• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3822 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ خرداد

دليل موفقيت ووشو در باكو اتحاد تيمي بود

حسين اوجاقي سرمربي تيم‌ ‌ملي ووشو

دليل اصلي عملكرد خوب تيم ملي ووشو در بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي اتحاد تيمي و حمايت مسوولان بود. تيم ووشو واقعا و به معناي واقعي تيم بود و هر شش ووشوكار ما با هم دوست و همراه بودند. بازيكنان، دو مربي و يك سرپرست همگي با هم همكاري مي‌كردند و دليل اصلي اين موفقيت همين همدلي و تيم بودن بود. البته جا دارد كه از حمايت‌هاي خوب مسوولان فدراسيون به‌خصوص آقاي دكتر عليزاده تشكر كنيم.
تيمي كه به اين بازي‌ها اعزام كرده بوديم كم‌سن ولي باتجربه بود و ميادين بين‌المللي را ديده بودند. بعضي از ووشوكاران مانند حاجي‌زاده در بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي دور گذشته به مدال رسيده بودند. با توجه به همه اينها ما اردوهاي خوبي داشتيم و حدود يك ماه و نيم و كمي بيشتر اردو داشتيم كه با تمرينات خوب توانستيم به نتايج خوبي دست پيدا كنيم.  بر خلاف بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي براي انتخاب ووشوكاران در مسابقات جهاني و يونيورسياد دانشجويي همه ورزشكاران را به مسابقات انتخابي دعوت مي‌كنيم و بهترين‌ها را از بين با تجربه‌ها، پيشكسوتان و جوانان انتخاب خواهيم كرد. با توجه به اينكه مسابقات جهاني در 10 وزن برگزار مي‌شود و ما پنج وزن را اعزام خواهيم كرد در حال‌ حاضر هيچ برنامه‌اي را نمي‌توانيم تا قبل از مشخص شدن ملي‌پوشان اعلام كنيم. مسابقات يونيورسياد دانشجويي نيز در چهار وزن آقايان 52، 60، 70 و 80 كيلوگرم و در دو وزن بانوان 52 و 60 كيلوگرم برگزار مي‌شود كه در مجموع مسابقات در شش وزن برگزار مي‌شود. با توجه به اينكه ما مي‌توانيم چهار نماينده در اين مسابقات داشته باشيم بايد بازي‌هاي انتخابي را برگزار كنيم تا بتوانيم ملي‌پوشان را انتخاب كنيم. البته اردوهاي اين مسابقات در دو ماه و پنج مرحله‌اي خواهد بود و اميدوارم نتايج خوبي را در اين بازي‌ها كسب كنيم.
در بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي ووشو بهترين تيم‌ ‌ملي كاروان ايران شد كه جاي افتخار دارد و من از تمامي كساني كه ما را حمايت كردند، تشكر مي‌كنم. در مورد جوايز هم بايد بگويم كه 600 دلاري كه كميته ملي المپيك قول آن را داده بود، همان جا پرداخت شد كه بايد تشكر كرد و قول‌هايي را هم وزارت ورزش و جوانان داده بود كه فعلا اين جوايز پرداخت نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون