• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

موفقيت‌هاي دولت كمتر گفته مي‌شود، اما انتقادها با صداي بلند مطرح مي‌گردد

نامه‌ مقام معظم رهبري خطاب به جوانان، براي آشنايي دنيا با حقيقت اسلام واقعي است

گروه سياسي| سيزدهمين سفر كاروان تدبير و اميد هم، با سفر هيات دولت به شهري كه دوره‌اي به پايتخت فرهنگي جهان اسلام لقب گرفت و انجام ديدارهايي چند، به پايان رسيد. ديدارهايي كه اگر بگوييم از تيغ انتقادهاي حسن روحاني تقريبا در امان ماند، سخني به بيراهه نگفته‌ايم. حسن روحاني اين‌بار سفري متفاوت را آغاز كرد و به پايان رساند. او اين سفر را محملي براي مورد انتقاد قراردادن منتقدان داخلي قرار نداد. روحاني ديگر در اين سفر گلايه نداشت. روحاني در اين سفر، تنها به فكر دغدغه‌هاي مردم اصفهان بود. همان‌هايي كه مطالبات اصلي خود را روي پلاكاردهايي در استقبال از رييس دولت تدبير و اميد مطرح كردند. مطالباتي كه البته در چند مورد خلاصه مي‌شد و مهم‌ترين آن مشكل آب استان بود. معضل مهم شهري كه اهميت آن محور اصلي تمامي سخنراني‌هاي حسن روحاني را در همه ديدارهاي چند روز اقامت وي، به خود اختصاص مي‌داد. رييس‌جمهور در ادامه ديدارهاي خود روز پرمشغله‌اي را پشت‌سر گذاشت. حضور در جلسه توسعه و سرمايه‌گذاري استان، ديدار با علما، طلاب استان و شوراي اداري، ديدار با مردم شهر گرگاب و بازديد از شهرك‌‌هاي علمي و تحقيقاتي و گلخانه‌اي پارادايس تمام ديدارهاي رييس دولت تدبير و اميد را تشكيل مي‌دادند كه نهايتا با حضور وي در جمع خبرنگاران پايان گرفت. هرچند صحبت‌هاي اين ديدارها بسيار متفاوت از ديدارهاي گذشته بود، اما نكات مهمي را نيز به همراه داشت. حسن روحاني در اين ديدارها جداي از تاكيدهاي مكرري كه بر حل معضلات آب و آلودگي هواي اين شهر فرهنگي و تاريخي داشت، از موضوعاتي كه در باب تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در جريان هست نيز غافل نماند. آنجا كه حسن روحاني، در جمع علماي استان اصفهان، از برافراشته نگه داشتن پرچم جهان ضد خشونت در سازمان ملل توسط دولت يازدهم ياد مي‌كند و گله‌اي هر چند كوچك را مطرح مي‌كند. وي مي‌گويد: «در خصوص اهميت اين موضوع سخنان زيادي گفته نشد و معمولا اينچنين است كه موفقيت‌هاي اين دولت كمتر گفته مي‌شود، اما انتقادها با صداي بلند مطرح مي‌گردد در حالي كه معتقدم هر دو بايد گفته شوند». رييس‌جمهور در اين ديدارها راه پيش روي مذاكرات هسته‌اي ايران را بسيار سخت و پيچيده مي‌خواند و با مقايسه‌اي كه با جنگ هشت ساله تحميلي دارد، ايران را تنها مي‌داند و وعده پيروزي مي‌دهد. وعده مي‌دهد كه تا رسيدن به پيروزي نهايي به مسير خود ادامه مي‌دهيم و تصريح مي‌كند كه امروز هم سربازان ديپلماسي در خط مقدم ايستادگي مي‌كنند و تا همين لحظه، پيروزي‌هاي بزرگي در مذاكرات به دست آورده‌ايم و ان‌شاءالله اين پيروزي‌ها را تا پيروزي نهايي ادامه مي‌دهيم. گزيده سخنان حسن روحاني به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري در ديدارهاي دو روز گذشته سفر استاني به اصفهان در ادامه مي‌آيد:

تنها در كنار مردم مي‌توانيم مشكلات كشور را برطرف كنيم

 دولت يازدهم در آغاز كار خود با تورم ۴۰ درصدي مواجه بود و امروز اين رقم به حدود ۱۶ درصد رسيده است، در سال ۹۱ و ۹۲ كشورمان داراي رشد منفي بود و در سال جاري با حضور و مشاركت مردم به رشد مثبت دست پيدا كرديم و دولت به تلاش‌هايش براي مهار تورم و رشد اقتصادي ادامه مي‌دهد.
 اميدوارم بتوانيم در زمينه ساماندهي سياست‌هاي خارجي به گونه‌اي حركت كنيم كه شرايط كشور در سال ۹۴ بسيار بهتر از سال جاري باشد.
 دولت گام‌هاي خوبي در زمينه تامين آب مورد نياز استان اصفهان برداشته است و تصميمات مفيدي از آغاز دولت يازدهم در شوراي عالي آب اتخاذ شده است كه با قوت آن تصميمات را دنبال مي‌كنيم.
 گام‌هاي مهمي كه دولت يازدهم طي يك سال و نيم گذشته در زمينه مسائل اقتصادي، فرهنگي، سياست داخلي و خارجي و حتي عرصه ورزش و بهداشت برداشته، تنها با حمايت‌ها و حضور بانشاط مردم و رابطه صميمي آنها با دولت امكان پذير بوده و دولت هيچ سرمايه‌اي را بالاتر از اين سرمايه اجتماعي براي خود نمي‌داند.

اسلام دين خشونت نيست

  همه موظفيم اسلام واقعي را به دنيا معرفي كنيم، عده‌اي تصور مي‌كردند كه دين فقط براي عبادت و اخلاق است و قادر نيست جامعه را اداره كند، اما امام (ره) در پاسخ به چنين تفكراتي فرمودند كه كاري نكنيد كه در پيچ و خم سياست چنين تصور شود كه دين قدرت اداره جامعه را ندارد و بي‌ترديد ترويج نگاه محدود به دين با راهي كه امام راحل مي‌پيمودند و امروز مقام معظم رهبري آن را ادامه مي‌دهند، منافات دارد.
  امروز همه وظيفه داريم كه اسلام واقعي را به دنيا معرفي كنيم، نامه‌اي كه مقام معظم رهبري اخيراً خطاب به جوانان منتشر كردند براي اين است كه دنيا با حقيقت اسلام واقعي آشنا شود.
  در دولت يازدهم توانستيم پرچم جهان ضد خشونت را در سازمان ملل برافراشته كنيم، البته در خصوص اهميت اين موضوع سخنان زيادي گفته نشد و معمولاً اينچنين است كه موفقيت‌هاي اين دولت كمتر گفته مي‌شود، اما انتقادها با صداي بلند مطرح مي‌گردد در حالي كه معتقدم هر دو بايد گفته شوند.
  در مجمع عمومي سازمان ملل پيشنهاد جهان عاري از خشونت با اجماع و اتفاق آرا به تصويب رسيد و اين در زماني بود كه خشونت و افراطي‌گري به نام دين در منطقه و جهان در حال افزايش بود.

تا رسيدن به پيروزي نهايي به مسير خود  ادامه مي‌دهيم

 همه افتخار دولت يازدهم به اين است كه سرمايه اجتماعي و اعتماد مردم به دولت همواره برقرار باشد و اين بزرگ‌ترين سرمايه براي حل مشكلات و معضلات است.
 اگر بتوانيم در مذاكره با كساني كه تحريم را بر ملت ايران تحميل كرده‌اند با احقاق همه حقوق مسلم خود تحريم‌ها را‌برداريم، كار بزرگي انجام شده است و البته افتخار همه اين كارها با ملت است و دولت صرفاً به عنوان نماينده و مجري خاص مردم در صحنه حضور دارد.
 مذاكرات كاري بسيار سخت و پيچيده است. همان طوري كه در جنگ هشت ساله روبه‌روي دشمن ايستاديم و پيروز شديم، امروز هم در جريان مذاكرات در واقع همان شرايط حاكم است و ايران امروز هم تنهاست و ما تا رسيدن به پيروزي نهايي به مسير خود ادامه مي‌دهيم.
 در جريان مذاكرات همه قوا به ويژه مقام معظم رهبري با هدايت‌ها و پشتيباني‌هاي خود و مردم نيز با حمايت‌هاي خود كمك و ياري كردند و ان‌‌شاء‌الله همه دست به دست هم داده و به موفقيت و پيروزي مي‌رسيم.

مسير اعتدال را در همه زمينه‌ها بايد دنبال كنيم

 همه مسوولان بايد نگاه عمومي دولت كه نگاه اعتدال است را اجرايي و عملياتي كنند و اميدواريم قبل از ورود كشور به فضاي انتخابات اگر مشكلي در زمينه ايجاد اعتدال در استان وجود دارد، رفع شود. مساله را دنبال مي‌كنم و مسوولان هم چه مسوولان فرهنگي و چه استاندار بايد ايجاد فضاي اعتدال در استان را دنبال كنند.  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون