• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3823 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ خرداد

دادگاه

دو متهم پرونده فساد نفتي تيرماه محاكمه مي‌شوند
وكيل‌مدافع حميد فلاح‌هروي، متهم رديف سوم پرونده موسوم به فساد نفتي از محاكمه موكلش و ديگر متهم اين پرونده در تيرماه سال جاري در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد. به گزارش ايسنا، محمدرضا مهرشاد با بيان اين مطلب اظهار كرد: طبق ابلاغيه صادره قرار است جلسه رسيدگي به پرونده دو متهم موسوم به فساد نفتي (متهمان رديف دوم و سوم پرونده) كه پيش از اين حكم اعدام‌شان لغو و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب - شعبه هم‌عرض- ارجاع شده بود، در تيرماه سال جاري در شعبه مذكور به رياست قاضي مقيسه برگزار شود. بر اساس اين گزارش، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ رياست قاضي صلواتي، بابك زنجاني متهم اصلي پرونده موسوم به فساد نفتي، مهدي شمس متهم رديف دوم و حميد فلاح‌هروي متهم رديف سوم را مفسد في‌الارض شناخت و به اعدام محكوم كرد كه اين حكم در ارتباط با بابك زنجاني در ديوان عالي كشور، تاييد و در ارتباط با دو متهم ديگر نقض شد. پرونده حميد فلاح‌هروي و مهدي شمس براي رسيدگي مجدد به شعبه هم‌عرض - شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضي مقيسه ارجاع شد.


احضار برخي مديران كانال‌هاي تلگرامي به دادسرا

رييس كل دادگستري استان تهران از احضار برخي مديران كانال‌هاي تلگرامي به دادسرا خبر داد. به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي اظهار كرد: اين مديران براي برخي تخلفات انتخاباتي به دادسرا احضار شده‌اند. وي گفت: تاكنون درباره تخلفات انتخاباتي 150 فقره پرونده در تهران و شهرستان‌هاي استان تهران تشكيل شده است كه در دست رسيدگي قرار دارد. رييس كل دادگستري استان تهران از رفع نقص پرونده 12 هزار ميليارد توماني تعاوني اعتباري ثامن‌الحجج و ارجاع آن به دادگاه خبر داد.
وي افزود: با توجه به اينكه پرونده تعاوني ثامن‌الحجج با نواقصي همراه بود به دادسرا برگشت و در حال حاضر با رفع نقص، مجددا براي رسيدگي به دادگاه ارجاع شده است. وي گفت: درحال حاضر بخشي از سپرده‌ها با تعيين بانك عامل، پرداخت شده است كه پيگيري‌ها براي ادامه پرداخت سپرده‌ها ادامه دارد. اسماعيلي با بيان اينكه بايد بخشي از سپرده‌ها با فروش اموال تعاوني پرداخت شود، تصريح كرد: در حال حاضر اموال اين تعاوني اعتباري به دستور مقام قضايي توقيف شده است تا پس از تعيين قيمت و فروش توسط بانك عامل، سپرده‌هاي مردم پرداخت شود.


حكم برائت دختر وزير آموزش و پرورش صادر شد

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران گفت: حكم برائت دختر وزير آموزش و پرورش صادر شده و پرونده مختومه است.
به گزارش ايلنا، در تب و تاب انتخابات رياست‌جمهوري، رقباي روحاني و رسانه‌هاي همسو، بدون مدرك كافي و بي‌توجه به اصول حرفه‌اي، دختر وزير آموزش و پرورش را متهم به قاچاق كالا كردند. مساله بالا گرفت. در ادامه طرح موضوع نيز در خبرگزاري‌ها و فضاي مجازي باقي نماند و به مناظره‌هاي زنده تلويزيوني كانديداهاي رياست‌جمهوري كشيده شد.
در حقيقت در اين روزهاي سوت و كور پس از انتخابات، به نقل از دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران، حكم برائت دختر وزير آموزش و پرورش صادر و پرونده مختومه اعلام شد. مشخص است كه اين پرونده فقط براي مقاصد انتخاباتي پيش كشيده شده بود و اكنون كه تب انتخابات خوابيده، حكم برائت را هم صادر كردند و حال در فضاي سوت و كور دنياي خبر، از مختومه شدن پرونده مي‌گويند. علي‌اكبر پوراحمدنژاد، دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران در گفت‌وگويي كه با تسنيم داشته است با اشاره به آخرين وضعيت پرونده واردات پوشاك دختر وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: اين پرونده با خواست و اراده دادستاني در اختيار تعزيرات حكومتي قرار گرفت و پس از بررسي‌ها و انجام تحقيقات، حكم برائت در اين پرونده از سوي تعزيرات صادر شد.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا حكم بدوي و اوليه اين پرونده قطعي شده است يا خير افزود: در اين پرونده با توجه به حكم اوليه صادر شده و عدم اعتراض به حكم صادره، اين حكم قطعي شد. وي ادامه داد: اين پرونده در استان تهران و از نظر ما مختومه شده و جاي بحثي ندارد.
پوراحمد نژاد گفت: البته من شنيده‌ام كه دادستاني كل كشور پيگير اين پرونده هستند و اين امكان وجود دارد كه بخواهند از نظر ملي، موضوع اين پرونده را مورد بررسي قرار دهند كه البته به درستي نمي‌دانم تا چه اندازه مي‌توانند به اين پرونده ورود كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون