• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

پيشخوان

مهدي كروبي مجددا در بيمارستان بستري شد
فرزند مهدي كروبي با تاييد خبر بستري شدن مجدد پدرش در بيمارستان تصريح كرد: ايشان به بخش مراقبت‌هاي ويژه يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شده است. به گزارش جماران، حسين كروبي در مورد بستري شدن مجدد حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در بيمارستان اظهار داشت: قبل از ظهر ديروز (يكشنبه 8 مرداد ماه) به دليل همان پايين بودن ضربان قلب، پدرم به بخش مراقبت‌هاي ويژه يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شده است. فرزند مهدي كروبي افزود: قرار شده كه فردا صبح ايشان را آنژيوگرافي كنند تا مشخص شود علت پايين بودن ضربان قلب چيست و بعد از آن پزشكان تصميم بگيرند كه براي قلب ايشان فنر بزنند يا از باتري استفاده كنند. لازم به ذكر است هفته گذشته مهدي كروبي به دليل پايين بودن ضربان قلب در يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري و عمل «اي. پي. اس» قلب براي او انجام شد.


با تاييد حكم از سوي دادگاه تجديدنظر:
متعرضان به سفارت عربستان 3 تا 6 ماه به حبس مي‌روند

گروه سياسي|  با گذشت يك سال از برگزاري آخرين جلسه دادگاه رسيدگي‌كننده به اتهامات متعرضان به سفارت عربستان در تهران، حكم آنان از سوي دادگاه تجديدنظر تاييد شد. وكيل‌مدافع يكي از متهمان اين پرونده ديروز در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا با اعلام اين خبر گفت: 10 نفر از متهمان اين پرونده به حكم دادگاه بدوي اعتراض كردند كه 5 نفر از آنها در دادگاه تجديدنظر به شش ماه حبس و 5 نفر نيز به سه ماه حبس محكوم شدند. شعباني با بيان اينكه شش ماه حبس موكلش در دادگاه تجديدنظر تاييد شد، افزود: «در اين پرونده اتهام اخلال در نظم عمومي وجود داشت و ما دلايل كافي را آورديم زيرا كساني كه با اتهام اخلال در نظم عمومي محاكمه شده بودند فقط نظاره‌گر بودند ولي متاسفانه احكام در دادگاه تجديدنظر تاييد شد. شعباني به برگزاري دادگاه رسيدگي‌كننده به پرونده سقوط جرثقيل در عربستان كه در اين كشور برگزار شد هم اشاره كرد و گفت: حدود 10 روز پيش آخرين دادگاه پرونده متهمان سقوط جرثقيل در مسجدالحرام كه - حدود دوسال پيش جرثقيل سقوط كرد و 100 نفر در حياط مسجدالحرام كشته و 11 ايراني شهيد شدند- در عربستان برگزار شد و با توجه به اينكه محرز شده بود خطاي پيمانكار جرثقيل در حادثه دخيل بوده ولي همه متهمان در دادگاه تبريه شدند ولي در ايران همه كساني كه در حادثه سفارت عربستان بودند حتي روحانيون محكوم شدند ولي عربستان در بحث فرودگاه جده و كشته شدن حجاج در عربستان و حادثه منا احكامي را كه بايد صادر مي‌كرد، نكرد. دي‌ماه سال 94 بود كه سفارت عربستان در تهران شاهد صحنه‌هايي از تجمع اعتراضي به اعدام شيخ نمر، روحاني شيعي عربستاني بود. تجمعي كه گمان نمي‌رفت خساراتي را نه تنها براي محل سفارت بلكه در روابط ايران با تعدادي از كشورها ايجاد كند با دستگيري 40 نفر، وارد مسير قضايي شد. اين اتفاق بلافاصله با دستور ويژه دادستاني در دست بررسي قرار گرفت و با تشكيل پرونده در كمتر از يك ماه كيفرخواست متهمان صادر و بخشي از آن به علت طلبه بودن متعرضان راهي دادگاه ويژه روحانيت و بخشي ديگر به دادگاه كاركنان دولت كه شامل 20 متهم بود، ارسال شد. بيست و هشتم و بيست و نهم تيرماه 95 يعني 5 ماه بعد از اين اتفاق بود كه شعبه 1060 كيفري 2 مجتمع قضايي كاركنان دولت و به رياست قاضي فرشيد دهقاني تشكيل جلسه داد و به پرونده 20 تن از متهمان غير روحاني حمله به سفارت عربستان رسيدگي كرد كه طي آن برخي از متهمان تبرئه، برخي ديگر به حبس‌هاي تعليقي و برخي نيز به حبس‌هاي 3 و 6 ماهه محكوم شدند. با گذشت 4 ماه از صدور راي متعرضان به سفارت عربستان، پرونده با اعتراض متهمان به احكام صادر شده در اواسط اسفندماه پارسال راهي دادگاه تجديدنظر شد تا در نوزدهمين روز از تيرماه امسال و بعد از چند ماه بي‌خبري از پرونده سفارت عربستان، وكيل مدافع تعدادي از متعرضان از پايان يافتن رسيدگي در شعبه 53 دادگاه تجديدنظر خبر داد. 10 نفر از متهمان اعتراض‌كننده به راي بدوي، آخرين دفاعيات خود را بيان و وكلاي آنان نيز از اين متهمان در برابر اتهامات وارده دفاع كردند. حال با گذشت نزديك به سه هفته از برگزاري آخرين جلسه دادگاه تجديدنظر، حكم هر 10 نفر از متهمان اين پرونده مورد تاييد قرار گرفت.


مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام محتشمي‌پور برگزار شد

مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام علي‌اكبر محتشمي‌پور در مسجد نور تهران برگزار شد. محمدرضا خاتمي، سيدهادي خامنه‌اي، آيت‌الله صانعي، عبدالله نوري، الياس حضرتي ، محمد شريعتمداري، حبيب‌الله بيطرف، سيدصفدر حسيني،   محمدرضا باهنر، سيدعلي خميني، محسن ميردامادي، علي‌اكبر صالحي، محسن هاشمي‌رفسنجاني، سيدمحمود دعايي، موسوي‌لاري، موسوي‌خوييني‌ها، بهزاد نبوي، مصطفي تاجزاده، سيدحسن خميني، عبدالله رمضان‌زاده  از حاضران اين مراسم بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون