• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3826 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

آينده نامطمئن دروازه‌بان كاستاريكايي در رئال مادريد

ناواس: دلم به حمايت زيدان گرم است

 كيلور ناواس، دروازه‌بان كاستاريكايي رئال‌مادريد، اميدوار است كه نمايش درخشانش در فصل گذشته، او را در اين تيم ماندگار كند. با اينكه اين دروازه‌بان سي ساله به قهرماني رئال مادريد در لاليگا و ليگ قهرمانان فوتبال اروپا كمك زيادي كرد، اما دوباره زمزمه آمدن يك دروازه‌بان سرشناس به اين تيم اسپانيايي شنيده مي‌شود تا جاي او را در چارچوب دروازه از آن خود كند. ناواس اما الان به حمايت‌هاي زين‌الدين زيدان دلگرم است و فكر مي‌كند مربي فرانسوي تيم در اين روزهاي پراسترس نقل و انتقالات از او حمايت خواهد كرد: «من در ابتداي اين فصل مصدوم شدم و اصلا روحيه خوبي نداشتم. تمام سعي‌ام را كردم كه مشكلات را كنار بزنم و بر مسائلي كه داشتم غلبه كنم، اما نمي‌شد. گذر از آن موانع ساده نبود، اما با كمك زين‌الدين زيدان بالاخره اين اتفاق افتاد و زندگي‌ ساده‌تر شد. خوشبختانه الان در شرايط روحي و جسمي بسيار خوبي هستم. خيلي بابت به دست‌ آوردن قهرماني‌هاي امسال كه اصلا موفقيت‌هاي ساده‌اي نبودند، خوشحالم. اگر از من مي‌پرسيد بايد بگويم كه اعتماد به نفس هميشه عامل كليدي است. البته بايد از آدم‌هايي كه در اين راه حمايت و به من كمك كردند، تشكر كنم. مخصوصا از زيدان كه براي جبران محبت‌هايش، نهايت تلاشم را در مسابقات مي‌كردم تا نمايش خوبي داشته باشم. البته نه فقط من، كه همه قدردان آدم‌هايي هستند كه در شرايط سخت پشتيبان‌شان هستند. همه دوست دارند كه چنين آدم‌هايي يا مربياني در كنارشان ببينيد.»
كيلور ناواس در فصل گذشته ۴۱ بار براي رئال مادريد به ميدان رفت و توانست به همراه اين تيم در سوپركاپ اروپا، ليگ فوتبال اسپانيا و مهم‌تر از همه ليگ قهرمانان فوتبال اروپا قهرمان شود. با اين وجود هنوز معلوم نيست كه كدام دروازه‌بان در فصل آينده در چارچوب دروازه اين تيم ثروتمند خواهد ايستاد. بعضي از كارشناسان فوتبال، مي‌گويند رئال مادريد، قوي سفيد فوتبال اروپا، باشگاهي با اين زرق و برق خيره‌كننده، احتياج به يك دروازه‌بان درجه يك جهاني دارد كه از كيلور ناواس، محبوب‌تر باشد و بيشتر شبيه به سوپراستارها به نظر برسد.
معادله سه مجهولي براي دروازه رئال
 پارسال ناواس در شرايطي در اين تيم ماندني شد كه از ابتداي تابستان، بحث انتقال داويد دخه‌آ از منچستريونايتد به رئال شنيده مي‌شد. پيوستن دخه‌آ به مادريد به نظر امري حتمي بود، اما در آخرين روز مهلت نقل و انتقالات فوتبال اروپا، اتفاقاتي غيره‌منتظره باعث شد كه كار پيوستن دخه‌آ به رئال مادريد، ناگهان به بن‌بست بخورد. ناكام ماندن پروژه آمدن دخه‌آ به رئال هرچند براي ناواس، اتفاقي خوشايند بود، اما به گفته خودش باعث شد كه روزهاي تلخي را سپري كند. با اين حال او در فصل گذشته اين رقابت‌ها، تمام تلاشش را كرد تا جايگاه خود را در اين تيم پرطرفدار تثبيت كند. اين تلاش البته از چشم كادر فني و همبازيانش دور نمانده و به گزارش روزنامه اسپانيايي ماركا، بعضي از هم‌تيمي‌هاي او از مديريت باشگاه خواسته‌اند كه به دليل عملكرد درخشان ناواس، او را همچنان به عنوان دروازه‌بان شماره يك نگه دارند.
امروز در فوتبال اسپانيا اينكه چه كسي دروازه‌بان اصلي رئال مادريد در فصل باشد، بحث داغي است. مخصوصا وقتي پاي باشگاهي مثل رئال مادريد وسط باشد. به نظر بعضي كارشناسان فوتبال، باشگاه رئال‌مادريد به خاطر رنگ سفيد لباسش، نفوذ و شهرتش و همين‌طور زرق و برقش، كاخ سفيد فوتبال اروپا است. جايي كه البته تشكيلات پيچيده‌اي دارد و تصميم‌گيري و مديريت در اين باشگاه هيچ‌وقت كار آساني نبوده. مسوولان رئال حالا براي فصل بعد بايد بين سه گزينه مطلوب، يكي را انتخاب كنند. جدا از كيلور ناواس كه در دو سال گذشته براي اين تيم سنگ تمام گذاشته، صحبت از لوئيجي دوناروما و همينطور داويد دخه‌آ هم هست. لوئيجي دوناروما، دروازه‌بان هجده ساله ايتاليايي، توسط مينو رايولا، يكي از بانفوذترين ايجنت‌هاي فوتبال دنيا به مديران رئال پيشنهاد شده. دروازه‌باني كه از او به خاطر سن پايين و بازي‌هاي درخشانش، به عنوان گل سرسبد فوتبال ايتاليا ياد مي‌كنند. او به پيشنهادهاي مكرر ‌اي.‌سي. ميلان براي تمديد قرارداد بي‌توجه بوده و در انتظار پيشنهاد مادريدي‌ها مانده. از طرف ديگر داويد دخه‌آ، دروازه‌بان موفق منچستريونايتد، مدت‌ها پشت در اين باشگاه به انتظار ايستاده. كسي كه به دليل اينكه خود متولد مادريد است، هواداران زيادي در بين طرفداران باشگاه دارد. اين معادله سه مجهولي، حالا معماي بزرگ باشگاه رئال مادريد، قهرمان فوتبال اروپا، است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون