• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3846 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

دفاع سردار سليماني از سپاه

مرا هدف قرار دهيد نه سپاه را

گروه سياسي| جزو چهره‌هاي كم‌حرف نظام جمهوري اسلامي است و در اين سال‌ها به خاطر نقشي كه در مبارزه با تكفيري‌ها داشته جزو چهره‌هاي مطرح ايراني‌ها شناخته مي‌شود. شايد همين مطرح بودن در جامعه ايراني سبب شد تا در روزهاي انتخابات برخي تلاش كنند او را مصادره كنند و خبرهاي كذبي درمورد حمايتش از يك نامزد را منتشر كنند، خبري كه البته خيلي زود از سوي قاسم سليماني تكذيب شد. اكنون بار ديگر سكوتش را شكسته و از سپاه پاسداران حمايت كرده و مي‌گويد: من به عنوان يك سپاهي نمي‌گويم، سپاه را با من كه عيب دارم مقايسه نكنيد، من را هدف قرار دهيد، نه سپاه را، اگر سپاه نبود كشور نبود و اين حرف همه روزها است. فرمانده سپاه قدس كه در جمع رزمندگان و پيشكسوتان دفاع مقدس استان كرمان سخنراني داشت، تاكيد كرد: نبايد كسي سپاه را تضعيف كند و مورد حمله‌هاي گوناگون قرار دهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را كرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه كشور و مردم سپر است. مهم‌ترين جمله‌هاي قاسم سليماني را در ادامه و به نقل از خبرگزاري دفاع مقدس بخوانيد.
  امام(ره) ما را از استعمار و استثمار نجات داد. ما امروز هر چه داريم از اين انقلاب و امام (ره) است و اين عزت عمومي را مديون خط امام (ره) و استمرار راه و خط امام(ره) توسط مقام معظم رهبري هستيم.
 تمام رهبران اهل تسنن ترديد ندارند كه يك فتنه مذهبي ايجاد شد و البته در اينكه منشأ اين فتنه كجاست تفاوت ديدگاه وجود دارد، ولي همه اتفاق نظر دارند كه اين فتنه است. عالمان اهل سنت بيشتر از عالمان شيعه عنوان خوارج را بر اين فتنه گذاشتند، يعني آنها در تعصبات كوركورانه و اينكه به نام اسلام شمشير بر روي اسلام كشيدند و قصد داشتند در درون اسلام ايجاد تفرقه كنند، دقيقا شبيه بحث خوارج است.
 داعش بخش مهمي از كشورهاي عراق و سوريه را تصرف كرد تا به خيال خود دولت اسلامي عراق و شام را ايجاد كند و اين سرزمين به تنهايي بزرگ‌تر از عراق و سوريه بود و آنها فكر مي‌كردند مي‌توانند بمانند. هدف تروريست‌هاي تكفيري اين بود كه جمهوري اسلامي با اين توطئه‌ها زمين‌گير شود و در مقابل اين فتنه مذهبي زانو بزند و افرادي كه پشت اين فتنه بودند و آن را شعله‌ور كردند نيز همين تصور را داشتند؛ در حالي كه عزت و قدرت جمهوري اسلامي ايران پس از به وجود آمدن داعش و در پايان داعش ده‌ها برابر شده است.
   امروز فرماندهان ارتش ما مانند يك روحاني در نمازهاي جماعت به آنها اقتدا مي‌شود و اين يك تحول و همان چيزي است كه در جنگ تحميلي اتفاق افتاد و موجب قدرتمندترشدن ايران اسلامي شد.
 ما چند سال پيش در سوريه به اندازه انگشتان دست با افراد و جريانات ارتباط نداشتيم، در حالي كه امروز با صدها هزار نفر ارتباط داريم و در حالي كه برخي كشورها با ما بحث مي‌كردند كه شما از حكومت سوريه دفاع نكنيد، همان كشورها از سياست‌هاي خود رويگردان شده و در كنار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفتند.
 دشمن به اين نكته كه قدرت ايران ده‌ها برابر افزايش پيدا كرده اعتراف مي‌كند و اين نتيجه سياست، منطق، حكمت و حمايت به حق ايران از مردم مظلوم منطقه است و مثال عيني آن برافراشته شدن تصوير امام و رهبري در كشورهاي منطقه است.
  اگر در كشوري نفت زيادي وجود داشته باشد اما يك عقل سليم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر يك كشور حاكم شود، حوادث ناگواري اتفاق مي‌افتد و كارهاي ديوانه‌واري مانند جنگ با يمن انجام مي‌شود و خود اين افراد جاهل در خاموش كردن اين آتش ناتوان شده‌اند.
 در جمهوري اسلامي همه ما علاوه بر اينكه در قبال شهدا و جامعه مسوول هستيم، در برابر مذهب و كشورمان نيز مسوول هستيم و بزرگ‌ترين خيانت به كشور اين است كه در جامعه نسبت به اصول اساسي پايه‌هاي اين نظام بذل ترديد پاشيده شود. مهم‌ترين منشأ قدرت و عزت اين كشور وحدت حول ارزش‌ها و اصول است؛ اگر ما پيرامون موضوعات محوري وحدت نداشته باشيم و هر كسي به هر ميزاني بخواهد در تضعيف عزت اين ملت نقش داشته باشد، او مقصر است.
  اگر ايران را به يك كشتي تشبيه كنيم، ناخداي اين كشتي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است كه بدون اين رهبري اين كشتي به ساحل نمي‌رسد و اين اصلا بحث قانون نيست، بلكه بحث بقا و عزت اين كشور است.
  نبايد مردم را نسبت به دين بدبين كرد و جامعه را از متدينين ترساند، چرا كه راندن مردم از دين باعث مي‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعي با كمرنگ شدن ارزش‌ها رشد پيدا كند، اينجا وقتي ارزش‌ها فقط رابطه حزب الهي با حزب الهي معنا ندارد و رابطه حزب الهي با كسي كه دينش ضعيف‌تر است موضوعيت پيدا مي‌كند.
 حضرت امام رضوان‌الله كه فرمودند «من از سپاه راضي هستم و هرگز نظرم برنمي‌گردد». من اين موضوع را به عنوان يك سپاهي نمي‌گويم، سپاه را با من كه عيب دارم مقايسه نكنيد، من را هدف قرار دهيد، نه سپاه را، اگر سپاه نبود كشور نبود و اين حرف همه روزها است.
 نبايد كسي سپاه را تضعيف كند و مورد حمله‌هاي گوناگون قرار دهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را كرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه كشور و مردم سپر است و فرقي بين بالاي شهر و پايين شهر نمي‌كند، ما بايد حساس باشيم و سياسي نگاه نكنيم، اگر ما مجاهديم و عزت ايران را مي‌خواهيم، بايد اين اصول را رعايت كنيم.
 حمله موشكي سپاه به مواضع داعش چند ويژگي خوب داشت، اينكه نشان داد جمهوري اسلامي اراده يك عمل را دارد و اصل اراده مهم‌تر از نتيجه بود، دوم اينكه كارهايي كه بچه‌هاي اين ملت كردند نه تنها بچه‌هاي سپاه، در ساخت اين موشك‌ها، در دقت زدن، در تربيت متخصصين اين موشك‌ها بسيار مهم است.
  من صحنه‌هاي زيادي از اين موشك باران‌ها از جمله موشك‌هاي امريكايي را ديده‌ام، اما اين حركت سپاه به معناي حقيقي «وما رميت إِذْ رميت ولـكن‌ الله رمي» بود و نكته سوم اين است كه اگر كسي پايش را از گليمش درازتر كند جمهوري اسلامي برخورد سختي خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون