• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3822 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ خرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با رضا شاهرودي، بازيكن سابق پرسپوليس

بازيكنان در پست‌هاي خود بهترين عملكرد را داشتند

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پرسپوليس در جريان دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در دوحه به مصاف تيم فوتبال لخويا رفت و توانست با يك گل اين تيم را شكست دهد و به جمع 8 تيم برتر آسيا صعود كند. شاگردان برانكو كه الان به عنوان تنها نماينده ايران در بين 8 تيم برتر آسيا هستند، ديدار رفت خود را برابر لخويا در ورزشگاه آزادي با تساوي بدون گل به پايان برده بودند اما در ديدار برگشت با انجام يك بازي هوشمندانه و حساب شده، توانستند حريف قطري خود را مغلوب كنند.

تيم فوتبال پرسپوليس كه با گل به خودي فلورس توانست لخويا قطر را شكست دهد حالا خود را در بين 8 تيم برتر آسيا مي‌بيند. شاگردان برانكو كه عملكرد آنچنان خوبي در مرحله گروهي نداشتند در نهايت با برتري مقابل الريان جواز صعود به جمع 16 تيم برتر آسيا را كسب كردند و در ادامه برابر لخويا به برتري رسيدند و خود را به مرحله يك چهارم نهايي رساندند. حالا اين تيم بايد فصل آينده رقباي قدرتمند خود در آسيا رقابت كند تا در نهايت به فينال ليگ قهرمانان آسيا و البته شايد كسب عنوان قهرماني دست پيدا كند.

براي بررسي ديدار پرسپوليس مقابل لخويا، با رضا شاهرودي هم‌كلام شديم تا از زبان بازيكن سابق پرسپوليس شرايط فني اين ديدار را بررسي كنيم.

 

پرسپوليس در حالي در ديدار رفت مقابل لخويا به تساوي بدون گل رسيد كه فرصت‌هاي گلزني زيادي را از دست داد اما همين تيم در ديدار برگشت به لطف گل به خودي حريف پيروز شد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

قبل از اين مسابقه، من مصاحبه‌اي انجام دادم و گفتم پرسپوليس در ديدار برگشت يك بر صفر پيروز مي‌شود و به دور بعد مي‌رود. همين اتفاق هم رخ داد. شما ديديد پرسپوليس يك بازي كاملا منطقي و هوشمندانه انجام داد. از همان ابتداي بازي سعي كرد با دوندگي بالا بازي را كنترل كند و همين اتفاق هم افتاد. از دقايق حدود 60 به بعد به سمتي حركت كرد كه سعي داشت با پاس‌هاي بلند باعث دوندگي كمتر بازيكنان شود تا تيم خسته نشود. به هر حال خوشحاليم كه پرسپوليس با انجام يك بازي هوشمندانه، مقابل حريف قطري به پيروزي رسيد و ميليون‌ها ايراني را خوشحال كرد.

شما از دوندگي بالا صحبت كرديد، به نظر مي‌رسد اين دوندگي بالا حاصل يك كار بدنسازي مناسب است.

بله، دقيقا همين طور است. پرسپوليس از لحاظ بدنسازي تمرين‌هاي خوبي را انجام داده و اين موضوع در نوع بازي تيم كاملا مشهود است. من در شرايط آب و هوايي قطر فوتبال بازي كرده‌ام. بازي كردن در آن شرايط آب و هوايي و آن گرما، بسيار سخت است اما تيم برانكو در دوحه بسيار خوب دويد و كار كرد و توانست مزد زحمتش را بگيرد. مطمئنا اين دوندگي بالا حاصل بدنسازي خوب تيم است.

به نظر شما بهترين بازيكن زمين چه كسي بود؟

همه بازيكنان در پست‌هاي خودشان بهترين عملكرد را داشتند. وقتي يك تيم نتايج خوبي مي‌گيرد و پيروز مي‌شود مطمئنا همه تيم دست به دست هم دادند و پيروز شدند. همانطور كه آنها در شكست‌ها هم شريكند. البته من بر اين باورم فرشاد احمدزاده در ديدار برابر لخويا كمي بهتر از سايرين بود و اين موضوع كاملا مشهود بود و به چشم آمد.

پرسپوليس در اين فصل موفقيت‌هاي چشمگيري به دست آورد. به نظر شما اين موفقيت‌ها را بايد پاي چه كسي بنويسيم؟

برانكو ايوانكوويچ نقش بسيار زيادي در اين موفقيت‌ها داشت. تيم در طول فصل از تاكتيك‌هاي متنوعي براي بازي مقابل حريفان استفاده كرد كه اين نشان از هوش بالاي برانكو ايوانكوويچ دارد. البته تيم هم بازيكنان خوبي دراختيار داشت كه اين نشان‌دهنده عملكرد خوب مديريت باشگاه است. در هر صورت فكر مي‌كنم مجموعه پرسپوليس خوب عمل كرد كه باعث اين همه موفقيت شد. سال‌ها بود كه منتظر درخشش اينچنيني پرسپوليس بوديم خوشحاليم كه روزهاي درخشان پرسپوليس را مي‌بينيم.

با روندي كه اين روزها پرسپوليس طي مي‌كند خيلي‌ها معتقدند اين تيم بايد به قهرماني آسيا برسد. آيا به راستي پرسپوليس مي‌تواند قهرمان آسيا شود؟

تا اينجا كه جلو آمده‌ايم، نبايد از الان به بعد نااميد باشيم. بايد تلاش كنيم تا به هدفي كه داريم برسيم. البته فراموش نكنيم صحبت كردن درباره قهرماني آسيا بسيار ساده است. هر كسي مي‌تواند خارج از گود بنشيند و بگويد تيم بايد قهرمان آسيا شود. اما رسيدن به اين هدف كار بسيار دشواري است. همه مجموعه باشگاه بايد براي رسيدن به اين هدف برنامه‌ريزي و براي آن تلاش كنند. من هم معتقدم اين پرسپوليس پتانسيل رسيدن به قهرماني آسيا را دارد و نبايد نااميد باشد اما فراموش نكنيد ما بعد از اين مرحله بايد با تيم‌هاي شرق آسيا هم بازي كنيم. تيم‌هاي شرق آسيا سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني در فوتبال انجام داده‌اند. آنها از امكانات بسيار زيادي بهره مي‌برند اما ما اميد به غيرت ايراني داريم.

فكر مي‌كنيد براي سال آينده چه كاري بايد در تيم انجام شود؟

وقتي الان تيم به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرده است، بايد مجموعه باشگاه برنامه بسيار منظمي براي آماده‌سازي تيم در نظر بگيرد. مطمئنا برانكو از الان برنامه تمريني پرسپوليس و اردوهاي اين تيم را مشخص كرده است. باشگاه بايد با نظر برانكو اردوهاي تيم را برگزار كرده و امكانات مناسب را فراهم كند. البته در جذب بازيكن هم بايد تيم خوبي ببنديم. سال گذشته در جذب بازيكنان خارجي اشتباهاتي صورت گرفت كه اينگونه اشتباهات نبايد در فصل آينده تكرار شود، بلكه بايد سعي كنيم در هر پستي دو بازيكن خوب داشته باشيم تا تيم به همين روند خوبش در ليگ قهرمانان آسيا ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون