• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3842 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

افت ۳۲ واحدي سهم بورس در يك هفته

در معاملات كم رونق بورس تهران در هفته گذشته دماسنج بازار سرمايه نسبت به هفته قبلش ۳۲ واحد افت كرد اما شاخص آزاد شناور با رشد ۲۰۴ واحدي مواجه شد. به گزارش ايسنا، در سه روز كاري بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته شاخص كل، بازده نقدي و قيمتي از تراز ۷۸ هزار و ۷۳۶ واحدي تا رقم ۷۸ هزار و ۷۰۴ واحدي پايين آمد و در نتيجه ۳۲ واحد نسبت به هفته گذشته افت كرد. همچنين شاخص آزاد شناور كه در تراز ۸۵ هزار و ۶۲۶ واحدي قرار داشت با رشد ۲۰۴ واحدي به رقم ۸۵ هزار و ۸۳۰ واحدي رسيد. علاوه بر اين شاخص بازار اول ۱۰ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۲۵۲ واحد افت داشت. در نخستين روز معاملات تالار شيشه‌اي در اين هفته خودرويي‌ها نسبت به هفته گذشته شرايط بهتري را تجربه كردند و تعداد بيشتر نمادهاي اين گروه با رشد در قيمت پاياني مواجه شدند اما در گروه بانك‌ها و موسسات اعتباري روند چندان مطلوب نبود و اكثريت نمادها در اين گروه شاهد افت در قيمت پاياني بودند. موضوعاتي كه درباره بانك‌ها و موسسات مالي واعتباري در اين روزها رخ داده و بي‌اعتمادي تعدادي از سپرده‌گذاران بانكي را در پي داشته سبب شده كه اين جو منفي به نمادهاي بورسي موسسات مالي و بانك‌ها هم كشيده شود و قيمت تعدادي از سهم‌هاي اين گروه نيز روند كاهشي را در پيش گيرند.
در روز اول معاملات در گروه فرآورده‌هاي نفتي، كك و سوخت هسته‌اي شرايط قيمت سهم‌ها رو به كاهش بود بطوري كه تعدادي از پالايشي‌هاي اين گروه در افت هر چه بيشتر دماسنج بازار تاثير بسزايي داشتند اما در گروه قند و شكر شرايط تا حدودي متفاوت بود و اكثر نمادهاي اين گروه توانستند در قيمت پاياني رشد داشته باشند. بطوري كه در تعدادي از نمادهاي اين گروه شاهد صف خريد بوديم. در گروه فلزات اساسي در دومين روز معاملات تعداد زيادي از نمادها توانستند در قيمت پاياني و قيمت آخرين معامله از خود رشد نشان دهند اما نمادهاي شاخص‌ساز و پرمعامله در گروه‌ خودرويي روند رو به كاهش را در قيمت پاياني تجربه كردند؛ هر چند كه نمادهايي كه حجم معامله آنها در اين گروه كمتر بود توانستند مقداري رشد را در قيمت پاياني خود تجربه كنند.
علاوه بر اين قندي‌ها توانستند بار ديگر در مركز توجه نوسان‌گيران بورس تهران قرار گيرند و به جز در يك نماد يك دست رشد كنند. در برخي از نمادهاي اين گروه صف خريد مشاهده مي‌شود. در گروه سيمان، آهك و گچ، سيمان شرق از بيشترين حجم معامله برخوردار بود اما در نهايت نسبت به روز ماقبلش يك دهم درصد در قيمت پاياني افت كرد اما در نماد سيمان دورود كه از بيشترين ارزش معامله در اين گروه برخوردار بود شاهد رشد حدود يك و نيم درصدي در قيمت پاياني بوديم.
در آخرين روز معاملات هفته گذشته در گروه فلزات اساسي نماد سهامي ذوب آهن اصفهان كه حجم معاملاتاش ۲۴ ميليون سهم بود و ارزش معاملات آن به يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون بالغ مي‌شد، روند كاهشي در قيمت پاياني را تجربه كرد اما در عين حال نماد كالسيمين كه بيشترين ارزش معامله در اين گروه را داشت با نزديك به پنج درصد رشد در قيمت پاياني مواجه شد. ديگر نمادها با حجم نسبتا بالاي معامله در اين گروه روند رو به رشد را در قيمت پاياني خود تجربه كردند، هرچند كه حجم معامله اين نمادها در بخشي از موارد حتي به 1/0 حجم معامله در نماد سهامي ذوب آهن اصفهان كه بيشترين حجم معامله را دارا بود نمي‌رسيد.
همچنين در گروه خودرو و ساخت قطعات، نماد ايران خودرو با ارزش معاملات حدود يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان بيشترين ارزش معامله در اين گروه از آن خود كرد، اما در نهايت چيزي حدود يك درصد در قيمت پاياني سهم خود، افت را تجربه كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون