• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3822 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ خرداد

با تلاش مي‌توانيم در بين هشت تيم برتر ليگ جهاني باشيم

موسوي بازيكن بزرگي است

بهنام محمودي كاپيتان پيشين تيم ملي واليبال

قبل از اينكه به شرايط آماده‌سازي تيم‌ ‌ملي واليبال براي مسابقات ليگ جهاني اشاره كنم به همه بازيكنان به خاطر پشت سر گذاشتن تمرينات و اردوهاي پر فشار خسته نباشيد مي‌گويم. در آخرين جلسه تمريني قبل از اعزام، بازيكنان بيشتر به مرور تمرين‌ها پرداختند. دليل آن هم طبيعي بود، زيرا شب قبل از اعزام نيازي به آوردن فشار زياد نيست. به نظرم تيم بسيار خوب و جواني داريم و اميدوارم بازي‌ها را خوب شروع كنيم. مطمئنا بازيكنان هم به دنبال نشان دادن بهترين عملكرد از خودشان هستند و در راه كسب افتخار نيازمند حمايت‌هاي مردم و دعاي خير آنها هستند. تنها اميدوارم بازي‌ها را خوب شروع كنيم، زيرا ما تقريبا اكثر تورنمنت‌هاي بزرگ را بد شروع مي‌كنيم. با يك استراحت خوب مي‌توانيم تا پايان تورنمنت خوبي را پشت سر بگذاريم. تاثير رواني هفته‌ اول بالا است و انجام بازي‌هاي خوب در سه بازي اول كار را در هفته‌ دوم و سوم براي‌مان راحت مي‌كند.
براي كسب سكو در المپيك خيلي از زيرساخت‌ها را بايد انجام بدهيم و از الان برنامه‌ريزي دقيقي براي سال ۲۰۲۰ انجام دهيم. بايد فراموش نكنيم كه تيم‌هاي ديگر نيز دايم در حال تلاش هستند و اينگونه نيست كه فكر كنيم ما كار مي‌كنيم و بقيه نشسته‌اند. براي كسب سكو در المپيك همه تيم‌ها تلاش مي‌كنند و در واقع هدف اصلي المپيك است ولي در ليگ جهاني خوب بازي كردن بيشتر براي ما ملاك است. در اين مسابقات ايران شانس ميزباني دارد و قرار است مقابل تماشاگران خودي رو در روي تيم‌هاي بزرگ بازي كنيم. هر چند معتقدم نبايد ليگ جهاني هدف اصلي باشد. ليگ جهاني يك تورنمنت بزرگ واليبال است كه از اول فصل شروع مي‌شود. هدف از اين ليگ ترويج واليبال در بين جوانان و آشنا شدن بيشتر مردم با واليبال است. تيم‌هاي قدرتمند دنيا نيز از ليگ جهاني به عنوان فرصتي براي ميدان دادن به جوانان براي كسب تجربه استفاده مي‌كنند. هر چند پاداش‌هايي كه فدراسيون جهاني براي ليگ جهاني در نظر گرفته قابل توجه است و مي‌تواند باعث افزايش انگيزه در بين بازيكنان شود. برخي از كشورها براي كسب تجربه و ميدان دادن به جوان‌ترها و برخي ديگر با هدف دريافت جوايز پا به ميدان مسابقات مي‌گذارند. معتقدم يكي از دلايل استفاده نكردن از تيم‌هايي مانند ايتاليا، امريكا و روسيه از ستاره‌هاي‌شان در ليگ جهاني، بعد مسافتي است كه بايد بازيكنان طي كنند كه در طول تورنمنت اين مساله روي عملكرد ستاره‌ها تاثير مي‌گذارد.
معتقدم قرار گرفتن بر سكو در ليگ جهاني امسال بسيار سخت است، اما نشدني هم نيست. ا‌گر در اين دوره هم بتوانيم بين تيم‌هاي چهارم تا هشتم ليگ جهاني قرار بگيريم، عملكردمان قابل قبول است.
سيدمحمد موسوي به علت آسيب‌ديدگي‌ سفر به ايتاليا را از دست داد، به اوكه يكي از بازيكنان پرافتخار تيم‌ ‌ملي است خسته نباشيد مي‌گويم و معتقدم كه نبود او براي تيم‌ ‌ملي يك خلأ به حساب مي‌آيد اميدوارم با طي روند درماني و فيزيوتراپي موسوي بتواند دوباره در پست سرعتي‌زن و دفاع روي تور بدرخشد و در هفته‌هاي بعد تيم‌ ‌ملي را همراهي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون