• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

خبرهايي مهيج از مجموعه جديد 007 در راه است

كريستوفر نولان، جيمز باند مي‌سازد

بهار سرلك|  تكيه كريستوفر نولان بر صندلي كارگرداني جيمز باند فكري است كه نه تنها طرفداران اين مجموعه بلكه تهيه‌كنندگان آن را به وجد مي‌آورد. نولان در تازه‌ترين گفت‌وگويش با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در اين باره كه آيا سراغ ساخت فيلمي از مجموعه باند مي‌رود، از وسوسه كارگرداني و جان‌بخشي دوباره به اين مجموعه مي‌گويد: «حقيقتا وسوسه شده‌ام فيلمي از باند را كارگرداني كنم. طي اين سال‌ها با تهيه‌كنندگان اين فيلم باربارا بروكلي و مايكل جي.ويلسون صحبت كرده‌ام. عميقا اين شخصيت را دوست دارم و هميشه از ديدن شخصيت‌پردازي آنها هيجان‌ زده مي‌شوم. بايد احساس كني به تو نياز دارند. بايد اين مجموعه نياز به احيا داشته باشد.»
نولان با تجربه‌هاي بي‌نظير در احياي شخصيت‌ها غريبه نيست و با نگاهي به شخصيت‌پردازي‌هايش در سه گانه «بتمن آغاز مي‌كند» و سه‌گانه «شواليه تاريكي» به اين توانايي پي برد. او كه خود را يكي از كارگردانان علاقه‌مند به تعليق معرفي كرده است به روايت‌ جيمز باند جاني دوباره خواهد بخشيد. كمتر از 10 روز ديگر تازه‌ترين ساخته اين كارگردان «دانكرك» مهمان سينماها مي‌شود. فيلمي درباره نبرد دانكرك و روايت هزاران سرباز متفق جنگ دو جهاني كه در سواحل منطقه دانكرك فرانسه در محاصره ارتش آلمان قرار مي‌گيرند. در اين فيلم به نويسندگي و كارگرداني نولان، تام هاردي، مارك رايلنس كنث برانا به ايفاي نقش مي‌پردازند. او درباره اين نبرد گفته بود: ««ماجراي اين فيلم يكي از داستان‌هاي‌ عالي انساني است. يكي از پرتعليق‌ترين وضعيت‌هايي كه در تمام طول عمرم شنيده‌ام. ٤٠٠ هزار سرباز- كل ارتش بريتانيا_ در سواحل دانكرك زنداني مي‌شوند. پشت آنها درياست و ٤٢ كيلومتر از خانه‌شان دور شده‌اند و بازگشت به آنجا امكان‌پذير نيست. دشمن در حال پيشروي است و سربازان بايد ميان نابودي يا تسليم يكي را انتخاب كنند. فكر مي‌كنم اين شرايط غيرعادي‌ترين تعليق را پيش مي‌آورد. فكر مي‌كنم اين تعليق، به آنچه من در فيلم‌ها به آن علاقه‌مندم، مرتبط است.»
اما ساخت جيمز باند توسط نولان پاي محبوب‌ترين بازيگر او يعني تام هاردي را به اين مجموعه باز خواهد كرد. هاردي پيش از اين درباره ظرفيت‌هاي منحصربه‌فرد كارگردان «تعليق» براي ساخت فيلم جيمزباند صحبت‌هايي كرده بود. همچنين هاردي به نوبه خود از بي‌رحمي و نزاكت لازم براي ايفاي نقش 007 برخوردار است و بعد از بازي در «مكس ديوانه: جاده خشم» به پختگي لازم براي عهده‌دار شدن اين نقش رسيده است.  خبرهايي هم از بازگشت دنيل كريگ و ايفاي دوباره شخصيت مامور مخفي آمده است. كريگ شخصيت باند را در فيلم‌هاي «كازينو رويال»، «ذره‌اي آرامش»، «اسكاي فال و شبح» ايفا كرده است. در ماه اكتبر سال ۲۰۱۵ بود كه دنيل كريگ در صحبت‌هايي راجع به بازي در فيلم جديد جيمز باند گفته بود كه اگر باز هم در اين مجموعه ايفاي نقش كند تنها به دليل مسائل مالي خواهد بود. يك سال بعد اخبار جديدي در مورد حضور وي در نقش مامور 007 شنيده شد. سازندگان براي بازي در فيلم بيست‌وپنجم و بيست‌وششم اين مجموعه پيشنهاد دستمزد ۱۵۰ ميليون دلاري به او داده بودند. دنيل كريگ بعد از پايان فيلمبرداري آخرين فيلم مجموعه، «شبح» گفت ديگر علاقه‌اي ندارد با پروژه‌اي جديد از جيمز باند همكاري داشته باشد؛ او در مصاحبه‌اي با تايم اوت گفته بود: «پشت دستم را داغ مي‌كنم و ترجيح مي‌دهم ديگر نزديك اين شخصيت هم نشوم؛ نه، در اين موقعيت حتي نمي‌خواهم راجع به اين موضوع فكر كنم، همين. تصميمم در شرايط كنوني همين است، فيلمبرداري فيلم شبح تمام شده است و مي‌خواهم به چيزهاي ديگر فكر كنم.»
 جيمز باند شخصيتي خيالي زاييده ذهن نويسنده و روزنامه‌نگار انگليسي ايان فلمينگ است كه نخستين‌بار در رمان «كازينو رويال» خوانندگان رمان‌هاي پليسي با او آشنا شدند. در اقتباس‌هاي سينمايي مجموعه جيمز باند، شان كانري، ديويد نيون، راجر مور، پيرس برازنان و دنيل كريگ از بازيگراني هستند كه مامور 007 را ايفا كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون