• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3846 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

دبير شوراي نگهبان:

دولت در كابينه آينده از نيروهاي انقلابي استفاده كند

گروه سياسي| ديدار با كاركنان شوراي نگهبان بهانه‌اي بود تا آيت‌الله جنتي اظهارات جديدي را بيان كند. او كه جز دبيري شوراي نگهبان رياست مجلس خبرگان رهبري را نيز عهده‌دار است ديروز در ديدار با كاركنان نهاد تحت رياستش چند محور را سر فصل صحبت‌هايش قرار داد. مساله حقوق بشر، تخلف‌هاي انتخاباتي، كابينه دولت جديد حسن روحاني و البته دفاع از عملكرد شوراي نگهبان مهم‌ترين سرفصل‌هاي صحبت‌هاي احمد جنتي بود.
اهميت رعايت حقوق بشر در اسلام
انتقاد از استانداردهاي دوگانه برخي كشورهاي غربي در محكوميت نقض حقوق بشر موضوعي است كه همه جناح‌هاي سياسي در ايران روي آن اتفاق نظر دارند. با توجه به اينكه اين روزها در سالگرد سقوط هواپيماي ايرباس شماره 655 به سر مي‌بريم چنين موضوعي بار ديگر داغ شده است. به گزارش ايسنا، احمد جنتي گفت: در حديث ديگري امام علي (ع) مي‌فرمايند «رسول خدا ما را از سم‌پاشي در آب، غذا و محل زندگي مشركين نهي فرمودند». اين حديث، واقعا قابل تامل است. اين احاديث شريف و مفاهيم بلند آن، اهميت رعايت حقوق بشر را در اسلام نشان مي‌دهد. او تصريح كرد: كساني كه ادعاي‌شان درباره رعايت حقوق بشر، گوش فلك را پر كرده است چرا نسبت به اين تعداد شهيد از بزرگان ما مثل شهداي محراب، شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، سكوت مي‌كنند. رييس مجلس خبرگان رهبري افزود: سازمان‌هاي حقوق‌ بشري نسبت به جنايات امريكايي‌ و ايادي‌ آن در ايران سكوت اختيار مي‌كنند. هواپيماي مسافربري ما را با موشك سرنگون كردند و بيش از 200 نفر از زن و كودك را شهيد كردند اما اينها دم نزدند. آن وقت اگر ما عده‌اي از قاچاقچي‌هاي مواد مخدر، تروريست‌ها يا منافقين را كه دست‌شان به خون مردم آلوده است اعدام كنيم، صداي اينها بلند مي‌شود.
موضع ما بايد در هماهنگي با امام و رهبري باشد
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رخدادهاي سياسي، تصريح كرد: موضع ما در شوراي نگهبان بايد فارغ از جريانات، مقامات و دسته‌بندي‌هاي سياسي و صرفا در هماهنگي با مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد. جنتي تاكيد كرد: ما مدعي هستيم كه در راه امام چيزي فروگذار نشده و ايشان همه آن چه را كه بايد براي ما به يادگار گذاشته‌اند و رهبري معظم انقلاب نيز در هر مناسبتي و فراخور حال، مطالب لازم را مطرح و انحرافات و خطرها را بيان مي‌كنند، پس بايد گوش به فرمان مقام معظم رهبري و در پي تحقق منويات ايشان باشيم. رييس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: بيانات و مواضع رهبر انقلاب به مانند فتاوي يك مجتهد در رساله عمليه منبعث از تعاليم شارع مقدس و بازگوكننده احكام قرآن و روايات است؛ بنابراين رهبر نظام اسلامي هر آنچه كه بيان مي‌كنند بر مبناي احكام الهي است. جنتي در ادامه با توصيه به كاركنان شوراي نگهبان در جهت‌ بصيرت‌افزايي، اظهار كرد: شوراي نگهبان نبايد مظلوم واقع بشود، اينكه اين نهاد را به سياسي‌كاري متهم كنند و بگويند شوراي نگهبان برخلاف حق و عدالت عمل مي‌كند، دور از انصاف است.
برخي دستگاه‌هاي كشور تبديل به ستاد انتخاباتي شده بود
اگرچه بيش از يك ماه از انتخابات مي‌گذرد اما آيت‌الله جنتي بخش ديگري از صحبت‌هايش را به گلايه از رفتارهاي انتخاباتي اختصاص داد و گفت: در جمهوري اسلامي نبايد به گونه‌اي باشد كه مثل غربي‌ها به هر قيمت رأي جمع كنند، البته بايد از برخي عملكردهاي خوب و درست در انتخابات نيز تقدير كرد. دبير شوراي نگهبان افزود: در حالي كه مسوول يك نهاد كليه كاركنان و منصوبين خود را از تمام فعاليت‌هاي انتخاباتي منع مي‌كرد، از طرف ديگر شاهد بوديم برخي دستگاه‌هاي كشور ستاد انتخاباتي شده بود و همه مديران و معاونان در خدمت يك نامزد در آمدند، واقعا اينها چه جوابي دارند؟ به هر حال اين تخلفات به دستگاه قضايي منعكس شد كه اميدواريم رسيدگي شود.
انتقاد از دولت روحاني
رييس مجلس خبرگان رهبري در بخش پاياني صحبت‌هايش انتقاد از دولت را در دستور قرار داد. اگرچه اين انتقاد در لفافه بود اما به خوبي مشخص است كه در واكنش به صحبت‌هاي حسن روحاني نسبت به فعاليت‌هاي اقتصادي يك نهاد خاص، بيان شده است. اگرچه صحبت‌هاي حسن روحاني در آن زمينه كاملا روشن بود و تيغ انتقادش تنها متوجه فعاليت‌هاي اقتصادي آن نهاد بود اما اين روزها بسياري از چهره‌هاي اصولگرا انتقاد روحاني را به منزله حمله به آن نهاد خاص متصور شده‌اند. آيت‌الله جنتي در بخش پاياني سخنان خود ضمن تقدير از حمله موشكي سپاه به مواضع تروريست‌ها در سوريه، اظهار كرد: بايد با همه وجود از سپاه تشكر كرد. اين اقدام آنها بازخورد بسيار خوبي در داخل و خارج داشت. رييس مجلس خبرگان رهبري ضمن انتقاد از برخي حملات غيرمنصفانه در داخل كشور عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، افزود: مگر امام نفرمود كه اگر سپاه نبود، كشور هم نبود؟ آيا فكر نمي‌كنند اگر سپاه نباشد چه بر سر امنيت كشور مي‌آيد؟‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف مشغول خدمت است. من نمي‌گويم تنها سپاه مشغول خدمت به نظام است اما آن نهادي كه جلوي خطرات سينه سپر مي‌كند و با كمترين امكانات و هزينه به ارايه خدمات جهادي مي‌پردازد، اين نهاد انقلابي است. رييس مجلس خبرگان در انتها خاطرنشان كرد: اميدواريم نتيجه انتخابات بالاخره به خير و صلاح اين مردم تمام شود. همه بايد دعا كنيم دولت موفق به كار و خدمت شود. متاسفانه وضع كار و اشتغال خوب نيست. رهبري هم امسال را سال توليد و اقتصاد مقاومتي نامگذاري كردند و ما انتظار داريم دولت به دردها و مشكلات مردم برسد و در كابينه آينده از نيروهاي انقلابي استفاده كند. اگر نيروي انقلابي؛ وزير، استاندار و فرماندار شود قطعا اقتصاد مقاومتي تحقق پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون