• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

روحاني: نشاط حرام نيست

قرار نیست با تخریب عده ای از میدان خدمت خارج شویم

  وظيفه صبح‌شان، پاشيدن بذر نا اميدي در روزنامه‌ها و سايت‌هاي‌شان است

 احياي درياچه اروميه  زندگي 14 ميليون نفر را نجات داد

 

گروه سياسي

روحاني به پشتوانه راي 24 ميليوني، محكم در برابر تخريب‌ها ايستاده است. تخريب‌هايي كه براي او و دولتمردانش بي‌شمار رخ داده، با به آخر رسيدن ارديبهشت‌ماه 96 به نظر مي‌رسيد نتيجه‌اي جز پايان استفاده از ابراز آن عليه او، نزديكان و عملكرد كابينه‌اش نداشته باشد اما، اين‌گونه نشد. آنچه كه با گذشت نزديك به دو ماه از انتخاب دوباره او به عنوان رييس‌جمهوري ايران، رويداد امتداد همان روشي بود كه مخالفانش پيش از اين در اختيار داشتند. تخريب‌ها هرچقدر كه بيشتر مي‌شود، توهين‌ها هر مقدار كه شكل علني‌تر به خود مي‌گيرد و كارشكني‌ها هر ميزان كه بالاتر مي‌رود، روحاني تنها آرايي را به خاطر مي‌آورد كه از صندوق‌ها شمرده مي‌شود تا راي 24 ميليوني ايرانيان و اعتماد دوباره به او را اعلام كنند. گويي منتخب ملت ايران ازين پس تصميم دارد كه تنها پشتوانه ميليوني خود را به ياد داشته و از كنار تخريب‌ها بگذرد. جشنواره عمران سلامت جايي بود كه روحاني در آن و در بازگويي حسنات برجام، لازم مي‌داند كه از مخالفت‌ها بگويد. او البته از توهين‌هايي كه به شخص او صورت گرفته يادي نكرده و تنها با اشاره به برخي مخالفت‌ها كه با وزير امور خارجه و ديپلمات‌هاي كشورمان در جريان مذاكرات هسته‌اي صورت گرفته، تصريح مي‌كند: زماني كه در كشور بخواهيم در امر مهمي به پيروزي دست يابيم به حضور و موافقت مردم و همچنين حمايت و هدايت‌هاي رهبري و فداكاري كارگزاران نيازمند هستيم. در همين راستا چنانچه بنا بود وزير امور خارجه با چهار تا فحش و شعار از ميدان خارج شود برجامي تحقق پيدا نمي‌كرد. گرچه برخي در سايت‌ها و روزنامه‌هاي خود و همچنين در مراسم 22 بهمن و در خيابان‌هاي تهران به وزير امور خارجه ما توهين كردند اما آدم نبايد به خاطر شعار عده‌اي از ميدان خدمت خارج شود. رييس‌جمهوري ادامه داد: فحش دادن‌ها و اهانت‌هاي عده‌اي معدود به خاطر تلاش و كوشش مثمر ثمر براي كشور است.
فشار تحريم‌ها بر زندگي مردم وارد شد
به گزارش ايسنا، حسن روحاني صبح سه‌شنبه در جشنواره عمران سلامت كه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اقدامات دولت در زمينه مذاكرات هسته‌اي و رفع تحريم‌هاي اعمالي گفت: رفع تحريم‌ها نخستين گامي بود كه لازم بود آن را حل و فصل كنيم. گرچه ممكن است برخي در مقام سوال حرف‌هايي در اين زمينه بزنند اما تحريم‌ها عاملي بود كه حتي بخش‌هاي تجهيزات پزشكي، دارو و مواد اوليه داروسازي را با مشكلاتي مواجه كرده بود. فشار تحريم‌هاي خارجي كه بي‌رحمانه‌ نسبت به مردم ايران وضع شده بود بر كشور و برخلاف ادعاي دنياي غرب اين فشارها نه بر دولت بلكه بر زندگي مردم وارد مي‌شد. روحاني اظهار كرد: زماني كه نفت تحريم مي‌شود و درآمدهاي كشور كاهش مي‌يابد اين در همه خدمات دولت تاثير مي‌گذارد. با وجود اينكه نفت و ماليات هزينه‌هاي دولت را تامين مي‌كند، زماني كه درآمد نفتي و رشد اقتصادي وجود ندارد، اخذ ماليات بسيار سخت و گاهي ناممكن مي‌شود. به همين دليل تصميم ما در ابتداي دولت بر اين شد كه ظرف يك سال مساله تحريم‌ها را با مذاكره حل كنيم.
نبايد در برابر عده‌اي قليل  داراي بلندگوهاي بزرگ  بترسيم
رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه من به اين راه كاملا اطمينان داشتم و مي‌دانستم كه مي‌توانيم در اين مسير موفق شويم، خاطرنشان كرد: به طور موقت در كمتر از 100 روز توانستيم به توافقي موقتي دست يابيم. براي دستيابي به توافق دايم نيز به مدت يك سال زمان پيش‌بيني كرده بوديم. با وجود اينكه اين اتفاق امكان‌پذير بود ولي يكسري پيچ و خم‌ها ايجاد شد كه موجب طولاني‌تر شدن مذاكرات شد. روحاني گفت: موضوع اول ما در رفع تحريم‌ها اين بود كه ملت ايران با قدرت وحدت و پشتيباني خود از ديپلمات‌هاي‌شان در برابر قدرت‌هاي بزرگ جهان، قدرت پيروزي دارد و اين قدرت را به نمايش گذاشته است. روحاني با بيان اينكه فكر مي‌كنيد اگر كسي بخواهد در كشور تحولي ايجاد كند امريكايي‌ها، اسراييلي‌ها و برخي كشورهاي معاند منطقه او را آزار نمي‌دهند؟ اظهار كرد: ما بايد خود را براي همه سختي‌ها آماده كنيم. براي ما هدف نهايي كشور، ملت ايران، منافع ملي و نظام جمهوري اسلامي ايران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمناني داريم كه بايد در مقابله با آنها با يكديگر حركت كنيم و دست به دست يكديگر دهيم. رييس‌جمهوري تاكيد كرد: نبايد در برابر عده‌اي قليل كه متاسفانه بلندگوهاي بزرگ را به ناحق در اختيار دارند بترسيم؛ چرا كه ما ملتي بزرگ و ايثارگر هستيم و توانسته‌ايم نه تنها در برابر مشكلات روي پاي خود بايستيم بلكه به ملت‌هاي منطقه نيز كمك كنيم.
سازنده موشك‌ها دولت و وزارت دفاع است
رييس‌جمهور در ادامه صحبت‌هاي خود به حمايت‌هاي همه‌جانبه دولت جمهوري اسلامي ايران از دولت‌هاي عراق و سوريه اشاره و خاطرنشان كرد: در سخت‌ترين شرايط اقتصادي دولت ايران به ملت عراق كمك كرد؛ اين كمك فقط به معناي فداكاري جاني نيست، گرچه عده‌اي با جان فداكاري مي‌كنند و بايد از آنها قدرداني كنيم اما چه كسي حقوق اين افراد و سلاح‌هاي آنها و همچنين پول تامين تمام اسلحه‌هاي مورد نياز عراق براي مبارزه با داعش و تامين پول مورد نياز مردم سوريه را در شرايط تحريم اقتصادي تامين كرده است؟ رييس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به حمله موشكي اخير نيروهاي نظامي كشورمان به برخي پايگاه‌هاي تروريستي داعش در سوريه، افزود: ما مي‌شنويم كه موشكي از خاك‌مان حركت كرده و مركزي از مراكز تروريستي را هدف قرار داده است؛ آنهايي كه اين موشك را پرتاب كرده‌اند، تلاش و فداكاري‌هايي كرده‌اند اما سازنده موشك‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادي كشور نيز پول آنها را تامين مي‌كند. روحاني با تاكيد بر اينكه كار بزرگي در زمينه تجهيز نيروهاي نظامي به سلاح‌هاي راهبردي انجام شده است، خاطرنشان كرد: همان‌طور كه وزير دفاع اعلام كرده‌اند سلاح‌هاي راهبردي ساخته شده در دولت يازدهم حدود 80 درصد كل ميزان قبلي است، منتها ما در برخي بخش‌ها نياز نمي‌بينيم كه زياد به مردم توضيح دهيم.
اگر براي درياچه اروميه كاري نمي‌كرديم، كاملا خشك مي‌شد
رييس‌جمهور همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تمركز دولت بر حل موضوع درياچه اروميه خاطرنشان كرد: چنانچه كه دولت يازدهم براي درياچه اروميه اقدامي انجام نداده بود و مانند دولت قبل نسبت به وضعيت اين منبع زيست‌محيطي بي‌تفاوت بود بيش از يك سال قبل اين درياچه به طور كامل خشك شده بود و بعد از آن نيز هر توفاني كه در آن رخ مي‌داد تبديل به توفان نمك مي‌شد و 14 ميليون نفر از مردم مناطق غرب كشور را تحت تاثير قرار مي‌داد و محصولات كشاورزي از بين مي‌رفت و مردم مجبور به مهاجرت مي‌شدند. روحاني همچنين به اجراي طرح تحول سلامت از ابتداي سال 93 اشاره و خاطرنشان كرد: يكي از تصميمات مهم دولت يازدهم در زمستان سال 92 طرح تحول سلامت بود كه اين طرح در شرايط سختي و تحريم از اوايل سال 93 اجرايي شد. در آن روزها ما با كاهش بي‌سابقه قيمت نفت مواجه بوديم و شرايط به گونه‌اي بود كه قيمت نفت از 120 دلار يكباره با كاهش چشمگيري مواجه شد و همه كشورهاي صادركننده نفت از جمله عربستان دچار مشكلاتي شدند. اما دولت يازدهم با وجود همه مشكلات نه‌تنها از منابع صندوق توسعه استفاده نكرد بلكه توانست 40 ميليارد دلار نيز به سرمايه اين صندوق بيفزايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون