• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3865 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد

خسته‌ايم و نگران...

منيژه حكمت تهيه‌كننده و كارگردان

 


متاسفانه بايد بگويم كه ما اهالي فرهنگ و هنر در انتخاب وزير تجربه خوبي نداشتيم؛ همين كه كسي بر مسند رياست مي‌نشيند و به كاري كه بايد انجام دهد واقف مي‌شود و ارتباطش با اهالي فرهنگ و هنر برقرار مي‌شود جابه‌جا شده و كسي ديگري جايگزين او مي‌شود.
اين روزها خبرهاي خوبي نمي‌شنويم؛ اميدواريم اين چيزهايي كه مي‌شنويم درست نباشد و وزيري انتخاب نشود كه هيچ شناختي نسبت به فرهنگ و هنر نداشته باشد. آيا كسي كه قرار است به عنوان وزير انتخاب شود مطالبات اهالي موسيقي، سينما و تئاتر را مي‌شناسد و مي‌داند ما چه مي‌خواهيم؟ آيا مي‌داند قرار است بر چه صندلي‌اي تكيه بزند؟ اميدوارم با آگاهي، وزيرمان انتخاب شود. دولت آقاي روحاني در انتخاب وزير درايت نشان دهد؛ بايد در چهار سال دوم به مطالبات و درخواست‌هاي اهالي فرهنگ و هنر رسيدگي شود و در جهت خواسته‌هاي آنها گام برداشته شود. انتقادات بسياري به عملكرد مسوولان در چهار سال گذشته داريم و قرار نيست هشت سال از عمر ما در دوراني بگذرد كه دستاوردي براي سينما و هنر اين مملكت نداشته. من فكر مي‌كنم آقاي صالحي اميري بايد شناخت بيشتري نسبت به اهالي هنر پيدا كنند، اگر ايشان نباشند كه اميدوارم ايشان انتخاب شوند؛ چون تجربه ثابت كرده وزير بهتر نخواهيم داشت و لازم است شخص مطلعي بر اين مسند قرار بگيرد. متاسفانه بايد بگويم كه اين روزها خيلي خسته‌ايم، پر از سوءتفاهم و همين‌طور نگران كه هر مدير و وزير بدون شناخت و آگاهي را بايد تجربه كنيم.
بعد از 40سالي كه از انقلاب مي‌گذرد آيا ما سينماگران خطوط قرمز و جامعه خود را نمي‌شناسيم؟ توقيف و تحريم واژه‌هاي غريبي براي من هستند و آنها را يك‌جور توهين به اهالي سينما مي‌دانم. هميشه يكسري افراد با بودجه‌هاي كلان در راس كار قرار مي‌گيرند و مي‌خواهند بگويند كه ما از شما بيشتر مي‌دانيم و صاحب ژن و تفكر برتريم.
آقاي محترم اين تفكر برتر شما از كجا مي‌آيد؟ چگونه به خودتان لقب ژن برتر را مي‌دهيد؟ ما تمام عمرمان را براي فرهنگ و هنر اين مملكت گذاشته‌ايم؛ بودجه‌هاي كلان و رانت براي خودشان اما سليقه‌هاي شخصي براي اهالي سينما... آيا اين انصاف است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون