• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3823 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ خرداد

رييس‌جمهور: ‏

نمی‌پذیریم هر کس در ‏هر شهري با زندگی مردم بازی کند

هركس آمادگي قبول مسووليت دارد، بايد داوطلب شود

گروه سياسي


«مسووليت راي 40 ميليوني»؛ همچنان مورد تاكيد حسن روحاني است تا او نه تنها بار مسووليت راي 24 ميليوني حاميانش را بر دوش خود بپذيرد، بلكه خود را مقيد به تامين مطالبات آن 16 ميليون نفري هم بداند كه نام رقيبش را روي برگه‌هاي راي نوشته‌اند.
 آنچنان كه او بر بار سنگين مسووليتي كه مردم بر دوش آنان گذاشته تاكيد دارد و مي‌گويد: «تك تك ما بايد سنگيني بار 24 ميليون راي مردم ‏را بر دوش خودمان احساس كنيم. البته ما فقط در قبال 24 ميليون نفري كه به ما راي دادند مسوول ‏نيستيم، بلكه در قبال 16 ميليون نفري كه به ما راي ندادند و همه آن كساني كه حتي اصلا راي ندادند ‏هم مسوول هستيم.»
حسن روحاني در ضيافت افطاري شنبه شب، كه با حضور وزرا، معاونان، استانداران و روساي سازمان‌هاي دولتي برگزار شده بود، از عزم جزم كابينه‌اش، نه براي آغاز به‌كار دولت دوازدهم، بلكه براي همين مدت باقيمانده مي‌گويد تا در 75 روز آخر دولت يازدهم از هيچ تلاشي براي رسيدگي به مطالبات مردمي دريغ نكند. او با اشاره به سخنان برخي كه عنوان مي‌كنند دولت يازدهم در آخرين روزهاي فعاليتش است، تاكيد مي‌كند: «حتي اگر فقط يك روز هم وقت باقي مانده باشد، بار مسووليت آن بر عهده ما است. ‏خيلي كارها را در همين روزهاي پاياني دولت يازدهم مي‌شود انجام داد». اما بازوان اجرايي رييس‌جمهوري در استان‌ها، بيشترين تعداد ميهمانان شنبه‌شب او را تشكيل مي‌دانند.
استانداراني كه روحاني در وصف عملكرد آنان، ابتدا از نوع رفتار خود مي‌گويد كه «به دلايل مختلف نسبت به مسوولان و نمايندگان ‏دولت در استان‌ها سخت‌گيري نكرده است» و در ادامه استثنائاتي را هم در اين بين مطرح مي‌كند و آن يكسان نبودن نحوه دفاعيات آنان از دولت يازدهم است. روحاني با تاكيد بر اينكه در اين بين همه يكسان نبودند، از افرادي مي‌گويد كه با همه توان به ميدان آمده و زماني كه به دولت حمله مي‌شد با همه وجود دفاع مي‌كردند و عنوان مي‌كند كه دفاع از دولت، دفاع از راي مردم و اكثريت مردم است. روحاني در ادامه از كساني‌كه آمادگي ادامه راه با او را دارند درخواست مي‌كند كه داوطلب بر دوش كشيدن اين مسووليت
باشند.
مردم به ما گفتند مسيري كه انتخاب كرديد درست بود
روحاني به شعارهاي انتخاباتي خود اشاره كرده و با تكرار اين شعار كه در نيمه راه نمي‌مانيم، گفت: ما گفتيم راهي را كه ‏آمده‌ايم، ادامه خواهيم داد و مردم به اين شعار و حرف ما راي دادند. راي مردم به وضعيت نبود كه ‏بهترين شرايط كشور باشد، بلكه راي مردم به مسير دولت بود. آنچه من از راي مردم مي‌فهمم، آن ‏است كه مردم به ما گفتند مسيري كه انتخاب كرديد درست بوده و همان را ادامه دهيد. ‏ما با مردم عهد كرديم تا بر مبناي آزادي، امنيت و پيشرفت كشور حركت كنيم. مردم ايران نه‌تنها آزادي بيان مي‌خواهند، بلكه در حركت اجتماعي، انتخاب ‏شغل و مسائل فرهنگي نيز بايد آزادي داشته باشند، چرا كه اين شعار انقلاب است. رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت ايجاد امنيت اجتماعي، فرهنگي و قضايي براي مردم، گفت: مردم ‏از ما مي‌خواهند تا مرزها و سرزمين‌شان امن باشد. روحاني با اشاره به اينكه مردم فضاي امنيتي نخواسته بلكه جامعه و فضاي امن را مطالبه مي‌كنند، افزود: مردم ما زندگي پرتنش و تشنج نمي‌خواهند بلكه مي‌خواهند امنيت را براي آنان در جامعه
‏حفظ كنيم. ‏
رييس‌جمهور در ادامه به مشكلاتي كه در برخي استان‌ها با آن روبه‌رو هستيم اشاره و با بيان اينكه ملت ايران پذيرفته است كه تنها يك رهبر و قانون اساسي در كشور وجود ‏دارد، اظهار كرد: ما نمي‌پذيريم كه هر كسي در هر شهري ادعاي رهبري مردم را داشته باشد و ‏بخواهد با قانون و سليقه خود با زندگي مردم بازي كند چرا كه معتقديم آرامش مردم در صورتي امكان‌پذير است كه هر روز قانون را عوض نكرده و زندگي مردم را تغيير ندهيم.
روحاني با تاكيد بر اينكه هيچ كس در كشور بالاتر از قانون نبوده و اصل بر قانون‌گرايي است، ‏گفت: كشور متعلق به ملت بوده و مردم كه با شور پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند، مي‌دانند كه با يك ‏انتخابات و طي چهار سال همه مشكلات حل نخواهد شد. مردم خوب دريافته‌اند كه تنها راه‌حل مشكلات و معضلات در كشور از طريق ‏صندوق راي است، چرا كه در منطقه ديده‌اند كشورهايي كه راهي غير از اين را انتخاب كرده‌اند به ‏چه سرنوشتي
دچار شده‌اند. ‏

شيوه مديريت كشور بر ‏مبناي نظر اكثريت خواهد بود
روحاني با بيان اينكه ملت ايران با حضور پرشور خود در انتخابات عظمت بزرگي را آفريدند و ‏مسووليت سنگيني را بر دوش ما قرار دادند، گفت: ما بايد راه و مسيري كه مردم نشان دادند را ادامه ‏دهيم. آراي همه مردم براي ما محترم و گرامي بوده و در برابر آن سر تعظيم فرود مي‌‏آوريم؛ 24 ميليون نفري كه در پاي صندوق مسير خود را به عنوان اكثريت انتخاب كردند، براي ‏ما هيچ تفاوتي با ديگر افرادي كه راه‌هاي ديگري انتخاب كردند، ندارند البته شيوه مديريت كشور بر ‏مبناي نظر اكثريت خواهد بود.
روحاني با بيان اينكه وقتي تصميم قاطع به حضور در انتخابات گرفتم با خدا گفتم كه جانم، حيثيتم ‏و آبرويم را با تو معامله مي‌كنم، افزود: ما بايد همه در كنار هم در صحنه حضور داشته باشيم و براي ‏توسعه و پيشرفت كشور فداكاري كنيم. بايد از فرصتي كه در اختيار داريم براي رفاه مردم، جامعه و كشور استفاده ‏كنيم، چرا كه اين كشور توان و قدرت كافي را در اختيار دارد.
روحاني در پايان تاكيد كرد: اهداف مطرح شده از سوي كانديداها در دوران تبليغات انتخابات ‏دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري تفاوتي با هم نداشت، بلكه شيوه‌هاي مطرح شده با هم فرق مي‌كرد.

 

پيروزي در انتخابات پايان كار نيست بلكه اول كار است

معاون اول رييس‌جمهور نيز در اين ميهماني با بيان اينكه در مقطع فعلي با راي بالاي مردم به روحاني فرصتي ملي و بزرگ براي عبور از تنگناهاي كشور پيش روي ما قرار گرفته است، گفت: بايد از اعتماد و اميد مردم و از همبستگي ملي كه بيش از 40 ميليون نفر را به پاي صندوق‌هاي راي كشاند استفاده كنيم و مطمئن هستم با اتكا به اين فرصت هيچ مشكلي در كشور لاينحل نخواهد بود. تلاش كرديم در انتخابات نشان دهيم كه كشور براي آينده بهتر با دو تفكر و دو رويكرد روبه‌رو است كه خوشبختانه هر دو رويكرد در سال‌هاي گذشته تجربه شده و كارنامه عملكرد اين دو تفكر نيز قابل رويت است و راه و بيراهه براي مردم روشن شده است. معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: ما تلاش كرديم نشان دهيم كه رويكرد و سياستي كه در آن چالش‌هاي جدي كشور شناسايي شده و براي حل آنها راهكارهاي عقلاني پيش‌بيني كرده است در يك سو قرار دارد و در مقابل راهكارهايي شعاري وجود دارد كه سرمايه كشور را به هدر مي‌دهد و وعده‌هاي نشدني مطرح مي‌كند.  جهانگيري با اشاره به اينكه امروز مردم با مشكلات اقتصادي و معيشتي روبه‌رو هستند و تمايل دارند كه وضعيت بهتري داشته باشند، گفت: بهبود وضعيت كشور مستلزم عقلانيت، تدبير، امنيت پايدار، آزادي و تعامل با جهان است كه همه مردم خواهان اجراي اينها هستند. معاون اول رييس‌جمهور اضافه كرد: چالش‌هاي بزرگي از جمله مساله بيكاري، كمبود منابع آب، مشكل صندوق‌هاي بازنشستگي، مسائل زيست محيطي و بودجه دولت در كشور وجود دارد كه بايد ريشه اصلي اين چالش‌ها را شناسايي و براي حل آنها راهكارهاي علمي و عقلاني بينديشيم. وي با ابراز تاسف از اينكه در گذشته با اينگونه مشكلات برخوردهاي شعاري صورت گرفته است، گفت: امروز ديگر فرصت فرصت‌سوزي نداريم و بايد به فكر بهبود معيشت و اقتصاد كشور باشيم. جهانگيري تصريح كرد: ما به عنوان مسوولان كشور بايد بدانيم كه پيروزي در انتخابات پايان كار نيست بلكه اول كار است و پرسشي كه بايد همه به آن بپردازيم اين است كه چگونه از سرمايه اجتماعي كه در كشور ايجاد شده استفاده كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون