• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3837 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

دعوت مسوولان و نهادها براي حضور در راهپيمايي روز قدس

گروه سياسي| وعده‌اي كه اين‌بار مردم و مسوولان براي آخرين جمعه رمضان به هم داده‌اند برگزاري پرشورتر راهپيمايي آخرين جمعه رمضان كه به ابتكار حضرت امام روز «قدس» ناميده شده، است. درست در روزهايي كه از حمله تروريست‌ها به ايران بيش از دو هفته مي‌گذرد و سپاه پاسداران با 6 فروند موشك تروريست‌ها را تنبيه كرده‌اند مشخص است كه آخرين جمعه رمضان براي دادخواهي از مردم فلسطين پرشور‌تر از هر وقت ديگري خواهد بود.راهپيمايي روز قدس فردا با حضور با شكوه مردم در شش مسير در تهران و 900 شهر ديگر برگزار خواهد شد. ديروز اما مسوولان و نهادها با صدور بيانيه‌هاي مختلف از مردم خواستند كه وعده‌شان را براي صبح فردا خوب به ذهن بسپارند تا پاسخي محكم به دشمنان بدهند.
روز قدس روز دفاع از مظلوم است
يادگار امام با انتشار يادداشتي در صفحه اينستاگرامش، نوشت: روز قدس روز دفاع از مظلوم است و عدالت خواهان هرگز بر زخم فلسطين چشم نمي‌پوشند. به گزارش ايلنا، سيدحسن خميني در صفحه اينستاگرام خود در رابطه با روز قدس نوشت: روز قدس، روز دفاع از مظلوم است. روز اعلام انزجار از ظلم و ستم است. و ظلم سر منشأ تمامى بدى‌ها و زشتى‌هاست. عدالت‌خواهان، ظلم را در هيچ كجا برنمى‌تابند و به همين جهت هرگز بر زخم فلسطين و درد كهنه فلسطينيان چشم نمى‌پوشند.
روز قدس از كارآمدترين يادگارهاي امام راحل است
سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در آستانه روز جهاني قدس و همزمان با 31 خرداد سالروز شهادت وزير دفاع شهيد دكتر مصطفي چمران طي سخناني افزود: روز جهاني قدس يكي از بزرگ‌ترين و كارآمدترين يادگارهاي امام راحل عظيم‌الشأن براي تحقق غلبه مستضعفين بر مستكبرين و پيروزي ملت فلسطين بر رژيم صهيونيستي و آزادي قدس شريف است و مسلمانان و آزادگان جهان در اين روز تاريخي با شعار مرگ بر اسراييل بر خشونت، افراطي‌گري، ترور، اشغالگري، تجاوز و وحشيگري خط بطلان مي‌كشند. وي تصريح كرد: ملت انقلابي و هوشيار ايران اسلامي امسال نيز با حضور گسترده و پرشور خود در راهپيمايي روز جهاني قدس ضمن همراهي با ملت مظلوم فلسطين براي تحقق آرمان آزادي قدس شريف، پاسخي قاطع و كوبنده به تهديدات تروريسم جهاني به سركردگي امريكا و رژيم صهيونيستي خواهند داد.
حضور در «راهپيمايي روز قدس»
امان مسلمانان را حفظ مي‌كند
آيت‌الله جوادي‌آملي در پيامي پاسخ سپاه پاسداران را دفاعي عميق و حساب‌شده دانست و حضور مردم در راهپيمايي روز قدس را تامين‌كننده امنيت داخلي و همچنين امنيت جهان اسلام برشمرد. آيت‌الله جوادي‌آملي در پيامي با محكوميت حوادث تروريستي اخير تهران، پاسخ سپاه پاسداران ايران اسلامي را دفاعي عميق و حساب‌شده دانست و اظهار داشت: اميدواريم بيگانه درس عبرت بگيرد و ديگر به خود اجازه ندهد به حرم امن ايران اسلامي طمع كند. وي در پيام خود آحاد ملت ايران را به حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كرد و افزود: حضور در «راهپيمايي روز قدس»، هم امنيت داخلي را تضمين مي‌كند، هم امان مسلمانان را حفظ مي‌كند، هم امنيت و امان «قدس» را تامين مي‌كند، هم امنيت و امان فلسطيني‌هاي مظلوم را تامين مي‌كند و هم استكبار و صهيونيست را محكوم و مخذول مي‌كند. بهترين حمد و ثنا، مخصوص ذات اقدس‌الله است و بهترين تحيت و درود به روان پاك انبياء و اولياء و اهل‌بيت عصمت و طهارت و صديقه كبري صلوات‌الله عليهم اجمعين است و سلام و تحيت الهي نسبت به روح پاك امام راحل و شهداي انقلاب و جنگ تحميلي. ملت بزرگ ايران مستحضرند كه ماه مبارك رمضان، بهترين و برجسته‌ترين ماه و به تعبير روايات و ادعيه، هم «قر\ الشهور» است و هم «رأس السنـ[»؛ بيشترين فضيلت در اين ماه است كه اميدواريم همه شما از فضايل اين ماه برخوردار شده باشيد و برخوردار بشويد و قدر اين ماه را بدانيد.
شوراي نگهبان، طي بيانيه‌اي ضمن بزرگداشت روز جهاني قدس و تجديد اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و انزجار از جنايات فجيع رژيم صهيونيستي، امت اسلامي را به حضور پر شور در راهپيمايي روز قدس فراخواند. به گزارش ايلنا، متن اين بيانيه به شرح زير است: در آستانه فرا رسيدن روز قدسي ديگر در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، همچنان پاره تن اسلام، فلسطين عزيز امت اسلامي و قدس شريف قبله‌گاه اول مسلمين در اشغال رژيم منحوس و جنايتكار صهيونيستي قرار دارد و همواره جنايات اين رژيم خونريز با حمايت‌هاي تمام و كمال قدرت‌هاي مدعي حقوق بشر و در رأس آنها امريكاي جنايتكار و انگليس خبيث و همراهي برخي از سران مرتجع كشورهاي عربي عليه مردم مظلوم و ستمديده فلسطين تكرار مي‌شود. اعضاي شوراي نگهبان نيز با آرزوي محقق شدن وحدت آحاد امت‌ اسلامي و رها شدن آنها از آتش فتنه‌ها و همچنين اميد به پيروزي همه مظلومين و مستضعفين جهان در برابر قدرت‌هاي ظالم و مستكبر به ويژه مردم بحرين و يمن، در اين مراسم با مردم بصير و هوشيار ايران اسلامي همراه و در سيل خروشان راهپيمايان روز جهاني قدس حضور خواهند يافت.
رجوع بعضي كشورها به دوران جاهليت بحران‎هاي عميق به همراه داشته است
ستاد كل نيروهاي مسلح با صدور بيانيه‌اي قدس شريف را پاره تن اسلام و مصداق وحدت و استكبارستيزي جهان اسلام و غفلت از آن را تحقق روياي شوم اسراييل غاصب در يهودي‌سازي بيت‌المقدس دانست. بخشي از بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح به شرح زير است؛ امروز در شرايطي كه تروريسم افراطي، جهان‌گير شدن خشونت و ناامني و خون‌ريزي و ترور به عنوان اصلي‌ترين چالش سراسر دنيا را فراگرفته است، رهبران جاهل و خام برخي كشورهاي مرتجع منطقه كه با گسترش تفرقه و نفاق در دنياي اسلام به دنبال قدرت نمايي و به خيال جاهلانه و باور غلط خود اتحاد با رژيم سفاك صهيونيست هستند. ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم ايران و نيز ملل آزاده و حق طلب جهان براي شركت گسترده، با شكوه و يكپارچه در مراسم و راهپيمايي روز جهاني قدس و با تاكيد بر نابودي حتمي اسراييل غاصب و شكست توطئه‌ها و خباثت‌هاي امريكا، تحقق آرمان‌ آزادي قدس شريف و پيروزي حق بر باطل را وعده الهي دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون