• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3861 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ مرداد

پيشخوان

غبارروبي مضجع مطهر امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب

مراسم غبارروبي ضريح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علي بن موسي الرضا عليه‌السلام، هم‌اكنون در فضايي معنوي و با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جمعي از علما و اقشار مختلف مردم در حال برگزاري است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در آستانه ماه ذي‌القعده و دهه كرامت، مراسم غبارروبي مضجع شريف ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا عليه‌السلام صبح ديروز (يكشنبه) در فضايي معنوي و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد. در طول مراسم، قاريان و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام با قرائت آيات نوراني قرآن و مديحه سرايي به اين آيين باشكوه، معنويت و روحانيت خاصي بخشيدند.


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص):
اگر بگوييم دولت با ما تعامل نداشته حرف درستي نيست

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) اظهار داشت: هدف قرارگاه خاتم(ص) سود مالي نيست بلكه هدف اصلي خدمت به ايران اسلامي، عمران و آباداني كشور و ايجاد اشتغال پايدار است؛ تحكيم پايه‌هاي كشور در مقابل تحريم‌ها مساله مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا اگر نيازي به خارج نداشته‌ باشيم هيچ‌وقت در مقابل آنها سر خم نمي‌كنيم و معناي حقيقي اقتصاد مقاومتي نيز همين است. دشمنان گمان مي‌كنند با تحريم‌ها، ملت ايران را به زانو در مي‌آورند، مردم ايران اين خصوصيت را ندارند ولي مسوولان و نهادهايي مانند قرارگاه خاتم(ص) نيز نبايد بيكار بنشينند بلكه بايد دغدغه اقتصاد و معيشت را داشته باشند و براي حل مشكلات گام‌هاي اساسي بردارند. وي در ادامه گفت: اين قرارگاه يكي از مجموعه‌هاي بزرگ سپاه و در خدمت مردم است، فرمانده كل سپاه نيز هميشه دغدغه اشتغال و معيشت مردم را داشته و اگر پشتيباني وي نبود، موفقيت‌هاي متعدد قرارگاه به دست نمي‌آمد. به گزارش مهر، سردار عبدالهي تصريح كرد: تعامل مثبت نيازمند درك و همراهي طرفين است، اگر بگوييم دولت با ما تعامل نداشته حرف درستي نيست اما تنگناهاي مالي را هم شاهد بوده‌ايم كه امروز هم با اين مساله روبه‌رو هستيم ولي قرارگاه هيچگاه حضور خود در طرح‌هاي عمراني را منوط به تامين مالي نكرده بلكه هر جا نياز بوده، وارد ميدان شده است البته دولت‌ها نيز تا جايي كه توانسته‌اند كمك كرده‌اند. فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) در ادامه گفت: گاهي مواردي مطرح مي‌شود كه نبايد گفته شود زيرا قرارگاه خاتم(ص) در زمان همه دولت‌ها، همراه و هميار بوده و هيچگاه با انتقادها، ناراحت نشده و عقب‌نشيني نكرده بلكه همواره به عنوان سرباز ولايت و خدمتگزار ملت و ميهن، هر جا كه نياز بوده وارد ميدان شده و به حل مشكلات پرداخته است. گاهي اختلافاتي ميان دولت‌ها و قرارگاه به عنوان كارفرما و پيمانكار به وجود مي‌آيد ولي قرارگاه هيچ‌وقت به دنبال سود و بهره مالي نبوده بلكه هر وقت نفع پروژه‌ها به مردم مي‌رسد و مشكلات‌شان حل مي‌شود احساس مي‌كنيم كه بهره اصلي را برده‌ايم.


امروز؛ بررسي «توتال» با حضور دادستان در هيات عالي نظارت بر منابع نفتي
گروه سياسي| وزير نفت كه براي ارايه گزارش در مورد گزارش قرارداد نفتي با توتال به مجلس رفت علاوه بر اينكه سوالات نمايندگان را در خصوص ابهامات اين قرارداد پاسخ داد تاكيد رييس مجلس را هم در مورد لزوم نظارت هيات در نظر گرفته شده بر اين قرارداد را هم شنيد. پيش از اين غلامرضا تاجگردون، رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس كه عضوي از اين هيات نظارت است چند باري خبرهايي را از اين هيات منتشر كرده بود. ديروز هم سخنگوي كميسيون انرژي مجلس از بررسي قرارداد «توتال» در هيات عالي نظارت بر منابع نفتي با حضور دادستان كل كشور خبر داد. به گزارش تسنيم، اسدالله قره‌خاني با اشاره به بررسي قرارداد «توتال» در مجلس و ديگر مراجع ذي‌ربط، گفت: قرارداد شركت ملي نفت با شركت «توتال» فرانسه امروز در هيات عالي نظارت بر منابع نفتي بررسي مي‌شود. وي با اشاره به تركيب هيات عالي نظارت بر منابع نفتي، اظهار داشت: هيات عالي نظارت بر منابع نفتي با حضور وزير نفت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، وزير امور اقتصاد و دارايي، رييس كل بانك مركزي، روساي كميسيون‌هاي انرژي و برنامه و بودجه مجلس، دادستان كل كشور، مديرعامل شركت ملي نفت ايران و يكي از معاونان وزارت نفت تشكيل مي‌شود و وزير نفت دبير اين هيات است. هيات عالي نظارت بر منابع نفتي در چارچوب طرح اصلاح قانون نفت و گاز از سوي مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان نيز رسيده است. اسدالله قره‌خاني، سخنگوي كميسيون انرژي مجلس هم پيش از اين از تشكيل كميته ويژه بررسي قرارداد «توتال» به سرپرستي رييس مجلس در پارلمان خبر داده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون