• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3832 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ خرداد

خبر كوتاه

اكران فيلم‌هاي اصغر فرهادي در فضاي باز در ايتاليا

فيلم‌هاي «درباره الي... » و «جدايي نادر از سيمين» از ساخته‌هاي اصغر فرهادي در فضاي باز قديمي‌ترين محله رم به نام تراستوره با حضور تماشاگران ايتاليايي اكران شد. برنامه اكران‌هاي فيلم‌هاي فرهادي در طول تابستان در شهر رم ايتاليا برگزار مي‌شود و قرار است در كنار فيلم‌هاي فرهادي، آثاري از آنتونيوني و برتولوچي نيز به نمايش درآيند. پس از اكران «درباره الي... » و «جدايي نادر از سيمين» كه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد، روز جمعه (۳۰ ژوئن، نهم تيرماه) فيلم «فروشنده» نيز در غالب همين برنامه اكران خواهد شد. ايلنا

معرفي داوران بخش مواد تبليغي جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان

اسامي اعضاي هيات داوران بخش مواد تبليغي سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان اعلام شد. در حكمي از سوي عليرضا رضاداد دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، اعضاي هيات داوران بخش مواد تبليغي اين جشنواره منصوب و معرفي شدند. بر اين اساس حميدرضا بيدقي، امير عابدي، اميرحسين علم‌الهدي، شهرام مكري و ميثم مولايي در حكمي از سوي دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، به عنوان اعضاي هيات داوران بخش مواد تبليغي اين جشنواره انتخاب شدند.

درگذشت «الكسي باتالوف» بازيگر مطرح سينماي روسيه

«الكسي باتالوف» بازيگر سرشناس سينماي روسيه در سن 88 سالگي در مسكو درگذشت. اين بازيگر روسي كه بيشتر براي بازي در فيلم «مسكو به اشك‌ها باور ندارد» (برنده اسكار بهترين فيلم خارجي سال 1980) و همچنين براي فيلم «درناها پرواز مي‌كنند» (برنده جايزه نخل طلاي جشنواره كن در سال 1958) به شهرت رسيده بود، در سن 88 سالگي در شهر مسكو درگذشت. فعاليت باتالوف در سينما در سال 1954 با بازي در فيلم «خانواده بزرگ» ساخته «يوسف خيفيتس» آغاز شد و او در سال 1987 نقش اصلي فيلم «درناها پرواز مي‌كنند» ساخته «ميخاييل كالاتازوف» درباره جنگ جهاني دوم را ايفا كرد كه در جشنواره كن موفق به جايزه ارزشمند نخل طلاي بهترين فيلم شد و در جوايز بفتا نيز در دو رشته نامزد كسب جايزه شناخته شد. اين هنرمند روسي در دهه 1960 و 1970 در چندين فيلم ديگر مقابل دوربين رفت و شروع به تدريس در انستيتو ملي سينماي روسيه كرد. فيلم «مسكو به اشك‌ها باور ندارد» ساخته «ولاديمير منشوف» نيز با بازي الكسي باتالوف موفق به كسب جايزه اسكار در شاخه بهترين فيلم خارجي در سال 1981 ميلادي شد. اين بازيگر روسي آخرين بار در سال 1998 در يك سريال تلويزيوني با عنوان «چخوف و كو» ظاهر شده بود. ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر

اعلام زمان برگزاري جشنواره فيلم شهر

ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر ۹ تا ۱۴ مرداد در پرديس سينمايي ملت و چند سينماي ديگر تهران برگزار مي‌شود. مراسم افتتاحيه اين رويداد سينمايي هشتم مردادماه برگزار مي‌شود و نمايش فيلم‌ها از ۹ تا ۱۳ مردادماه برنامه‌ريزي شده است. همچنين مراسم اختتاميه ۱۴ مردادماه برگزار مي‌شود. پرديس سينمايي ملت مركز اصلي برگزاري جشنواره فيلم شهر خواهد بود اما تعدادي از آثار شاخص بخش مسابقه جشنواره در پرديس‌هاي سينمايي آزادي، تماشا و راگا نيز به نمايش در مي‌آيد. همچنين خانه هنرمندان ايران نيز در نمايش تعدادي از آثار و همچنين برگزاري كارگاه و نمايشگاه‌هاي برنامه‌ريزي شده، مشاركت خواهد داشت. ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر ۹ تا ۱۴ مردادماه به دبيري سيدعلي احمدي در تهران برگزار مي‌شود.

انتشار آلبوم « هرمان» اميد نعمتي بعد از ماه رمضان

اميد نعمتي، خواننده گروه موسيقي «پالت » از انتشار قريب‌الوقوع نخستين آلبوم مستقل خود به نام «هرمان» با همراهي نوازندگان گروه‌هاي مطرح موسيقي خبر داد. به گفته اميد نعمتي با برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته نخستين آلبوم اين خواننده به نام «هرمان» بعد از ماه رمضان به تهيه‌كنندگي احسان رسول‌اف منتشر مي‌شود. اين خواننده كه همچنان همكاري خود را با گروه «پالت» ادامه مي‌دهد، در مورد اين آلبوم گفت: «سال گذشته بعد از انتشار قطعه «هرمان» در فضاي مجازي كه با استقبال بسيار خوبي از سوي مخاطبان مواجه شد، با مشورت برخي از دوستان هنرمندم تصميم گرفتم كه با توجه به حال و هواي اين قطعه آثار ديگري را در قالب يك آلبوم مستقل منتشر كنيم .»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون