• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3868 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ مرداد

جزييات پليسي پرونده كودك ربايي

7 مرداد 92
در حالي كه بعد از گذشت 24 ساعت، جست‌وجوهاي پليس و خانواده محمد‌امين نتيجه‌اي به دنبال نداشت، رباينده با خانواده وكيلي تماس مي‌گيرد و درخواست 50 سكه طلا مي‌كند، پليس بلافاصله فعاليت‌هاي لازم را در اين زمينه انجام مي‌دهد.
 13 مرداد 92، نقاب
پليس در حال انجام اقدامات لازم است و هنوز خواسته رباينده يا ربايندگان برآورده نشده، اين‌بار آدم‌ربا از شهرستان اسفراين (در شمال شهر نقاب) تماس گرفته و درخواست 50 ميليون تومان مي‌كند. بعد از مذاكرات انجام شده قرار بر اين مي‌شود كه در ابتدا مبلغ يك ميليون تومان به حسابي كه از سوي رباينده اعلام شده بود، واريز شود. همان روز متهم توسط پليس دستگير و از اسفراين به شهرستان نقاب انتقال داده مي‌شود. با خبر دستگيري رباينده توسط پليس، اميد تازه‌اي در دل خانواده محمد‌امين به وجود مي‌آيد و والدين محمدامين براي ديدن فرزندشان لحظه‌شماري مي‌كنند. همه‌چيز خوب پيش مي‌رود و قرار است متهم مكان پسر خردسال را بگويد كه ناگهان سكته كرده و در بيمارستان فوت مي‌كند و اين سوال بزرگ كه «محمدامين كجاست؟» بي‌جواب باقي ماند.
6 ماه پس از مرگ آدم‌ربا، بهمن 92، جوين
با تلاش پليس دو نفر مظنون به همكاري با رباينده دستگير و به صورت موقت بازداشت مي‌شوند. مرگ متهم باعث مي‌شود افرادي كه دستگير شده‌اند به همكاري‌شان با رباينده اعتراف نكنند. يكي از اين متهمان سابقه‌دار و محكوم به حبس ابد است. سومين مظنون كه يك «رمال» است، بعد از رسانه‌اي شدن پرونده با پدر محمدامين تماس مي‌گيرد و ادعا مي‌كند مي‌تواند كودك را به خانه بازگرداند. مظنون براي عملي كردن وعده‌اش درخواست چند ميليون تومان پول نقد و چك 60 ميليون توماني از پدر محمدامين مي‌كند. سردار بهمن اميري‌مقدم، فرمانده انتظامي خراسان‌رضوي، دو ماه پس از ربوده‌شدن اين كودك به يكي از روزنامه‌ها گفت: متهم اصلي اين آدم‌ربايي دستگير شد، اما بر اساس مستندات پزشكي قانوني به دليل ايست قلبي فوت كرد. پس از دستگيري او در فاصله كوتاهي كه ماموران انتظامي و دادستان پرونده براي اقامه نماز مراجعه مي‌كنند، متهم سكته قلبي كرده و قبل از رسيدن اورژانس جان باخت و نتوانستيم از محل نگهداري كودك ربوده شده مطلع شويم. اميري‌مقدم، فرمانده انتظامي خراسان‌رضوي نيز به يكي از روزنامه‌ها از كشته‌شدن محمدامين خبرداد اما هيچ اشاره‌اي به علت كشف نشدن جسد او نكرد. وي در اين خصوص گفت: پس از مرگ متهم اصلي پرونده آدم‌ربايي، تحقيقات پليس با بازجويي از دو متهم ديگر اين پرونده ادامه يافت و زني كه در اين ماجرا همراه متهم اصلي پرونده بود چندي قبل اعتراف كرد كه محمدامين به قتل رسيده و جسد او را داخل چاهي كه آب فراواني از آن عبور مي‌كند، انداخته‌اند. با اين حال هنوز اثري از جسد وي پيدا نشده اما آنچه براي پليس محرز شد، اين بود كه كودك پنج ساله به قتل رسيده است. البته آن زمان رييس دادگستري خراسان‌رضوي نيز در اين باره به يكي ديگر از روزنامه‌ها گفت كه محمدامين زنده بوده و ماموران بايد براي پيدا كردن او تلاش بيشتري انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون