• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

عددنوشت

كاهش تعرفه اينترنت براي دانشگاهيان

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت از كاهش تعرفه ۵۰ درصدي خدمات دانشگاه‌هاي كشور در بستر شبكه ملي اطلاعات نسبت به آنچه در سطح جامعه ارايه مي‌شود براي دانشگاهيان خبر داد. محمد جواد آذري جهرمي امروز در مراسم بهره‌برداري از نسل سوم شبكه علمي كشور، گفت: اميدواريم همان طور كه امروز به لحاظ شبكه اين سامانه افتتاح مي‌شود، شاهد اين باشيم كه محتواهاي فاخر علمي كشور در دسترس دانشجويان قرار گيرد. بنابر دستور وزير ارتباطات ما بر مدل تعرفه بازنگري داشتيم و مصوب كرديم خدمات دانشگاه‌هاي كشور در بستر شبكه ملي اطلاعات و اينترنت با ۵۰ درصد تخفيف نسبت به آنچه در سطح جامعه ارايه مي‌شود به دانشگاه‌ها عرضه شود. وي ادامه داد: البته از آنجايي كه به لحاظ قانوني شركت ارتباطات زيرساخت اجازه ورود به اين عرصه را ندارد كه خودش به صورت مستقيم سرويس ارايه دهد، بنا شد اين كار از طريق اپراتور شبكه علمي انجام شود. بدين‌ترتيب كليه دانشگاه‌هاي كشور براي اتصال به شبكه اينترنت ۵۰ درصد تخفيف دارد و اين هزينه دانشگاه‌ها را بسيار كاهش مي‌دهد، زيرا برنامه وزارت ارتباطات كاهش تعرفه بيشتر است.

 

شهرهاي داراي تنش آبي
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر با وجود اقدامات صورت گرفته ۳۰۰ شهر در نقطه سربه‌سر منابع آبي قرار دارند، به طوري كه اگر تعميرات تاسيسات طولاني شود با مخازن خالي روبه‌رو خواهيم شد. رحيم ميداني با بيان اينكه براي تامين آب شرب نيازمند تدابير گوناگوني هستيم، اظهار كرد: صرف وجود آب پشت سدها نمي‌تواند گزينه اطمينان براي تامين آب كشور باشد چرا كه بايد به تعمير تاسيسات و پروژه‌هاي جديد نيز توجه شود. به دليل وجود محدوديت‌هاي منابع مالي نمي‌توان پروژه‌ها را طبق زمان‌بندي اجرا كرد، به همين دليل در حال حاضر با شهرهايي داراي تنش آبي مواجه شديم كه بايد اقدامات لازم براي خروج اين شهرها از وضعيت فعلي صورت گيرد. معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينكه حاشيه اطمينان ما براي تامين منابع آبي كم است، گفت: در اصفهان حتي مي‌توان قاطعانه گفت كه از نقطه سر به سر نيز در مرحله پايين‌تر قرار گرفته‌ايم و كمبود منابع آب در اين استان به طور جدي خودنمايي مي‌كند. ميداني اوج مصرف منابع آب را از ساعت 16:30 تا ۲۱ در روزهاي عادي دانست و افزود: در روزهاي تعطيل از ساعت ۱۰ تا ۱۴ نيز اوج مصرف را شاهد هستيم. اگر تمام سدهاي كشور نيز پر باشد، اما ميزان مصرف از حد استاندارد افزايش يابد تاسيسات نمي‌تواند آب را به دست مشتركان برساند كه همين مساله موجب كاهش منابع آبي مي‌شود.

 

تخلف در بازار ميوه و تر‌بار
مديركل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از ثبت حدود ۲۰ هزار مورد تخلف منجر به تعزير به ارزش بيش از سه ميليارد تومان در سال گذشته خبر داد. كريم هاشمي، شناسايي موانع و مشكلات و امكان برنامه‌ريزي مناسب براي رفع معضلات دربخش تامين يا عرضه مطلوب كالا را امري ضروري دانست و گفت: با توجه به اهميت ميوه در سبد مصرف كالاي خانوار طي سال ۱۳۹۵ اقدامات موثري در زمينه دريافت و رسيدگي به شكايات مردمي، بازرسي و تشكيل پرونده متخلفان انجام شده است. در موضوع نظارت بر ميوه و تربار در سال ۱۳۹۵، سامانه دريافت و رسيدگي به شكايات مردمي سازمان در سراسر كشور تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۵ مورد شكايت‌هاي مردمي در خصوص ميوه و تربار از طريق سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور دريافت و رسيدگي كرده است. وي در ادامه با اشاره به تعداد تخلفات در بخش بازرسي، اظهار كرد: مجموعا ۳۰۱ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسي از سطح انبارها، سردخانه‌هاي محل نگهداري ميوه، ميادين اصلي و بازارهاي ميوه و تربار شهرداري و واحدهاي صنفي مرتبط صورت گرفته كه در اين بخش۲۲۶۲ مورد بازرسي از انبارها و سردخانه‌ها، ۹۹ هزار و ۳۷۹ مورد نظارت بر عملكرد بارفروشان ميدان مركزي، ۲۵ هزار و ۵۸۵ مورد بازرسي از غرفه‌هاي توزيع در سطح ميادين ميوه و تر بار شهرداري و ۱۷۴ هزار و ۵۴۶ مورد بازرسي در بخش عاملين صنفي خرده فروش سطح شهر صورت گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون