• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3816 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ خرداد

وزارت ورزش حامي سرخابي‌

بيژن ذوالفقارنسب مشاور وزير ورزش و جوانان

1- بازي پرسپوليس مقابل لخويا، بنا به شرايطي بدون حضور تماشاگران برگزار شد. همين مساله تاثير زيادي روي عملكرد نماينده خوب كشورمان داشت. به‌ هر حال روند بازي در نبود تماشاگران تاثيرگذار بود. معتقدم مديريت فوتبال ايران بر سر محروميت هواداران پرسپوليس نتوانست موفق عمل كند و از نماينده فوتبال ايران در AFC دفاع كند. وقتي در يك بازي فوتبال كارهاي بي‌فرهنگي شاهد هستيم بايد از هر گونه اتفاقات پيشگيري كنيم و طوري برنامه‌ريزي كنيم كه در اين بازي‌ها چنين اتفاقاتي رخ ندهد. البته هر وقت كه اين اتفاق رخ مي‌دهد بايد سعي كنيم دفاعيه مناسبي در مجامع بين‌المللي داشته باشيم تا باشگاه‌هاي ما با محروميت زيادي مواجه نشوند. به طور مثال مي‌شد به جاي محروميت هواداران از جريمه ديگري استفاده كرد.
2- وقتي در يك تيم همه اصرار دارند بازيكني كه بارها پنالتي‌ از دست داده باز هم پنالتي‌ بزند بايد براي آن بازيكن تمرينات ويژه‌ را در نظر بگيرند تا در زدن پنالتي‌ تبحر پيدا كند. برانكو بايد در تمرينات 20 الي 30 ‌دقيقه تمرينات ويژه‌ پنالتي‌ براي مهدي طارمي در نظر بگيرد تا او در اين زمينه تبحر پيدا كند. نمي‌شود با يك بازي حساس فقط به خاطر اينكه مي‌خواهيم طارمي پنالتي‌ بزند به او بگوييم كه پشت توپ قرار بگير و پنالتي‌ را بزن. براي از قبل برايش تمرين در نظر مي‌گرفتيم. اينكه يك تيم براي هم تيمي‌شان تلاش مي‌كنند آقاي گل شود از نظر همبستگي مساله بسيار خوبي است، اما از طرف ديگر بايد ببينيم فردي كه مي‌خواهد پنالتي‌ بزند آيا تمرينات لازم را انجام داده است و در اين زمينه تبحري دارد؟
3- به‌ هر حال با اين نتيجه‌ تساوي كار پرسپوليس سخت شده است، اما همه اميدوارند كه در ديدار برگشت در قطر بتوانند اين نتيجه‌ را جبران كنند. وقتي باشگاهي به بازيكنانش مبالغ نجومي پرداخت مي‌كند بهتر است يك روانشناس هم با مبلغ ماهيانه 10 ميليون تومان را استخدام كند تا آن روانشناس با صحبت با بازيكنان شرايط آنها را بهبود ببخشد و رفتار آنها را اصلاح كند تا اين بازيكنان در شرايط سخت به ديگران توهيني نكنند. وزارت ورزش و جوانان در تلاش است نه تنها براي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس، بلكه شرايطي را فراهم كند تا از همه باشگاه‌ها حمايت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون