• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3858 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

فرصت برنامه‌ريزي مناسب براي جام‌جهاني

حميدرضا آصفي مشاور رييس فدراسيون فوتبال

1- نخستين جلسه ستاد هماهنگي و برنامه‌ريزي جام جهاني 2018 روسيه بود. خوشبختانه صعود ايران به جام جهاني بسيار زود قطعي شد و اين مساله فرصت را به ما داده تا براي يك سال آينده برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيم. بايد از تجربيات گذشته استفاده كرد و از نقاط قوتي كه در گذشته بوده بهره‌برداري و آنها را تقويت كنيم. نقاط ضعف را هم بايد مورد توجه قرار بدهيم و آنها را برطرف كنيم. در اين جلسه از ارگان‌ها و نهادهايي كه مي‌توانند در برنامه‌ريزي موفق براي تيم ملي تاثيرگذار باشند، دعوت كرديم. از وزارتخانه‌هاي مختلف نمايندگاني در جلسه حضور داشتند تا بتوانيم از همه ظرفيت‌ها استفاده كنيم، به اين دليل كه شرايط برگزاري جام جهاني در روسيه با جام جهاني برزيل متفاوت است. نزديك بودن روسيه به ايران باعث مي‌شود بتوانيم از ظرفيت‌هاي موجود بيشتر بهره ببريم كه يكي از اين ظرفيت‌ها رابطه خوب روسيه با جمهوري اسلامي ايران است. اين مساله مي‌تواند امكانات زيادي را در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار دهد و اگر به‌نحو مطلوب از اين ظرفيت استفاده كنيم، در برنامه‌ريزي هم موفق خواهيم بود. علاوه بر جلسه‌اي كه با وزير محترم ورزش داشتيم، مهدي تاج هم جلسه‌اي را با اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور داشته است. آقاي جهانگيري در اين جلسه تاكيد داشته همه ظرفيت‌ها براي برنامه‌ريزي هرچه بهتر براي تيم ملي به كار گرفته شود.
2- ابتدا محورهاي كار براي اقدامات تازه بايد تعيين شود تا در يك سالي كه تا جام جهاني مانده، بتوانيم بهترين برنامه‌ريزي را داشته باشيم. البته كه سال آينده، اين موقع قهرمان جام جهاني هم مشخص شده و به‌قول يكي از دوستان يك سال ديگر جمهوري اسلامي ايران قهرمان جام جهاني هم شده است. به هر حال بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم كه بتوانيم از همه ظرفيت‌ها استفاده كرده و بنده هم مسووليت هماهنگي اين مسائل را به‌عهده دارم.
3- نخستين بازي قطعي‌شده كه سرمربي تيم ملي روي آن تاكيد داشته و اعلام كرده است، بازي با روسيه خواهد بود كه 18 مهر (10 اكتبر) برگزار مي‌شود. براي برگزاري ديگر بازي‌ها در اين بازه زماني بايد برنامه را ديد، با اين حال از تاريخ 18 مهرماه به بعد بايد منتظر مشخص شدن تيم‌هاي صعودكننده به جام جهاني و قرعه‌كشي باشيم تا كادر فني تيم ملي شرايط را براي برگزاري ديدار دوستانه در نظر بگيرند. براي برگزاري و هماهنگي بازي دوستانه مشكلي نداريم و به‌نوعي همه تيم‌ها آماده برگزاري بازي دوستانه با ما هستند. شايد از نظر فني، زماني يا مالي مشكلاتي ايجاد شود، اما مشكل مالي هم به‌زودي حل خواهد شد. اكنون تنها دغدغه قرعه‌كشي جام جهاني است كه بايد اين موضوع مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون