارايه مي‌شود. كميته مذكور ادامه داد: پزشكان در اين درمانگاه‌ها طيف مختلفي از غذا قرار داده و به گفته برخي شاهدان مورد اطمينان اين پزشكان اسرا را تهديد كردند. اين كميته از صليب سرخ، سازمان بهداشت جهاني و سازمان پزشكان حقوق بشر خواست تل‌آويو را در راستاي حفظ جان اسراي مذكور و ممانعت از وقوع فاجعه‌اي واقعي تحت فشار بگذارند. قدورة فارس، رييس انجمن اسراي فلسطين در گفت‌وگو با آناتولي اظهار داشت، تماس‌هايي ميان طرف فلسطيني و مسوولان اسراييلي در راستاي برآورده شدن خواسته‌هاي اعتصاب‌كنندگان انجام شد كه هنوز نتيجه‌اي نداده است.

‌ داعش آماده تخليه جنوب دمشق است
داعش اعلاميه‌هايي را در ميان ساكنان اردوگاه يرموك در جنوب دمشق پخش كرده و از آنها خواست در صورت تمايل به خروج از اين اردوگاه اسامي خود را در مراكز مشخص شده ثبت كنند. به گزارش ايسنا و به نقل از روزنامه مستقل راي اليوم، داعش خروج غيرنظاميان از اردوگاه فلسطيني يرموك در جنوب دمشق را به ثبت اسامي‌شان در سه مركز در اين اردوگاه و منطقه العسالي مشروط كرده است. داعش كنترل بخش‌هاي وسيعي از اردوگاه يرموك واقع در جنوب دمشق را در دست دارد و در محله‌هاي العسالي و حجر الاسود و منطقه التضامن نيز حضور دارد. منابع محلي مي‌گويند، گفته شده كساني كه از اين اردوگاه خارج مي‌شوند ظرف يك هفته به رقه و ديرالزور مي‌روند. تروريست‌هاي داعش فروش املاك خود را در بازارهاي اين اردوگاه و الحجرالاسود آغاز كرده‌اند. از سوي ديگر ارتش سوريه حملات گسترده‌اي را عليه تروريست‌هاي داعش در حومه حمص، حماه و دير الزور انجام داد و خسارت‌هاي سنگيني را به آنها وارد كرد. تعدادي از تروريست‌ها در اين حملات كشته و زخمي شدند. در همين راستا، طلال البرازي، استاندار حمص اعلام كرد كه محله الوعر در اين استان بعد از خروج آخرين سري از افراد مسلح و خانواده‌هاي‌شان از وجود تروريست‌ها پاكسازي شد. البرازي به الميادين گفت: ما انتظار بازگشت ۵۰ هزار تن از ساكنان محله الوعر را طي يك ماه به آن را داريم. دولت بين ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزينه بازسازي خسارت‌ها را به شهروندان مي‌دهد. روند بازسازي محله الوعر نياز به زمان دارد و اميدواريم دستاوردها طي‌ هفته‌ها فراهم شود.

‌ ترامپ با اشراف و آگاهي درباره ايران صحبت نكرد
«لرد نورمن لامونث» نمايند ويژه دولت انگليس در امور تجاري با ايران در گفت‌وگو با شبكه خبري «بلومبرگ» پيرامون انتخاب مجدد «حسن روحاني» و سخنان اخير «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور امريكا گفت: «روحاني در زمان تبليغات انتخاباتي نه تنها از سرمايه‌گذاري وسيع در كشورش خبر داد بلكه بر بهبود روابط با كشورهاي جهان سخن گفت و حتي به ويژه به عربستان نيز اشاره كرد و نيازي به دشمني بين دو طرف نيست.» وي درباره سخنان شب گذشته ترامپ در عربستان و با انتقاد از وي گفت: «ترامپ با سخنان خود در عربستان نشان داد كه اشراف كافي را به سخنان روحاني نداشته است. هرگونه تهديد خصمانه عليه ايران بازتاب مثبتي نخواهد داشت. ايران، كشوري بوده كه از سوي همسايگان عرب خود در گذشته مورد تاخت و تاز قرار گرفت و تسليحات نظامي در اختيار دشمنان اين كشور قرار گرفت.» وي درباره تمركز دولت جديد روحاني گفت: وي مودبانه به سخنان ترامپ پاسخ مي‌دهد. البته «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران جواب ترامپ را داد. روحاني خواهان حذف تحريم‌هاي غير هسته‌اي عليه كشورش است و بايد در اين مسير گفت‌وگوهاي مستقيم با طرف‌هاي اروپايي يا امريكا داشته باشد. اين وظيفه‌اي دشوار است. البته او تلاش خود را در اين زمينه انجام مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون