• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

براي رفع نگراني مراجع تقليد صورت گرفت

توضيحات وزير ارشاد درباره مجوزي كه صادر نشده است

گروه سياسي|وزير ارشاد روز گذشته براي رفع نگراني مراجع عظام تقليد و ساير افرادي كه نسبت به صدور مجوز تكخواني براي زنان ابراز نگراني كرده بودند، توضيحاتي ارايه كرد و اعلام كرد كه به هيچ عنوان براي زنان مجوز تكخواني صادر نشده و اطلاعات غلط و نامناسبي دراين مورد ارايه شده است.

تكذيب محكم وزير ارشاد

وزير فرهنگ و ارشاد اما به هيچ عنوان زير بار خبرسازي‌اي كه صورت گرفته است، نمي‌رود. مي‌گويد خبري از تك‌خواني زنان نيست. او اما از هدف دروغ پردازان هم صحبت و در همين مورد تاكيد كرد: «در چند روز گذشته عده‌اي با اطلاع‌رساني نامناسب به مراجع، علما، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس، اطلاعات غلطي مي‌دهند كه وزارت ارشاد مجوز تك‌خواني براي خانم‌ها صادر مي‌كند و اين موضوع صحت ندارد. علي جنتي ظهر ديروز در ديدار صميمي با اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان اظهار كرد: احساس مي‌كنم مجموعه‌هايي هستند كه اين دولت، دولت منتخب آنها نيست و دولت را قبول ندارند و به‌ صورت سازمان‌ يافته و حساب‌شده كانون‌هايي براي تبليغات بر ضد اين وزارتخانه تشكيل‌ شده است. وي افزود: مدارا و تحمل از خصوصيات اين دولت است و ما مي‌گوييم اگر آنچه هست و وجود دارد بيان كنند، حتي اگر به‌صورت انتقادي باشد، ما قبول مي‌كنيم، اما جرياناتي دنبال تخريب و خرابكاري و دروغ و تحريف مطالب هستند. جنتي خاطرنشان كرد: به‌ عنوان‌ مثال بارها اعلام كرده‌اند كتاب كلنل دولت‌آبادي مجوز گرفته و چاپ‌شده و من اينجا اعلام مي‌كنم كه اين كتاب نه مجوز گرفته و نه چاپ‌شده است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در حوزه سينما نيز ما بر طبق قانون عمل مي‌كنيم و خودمان هم مي‌دانيم برخي فيلم‌ها قابل اكران نيستند. جنتي ادامه داد: در حوزه موسيقي نيز رعايت همه موازين اخلاق، شرعي و قانوني شده است، به‌گونه‌اي كه شعر يك كنسرت بررسي مي‌شود، آهنگ آن‌هم بررسي مي‌شود، با همه اين حرف‌ها، طي چند روز گذشته عده‌اي با اطلاع‌رساني نامناسب، به مراجع، علما، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس، اطلاعات غلطي مي‌دهند كه وزارت ارشاد مجوز تك‌خواني براي خانم‌ها صادر مي‌كند. وي تصريح كرد: اين در حالي است كه به هيچ آلبوم تك‌خواني خانم مجوز نداديم و تلاش ما اين است كه در حوزه كتاب، فيلم‌هاي سينمايي، تئاتر و موسيقي، موازين قانوني و شرعي را رعايت كنيم و درگير شايعات هم نمي‌شويم، چون ما آمده‌ايم كه ارزش‌هاي ديني و فرهنگ ديني را توسعه دهيم و با استفاده از همه ابزارهاي فرهنگ و هنر به دنبال تعالي فرهنگ هستيم.

پيشنهادي براي پايان دادن به خبرسازي ها

در اين ميان اما برخي نمايندگان مجلس هم پيشنهاد ديگري براي علي جنتي دارند. روز گذشته كمال‌الدين پيرموذن در همين راستا پيشنهاد داد كه «از آقاي جنتي درخواست مي‌كنم جهت رفع شبهه به ديدار مجتهدين بروند و به رفع شر و ابهام از گزارشاتي كه به اين بزرگان از طرف افراطيون رسيده، بپردازند. آقاي جنتي يكي از چكيده‌هاي انقلاب است نه چسبيده به انقلاب. ايشان يكي از زينت‌هاي كابينه دولت تدبير است كه به جد به توسعه فرهنگ ديني بها مي‌دهد و موجب افزايش نشاط اجتماعي و فرهنگي شده است».وي ادامه داد: آقاي جنتي در جهت جذب حداكثري هنرمندان در دايره يكرنگي فرهنگ و هنر اقدامات مثبت فراواني انجام داده است و شايسته است مردم از ايشان حمايت و قدرداني كنند و جلوي تندروها با حمايت خود بايستند چرا كه افراطيون كه به قول نبي اكرم «بهره‌اي از اسلام نبرده‌اند»، گزارشات كذب و مبهمي در اختيار مجتهدين عالم تشيع مي‌گذارند تا با اين كار سد راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شوند. او تاكيد كرد: «وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي اجراي سياست توسعه فرهنگي كشور و جذب حداكثري همت گمارده و مورد تقدير هنرمندان و فرهنگ دوستان است؛ حال تندروها و افراطيون جبهه پايداري در اين اوضاع به‌خاطر يك مويي كلاف مي‌بافند و مشكل‌ساز مي‌شوند و با گزارشات دروغين خود باعث واكنش مراجع عظام قم شده‌اند.»

ضيافتي براي گردهمايي وزراي ارشاد

علي جنتي اما به فكر هم‌انديشي هم افتاده است تا شايد بيش از اندازه به جناحي رفتار كردن متهم نشود. او روز گذشته ضيافتي ترتيب داد و وزراي ارشاد از ابتداي انقلاب تا به حال را دعوت كرد تا گرد يكديگر بنشينند و از وزارت ارشاد بگويند. ايسنا در اين مورد گزارش داد كه«علي جنتي در يك ضيافت ناهار كه گفته مي‌شود به مناسبت ايام دهه فجر برگزار كرده است، پذيراي چند وزير ارشاد در دولت‌هاي گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده است. احمد مسجد جامعي، وزير دولت اصلاحات كه از او به عنوان يكي از مهمانان آن نشست نام برده مي‌شود، ترجيح داد درباره آن نشست صحبت نكند و اذعان كرد كه جلسه خصوصي بوده است.
اما مصطفي ميرسليم، وزير ارشاد دولت دوم هاشمي‌رفسنجاني در گفت‌وگو با رسانه‌اي صحبت‌هاي كوتاهي در اين زمينه مطرح كرده است. هر چند مطرح شده كه اين ضيافت كه حتي زمان برگزاري آن مشخص نيست، قرار بوده با حضور همه وزراي ارشاد در دولت‌هاي گذشته برگزار شود اما به نظر مي‌رسد غايبان اصلي اين ضيافت «محمدحسين صفارهرندي» و «سيدمحمد حسيني» وزراي دولت نهم و دهم بوده‌اند كه گفته مي‌شود آنها نيز به دليل مشكلات كاري حضور نداشته‌اند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي يعني در 34 سال گذشته تاكنون 10 نفر، مسووليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را بر عهده داشته‌اند و با احتساب وزير دولت يازدهم اين تعداد به عدد 11 مي‌رسد. وزير ارشاد اما اين روزها بايد تصميم بگيرد كه براي مقابله با دروغ‌پردازان به چه شكل رفتار كند. درست در روزهايي كه برايش در مجلس زمان استيضاح را تعيين مي‌كنند و مي‌گويند كه به زودي زمان استيضاحش فرا مي‌رسد بايد به فكر يك استراتژي باشد. استراتژي‌اي كه شايد او در روزي كه عهده‌دار وزارت ارشاد شد اصلا به آن فكر نمي‌كرد اما حالا بايد به فكر آن باشد كه چگونه بايد با مخالفان خود، رفتار كند.  

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون