• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3861 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ مرداد

پاسخ‌هاي وزير بهداشت به حاشيه‌هاي حوزه سلامت

ايسنا| وزير بهداشت با حضور در برنامه تلويزيوني «نگاه يك» با اشاره به علت لغو راي‌گيري الكترونيك در انتخابات نظام‌پزشكي گفت: «اقدامات جديد به خصوص اگر با تكنولوژي همراه باشند ممكن است با چنين اتفاقي روبه‌رو شوند. نمي‌توان دليل لغو راي‌گيري الكترونيك را دقيقا اعلام كرد. اگر هيات نظارت لازم بداند آن را اعلام مي‌كند. اين كار اگرچه با كاهش مشاركت همراه بود اما سلامت انتخابات مهم‌تر است. در مجموع افراد برجسته و شريفي مورد اعتماد پزشكان در سراسر كشور قرار گرفتند. در دوره قبل انتخابات نظام پزشكي، تعداد قابل توجهي از پزشكان تاييد صلاحيت نشدند اما هيات نظارت در اين دوره به خوبي عمل كرد و زمينه براي حضور گروه‌هاي مختلف فراهم شد.جامعه پزشكي به دليل اينكه قسم خورده و سفيدپوش است هرگز نمي‌تواند رنگ سياسي به خود بگيرد. براي ما فرقي نمي‌كند كه آيين، مذهب و مليت افراد چيست. كساني كه سياسي عمل كنند نيز در جامعه پزشكي جايي ندارند.»
وزير بهداشت پايدار شدن و تجميع منابع را دو چالش مهم حوزه سلامت دانست و گفت: «من هنوز نمي‌دانم براي انجام ماموريت‌هاي خود چقدر منابع در اختيار دارم. هر چقدر پول پرداخت شود به همان نسبت مي‌توان بسته خدمت را توسعه داد اما مهم اين است كه بدانيد براي هزينه‌هاي خود چقدر منبع مالي در اختيار داريد. ما در اين دوره از طرفي با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي‌داشتيم و از طرف ديگر مردم نبايد آسيب مي‌ديدند. هر منبع مالي‌اي كه به وزارت بهداشت داده مي‌شود از منابع عمومي مانند نفت و ماليات است. اگر اين منابع به ماليات وصل شود مشكلات‌مان نيز حل مي‌شود چراكه تضمين بيشتري وجود دارد و هر سال نيز افزايش پيدا مي‌كند.»
از آنجا كه قرار بود پاسخ قطعي درباره حضور وزير بهداشت دولت يازدهم در دولت جديد، از زبان وزير و نه به نقل از منابع غير شنيده شود، قاضي‌زاده هاشمي در اين برنامه با پرسشي در اين باره مواجه شد كه توضيح داد: «ما با رييس‌جمهور چندين جلسه در اين خصوص صحبت كرديم. من معتقد هستم همه بايد به دكتر روحاني كمك كنيم. هر كسي كه مي‌خواهد كمك كند بايد خالصانه و براي پيشبرد منافع ملي اقدام كند. ابزار و لوازمي بايد فراهم شود. اگر اراده مجلس در اين موضوع وجود داشته باشد و خدا بخواهد حتما همراهي مي‌كند. نمي‌توان شرطي براي رييس دولت تعيين كرد ولي ما پزشك هستيم و اگر توفيق پيدا كنيم همانطور كه در طول ۳۰ سالي كه در بخش اجرايي كشور نبودم، به مردم خدمت مي‌كنم. بايد مقايسه كنيم و ببينيم كجا موثرتر هستيم. اگر قرار باشد با نگراني، ابهام و عدم تحقق وعده‌ها چهار سال ديگر را سپري كنيم فكر مي‌كنم حضور من هم به مصلحت اين بخش نباشد. مي‌توان بخش‌هايي را حذف كرد و براي بخش‌هاي باقي‌مانده منابع پايدار و توليت يكپارچه تعريف كرد. آب و غذاي مردم، صداوسيما، دستگاه قضايي و مواردي از اين دست به حوزه سلامت برمي‌گردد و بايد مطالبه‌كننده باشد اما ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مان در چهار سال گذشته صرف بحث‌هاي حاشيه‌اي شد. جداي از آن پروژه‌سازي درباره جامعه پرستاري و پزشكي نيز وجود داشت. من فكر مي‌كنم كه موثربودن مهم است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون