• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3829 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ خرداد

ابوالقاسم رئوفيان:

احزاب به عنوان «دولت در سايه» مي‌توانند به دولت كمك كنند

ابوالقاسم رئوفيان، دبيركل حزب اسلامي ايران‌زمين معتقد است احزاب مي‌توانند نيروهاي كارآمد براي قرار گرفتن در حلقه مديريتي كشور از اعضاي كابينه و هيات وزيران گرفته تا مديران سطوح مياني را معرفي كنند و به دولت مستقر در زمينه‌هاي مختلف كمك كنند و مشاوران امين براي دولت باشند. متن گفت‌وگوي اين فعال سياسي با اعتمادآنلاين در ادامه آمده است.
اين فعال سياسي تصريح كرد: احزاب به عنوان دولت در سايه مي‌توانند با دو هدف در عرصه فعاليت‌هاي حزبي ظاهر شوند. يكي از اين وظايف مي‌تواند كمك به دولت مستقر در زمينه‌هاي مختلف باشد. احزاب با تقويت خودشان و قابليت‌هايي كه كسب مي‌كنند مي‌توانند بهترين ياران صديق و مشاوران امين براي دولت باشند البته مادامي كه دولت به آنها توجه جدي كند.
دبيركل حزب اسلامي ايران زمين تاكيد كرد: تعامل ميان احزاب و دولت يك تعامل دوسويه است هم دولت بايد به احزاب توجه و كمك كند و هم احزاب بايد به دولت كمك كنند و ياري‌كننده دولت باشند. البته اين امر از احزاب قوي و كارآمد ساخته است. كارآمدي احزاب هم برمي‌گردد به دو موضوع اينكه خودشان، خودشان را جدي بگيرند و به حساب بياورند و در حد تقويت خودشان تلاش و قواعد بازي را رعايت كنند و به عنوان يك حزب با رسالت‌هاي حزبي در عرصه فعاليت‌هاي سياسي ظاهر شوند.
دوم اينكه دولت و نظام به آنها توجه كند و احزاب را به عنوان ياوران صديق و مشاوران امين خود به حساب بياورد. در اين دو صورت احزاب آمادگي دارند و مي‌توانند در حوزه‌هاي مختلف دولت را كمك كنند.
رئوفيان خاطرنشان كرد: احزاب به عنوان دولت در حاشيه مي‌توانند به دولت در متن يا به عنوان دولت در سايه به دولت در آفتاب در زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و همچنين نحوه تعامل با دنيا و به طور كلي در دو بخش سياست‌هاي داخلي و سياست‌هاي خارجي و ديپلماسي فعال كمك كنند. احزاب مي‌توانند نيروهاي كارآمد براي قرار گرفتن در حلقه مديريتي كشور از اعضاي كابينه و هيات وزيران گرفته تا مديران سطوح مياني را معرفي كنند. لذا اين توانايي و آمادگي را احزاب بايد داشته باشند كه به دولت كمك كنند.
وي يادآور شد: انتخابات برگزار شد و گزينه مورد حمايت ما يعني آقاي روحاني انتخاب شد اما اين اول كار حزب است و در حزب اسلامي ايران‌زمين فكر نمي‌كنيم كه كارمان تمام شده است و حال كه از مرحله اول فارق شديم به مرحله بعدي كه دشوارتر است بايد وارد شويم.
دبيركل حزب اسلامي ايران زمين تصريح كرد: احزاب بايد كمك كنند دولتي قوي و كارآمد تشكيل شود تا بتواند به مشكلات فايق بيايد و با اشتباهات كمتري نسبت به دولت يازدهم عمل كنند. احزاب بايد به عنوان دولت در سايه اتاق فكر تشكيل دهند و به دولت كمك كنند. دولت هم بايد احزاب را تحويل بگيرد.
پيشنهادي را براي اينكه نگاه جدي‌تري احزاب به كار و روحاني به گروه‌هاي سياسي داشته باشد، دادم مبني بر انتخاب مشاوري به عنوان مشاور امور احزاب رييس‌جمهور. اين امر مي‌تواند فعاليت‌هاي تعاملي را به همراه داشته باشد و همچنين دولت بايد به يارانه احزاب نگاه جدي‌تري داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون