• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3830 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

خبر كوتاه

مجوز اكران براي «قاتل‌اهلي» و دو فيلم ديگر
شوراي پروانه نمايش فيلم‌هاي سينمايي در تازه‌ترين جلسه‌اش مجوز نمايش سه فيلم «اشنوگل» به تهيه‌كنندگي و نويسندگي ابراهيم اصغري و كارگرداني مشترك هادي حاجتمند- علي سليماني در ژانر دفاع مقدس، «شنل» به تهيه‌كنندگي عليرضا شجاع نوري و كارگرداني حسين كندري و نويسندگي حميدرضا بابابيگي با موضوعي اجتماعي و «قاتل اهلي» به تهيه‌كنندگي منصور لشكري قوچاني، كارگرداني و نويسندگي مسعود كيميايي را صادر كرد.
هر سه فيلمي كه مجوز نمايش آنها صادر شده است در سي‌وپنچمين جشنواره ملي فجر حضور داشته‌اند.

برگزاري نخستين جشنواره تجسمي 5 تا 12 ساله‌ها
هنركده لنا، نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان را با عنوان «نقطه» با محوريت هنرهاي تجسمي 15 و 16 تيرماه برگزار مي‌كند. فراخوان اين جشنواره ابتداي امسال براي حضور كودكان 5 تا 12 سال در ميان مدارس و خانواده‌ها منتشر شد و اصلي‌ترين رويكرد آن ترويج هنر كودك و نوجوان در بين خانواده‌هاست. تا به حال بيش از صد اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است. در جريان اين جشنواره قرار است نشست و كارگاه‌هاي كاربردي آشنايي با هنر براي خانواده‌ها برگزار و در پايان، كودكان به همراه خانواده‌هاي‌شان خلق يك اثر هنري را تجربه مي‌كنند. آثار راه‌يافته به جشنواره با هدف تشويق كودكان در گالري الهه به نمايش گذاشته مي‌شود. به گفته افشارنژاد اين جشنواره همه ساله در همين زمان برگزار خواهد شد.

معرفي داوران سومين جشن انجمن عكاسان سينما
اسامي داوران سومين جشن انجمن عكاسان سينماي ايران اعلام شد. سومين دوره جشن عكاسان سينماي ايران، اوايل تير ماه به دبيري حافظ احمدي برگزار مي‌شود و در اين دوره از برگزاري جشن داريوش فرهنگ، عزيز ساعتي، عليرضا شجاع‌نوري، حامد بهداد و هومن بهمنش مسابقه عكس را داوري خواهند كرد. اين جشن با معرفي نامزدها، بهترين عكاس سينما، بهترين عكاس پشت صحنه (اعضاي صنف) و معرفي استعداد نو در عكاسي سينما (غير عضو) و همچنين تقدير از پيشكسوتان عكاسي سينما و چهره‌هايي كه همواره نگاه ويژه‌اي به عكس و عكاسي فيلم دارند، برگزار مي‌شود. مهدي پاكدل به عنوان مشاور دبير در اين دوره از جشن حضور دارد و مسابقه مردمي عكس برگزيده نيز در اين دوره با همكاري اپليكيشن پات برگزار مي‌شود.

اكران «دندان مار» كيميايي در فرهنگسراي نياوران
فيلم «دندان مار» به كارگرداني مسعود كيميايي و تهيه‌كنندگي مجيد مدرسي و محمدمهدي دادگو شنبه ۲۷ خرداد در فرهنگسراي نياوران به نمايش
در مي‌آيد.  فيلم «دندان مار» ساخته مسعود كيميايي در سال 1368، يكي از تاثيرگذارترين تصويرهاي اجتماعي‌گرايانه سينماي ايران در اين دهه است كه به بهترين شكل سبك سينماي كيميايي، متاثر از دوران خود بازآفريني كرده است. داستان اين فيلم در دهه شصت و در زمان جنگ عراق و ايران روايت مي‌شود. «دندان مار» با بازي فرامرز صديقي، گلچهره سجاديه، احمد نجفي، جلال مقدم، فريبا كوثري، حسن رفيعي، نرسي كركيا و سعيدپيردوست تاكنون موفقيت‌هاي متعددي به دست آورده است كه از آن جمله مي‌توان به نامزدي جايزه ويژه هيات داوران جشنواره بين‌المللي فيلم شيكاگو (۱۹۹۲)، نامزدي جايزه خرس طلايي جشنواره فيلم برلين (۱۹۹۱) و همچنين جايزه ويژه جشنواره فيلم برلين (۱۹۹۱) اشاره كرد.

موفقيت   «پيشخدمت»  در رقابت با فيلم‌هاي ترسناك
انيميشن «پيشخدمت» به كارگرداني فرنوش عابدي برنده بهترين انيميشن جشنواره فيلم‌هاي ترسناك «سيلور اسكريم» كاليفرنياي امريكا در سال ٢٠١٧ شد. اين جشنواره به نمايش فيلم، انيميشن و رمان‌هاي تصويري ژانر وحشت و علمي-تخيلي اختصاص دارد. اين دومين دوره از جشنواره بود كه از تاريخ ۲۶ تا ۲۸ ماه مه ‌در كاليفرنياي امريكا برگزار شد. عابدي پيش از اين درباره موضوع فيلم خود گفته بود: «پيشخدمت» داستان آشناي ارباب و زيردست را روايت مي‌كند؛ ماجراي برخورد يك نويسنده با يك حشره غول‌پيكر، يك سوسك. سوسك پيشخدمت مي‌شود اما كم‌كم مي‌فهمد لايق شرايط بهتري است و همه‌چيز بازي را به هم مي‌ريزد. مرد اما در تلاش براي حفظ شرايط است ولي متوجه مي‌شود كه اين بازي قاعده‌اي ندارد. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون