• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

عددنوشت

مصرف آب پايتخت‌نشين‌ها
در روزهاي گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نيم ميليون مترمكعب آب در استان تهران مصرف مي‌شود كه اين رقم معادل ۵۲ هزار ليتر بر ثانيه يعني معادل ۵۲ هزار بطري يك ليتري در هر ثانيه است كه از اين رقم مصرف شهر تهران سه ميليون و ۳۰۰ هزار مترمكعب بر ثانيه تخمين زده شده، به عبارتي معادل ۳۸ هزار بطري يك ليتري در ثانيه در شهر تهران آب مصرف مي‌شود. امسال وضعيت بارندگي، شرايط مطلوب و پايداري در استان تهران داشته به طوري كه اين رقم براي سال آبي امسال ۳۲۹ ميلي‌متر و در سال آبي گذشته ۲۲۷ ميلي‌متر بوده كه نشان‌دهنده ۱۷ درصد افزايش بازندگي است با اين حال در تهران در روزهاي گرم سال ۹۰۰ هزار مترمكعب بر ثانيه افزايش مصرف داشته‌ايم.


سهم وسايل سرمايشي از برق
مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق استان يزد اعلام كرد: عامل افزايش مصرف و پيك بار در فصل تابستان، استفاده از سيستم سرمايشي به ويژه در ساعات 12 تا 16 است. «محمد ميرشمس» در حاشيه نشست كميته نظارت بر انرژي ساختمان‌هاي اداري تاكيد كرد: به صورت ميانگين 26 درصد مصرف برق ساختمان‌ها در كشور مربوط به وسايل سرمايشي است كه اين ميزان در مناطق مختلف آب و هوايي با توجه به نوع مصرف و فرهنگ خانوارها متفاوت است. وي با اشاره به اينكه استفاده از كولر در روزهاي گرم سال امري حياتي است اما مي‌توان با تدابير مديريت مصرف از مصرف آن كاست، افزود: استفاده از ترموستات براي كنترل لوازم سرمايشي و قرار دادن درجه ترموستات بين 24 تا 26 درجه سانتيگراد از مصرف بيهوده برق جلوگيري مي‌كند.


افزايش قيمت خودرو در بازار
رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با اعلام اينكه در سه ماهه امسال قيمت خودرو ۳۰۰ هزار تا ۲ ميليون تومان افزايش يافته است، گفت: بايد مسوولان نظارت لازم را بر بازار خودرو داشته باشند تا خودروسازان به هر بهانه‌اي قيمت‌ها را افزايش ندهند. سعيد موتمني، با اشاره به اينكه از تيرماه تا اسفندماه سال گذشته خودرو با قيمت‌هاي متفاوتي نسبت به امسال در بازار عرضه مي‌شود، اظهارداشت: از 19 فروردين‌ماه امسال قيمت انواع خودرو به بهانه‌هاي مختلف از جمله اعمال هزينه‌هاي قانوني مانند بيمه‌نامه شخص ثالث 300 هزار تا 2 ميليون تومان افزايش پيدا كرده است. وي افزود: افزايش قيمت خودرو توسط شركت‌هاي خودروسازي در حالي اعمال شده كه بنا به اذعان نمايندگان شركت‌هاي بيمه نرخ بيمه نامه شخص ثالث از 50 تا 70 هزار تومان افزايش يافته است.


خروج ارز با واردات روغن
مدير برنامه ملي دانه‌هاي روغني از واردات سالانه افزون بر سه ميليون تن كنجاله دانه‌هاي روغني از خارج به كشور خبر داد. عليرضا مهاجر با اشاره به اينكه كنجاله سويا از مواد غذايي مورد مصرف در پرورش طيور است، افزود: ايران بيشترين وابستگي را در بين محصولات كشاورزي به روغن خام، دانه‌هاي روغني و كنجاله دارد. وي همچنين با بيان اينكه در حال حاضر افزون بر 95 درصد روغن گياهي كشور از خارج تامين مي‌شود، اظهارداشت: روغن خوراكي مورد نياز مملكت سالانه 5/1 ميليون تن است.


تاخير پروازهاي ارديبهشت
شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به رشد ۷درصدي پروازها و ۸ درصدي اعزام و پذيرش مسافر در ارديبهشت ماه امسال اعلام كرد: ۳۸ درصد پروازها با تاخير انجام شد. در ارديبهشت‌ماه امسال بيشترين تعداد مسافران فرودگاه‌هاي ايران ساعت ۶ صبح و روز چهارشنبه را براي سفر انتخاب كردند. بر اساس آمار ارايه شده در ارديبهشت‌ماه امسال، رشد ۷ درصدي نشست و برخاست، رشد ۸ درصدي در اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته محقق شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون